Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
wojtek101
- zadomowiony

- Posty: 50
- Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 16:42
- Imię: Wojtek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: wojtek101 » ndz 15 lis 2015, 16:40
Witam, jak już kiedyś pisałem w powitalni brakuje mi tematu z pytaniami jednowątkowymi żeby nie zawalać forum.
Zobaczymy czy się sprawdzi tutaj
Ponieważ jestem świeżym posiadaczem VFRki RC46 mogę tu bywać częstawo
Czy lekkie przygaszanie lampek w zegarach po naduszeniu stopu jest normą? czy pora na czyszczenie styków?
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » ndz 15 lis 2015, 17:53
Mi też przygasa, a uważam że elektrykę mam w bardzo dobrej kondycji jak na FI. Także ja bym olał.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
wojtek101
- zadomowiony

- Posty: 50
- Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 16:42
- Imię: Wojtek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: wojtek101 » ndz 15 lis 2015, 22:40
Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.
VFRka ma piękny dźwięk jak się dodaje gazu, czy w ogóle dozwolone jest jechanie ze stałą prędkością? Czy nie szkodzę tym silnikowi

??

moje pierwsze V4 <3
-
Samson1983
- pisarz

- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Post
autor: Samson1983 » pn 16 lis 2015, 08:30
Ze sprzęgłem temat poruszany na forum wieleee razy - tak to jest normalne i nic złego się nie dzieje. Łożyska nie na sensu wymieniać. No chyba że tłucze się jakoś strasznie/niemiłosiernie głośno że chodzi jak Ducati
Co do silnika hmmm jak ma olej i nie będziesz jeździł na wysokich biegach poniżej 3000 rpm to silnik przeżyje całą resztę motocykla

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
Cimaj
- pisarz

- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Cimaj » czw 19 lis 2015, 19:40
Przy wymianie świec z przednich cylindrów taki to obrazek mnie spotkał:
DSC_0036.JPG
DSC_0035.JPG
Wychodzi na to że fajki mają nieszczelność tylko pytanie czy ten fakt jest do natychmiastowej eliminacji, czy jeździć dalej i się nie przejmować?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Cimaj
- pisarz

- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Cimaj » pt 27 lis 2015, 22:41
Odpowiadając sobie na pytanie

fajki maja uszczelki - zamówiłem nowe, wymieniłem i zobaczymy jak to dalej będzie.
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » sob 28 lis 2015, 14:23
To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » sob 28 lis 2015, 17:40
wojtek101 pisze:Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.
Bo tam powinno być łożysko an wysokie temperatury czyli z oznaczeniem C3. Druga sprawa, że ten typ łożyska nie nadaje się na to zastosowanie które tam jest. Powinno być oporowe bądź skośne. Niestety mocno by to skomplikowało budowę sprzęgła dlatego jest jak jest, a nie jest to uciążliwe.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Cimaj
- pisarz

- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 20:30
emil pisze:To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.
Dzięki Emil za odpowiedz. Najciekawsze że tylko świece w przednich cylindrach tak wyglądały. Te z tyłu jeśli chodzi o gwint jak nówki.
Kolejne pytanie, zabrałem się za przegląd zacisków. Tak jak w przednich zaciskach wszystkie tłoczki wciskam praktycznie bez używania siły (oczywiście po wyczyszczeniu zacisków) tak w tylnym jedynie środkowy ma gigantyczne opory i żeby go wcisnąć muszę użyć nadludzkiej siły. Pozostałe dwa śmigają jak ta lala. Jakieś rady co z tym fantem zrobić?
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 30 lis 2015, 20:41
rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » pn 30 lis 2015, 21:17
Przednie tak wyglądają, bo moto nie ma chlapacza błotnika z przodu i cały syf spod koła leci na fajki wraz z wodą, jak po ulewie trafi się długie stanie bez poprzedniego wygrzania, to taki też może być efekt.
-
Cimaj
- pisarz

- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 23:11
PETER pisze:rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich
A już miałem nadzieje że bez spuszczania płynu się obejdzie - cóż i odpowietrzać trzeba będzie się nauczyć. A jeszcze jedno czego używacie do czyszczenia zacisków - oczywiście bez rozkładania ich na czynniki pierwsze?
-
Zaper
- klepacz

- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Post
autor: Zaper » pn 30 lis 2015, 23:25
Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.
-
Cimaj
- pisarz

- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 23:32
Zaper pisze:Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.
O dobre
Zaper - czyli nie muszę spuszczać płynu - GITARRA!!!!!
-
Zaper
- klepacz

- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Post
autor: Zaper » wt 01 gru 2015, 09:06
Do odpowietrzania użyj strzykawki i wężyk, tzn zamiast przepychać pompując nożnym to wyciagaj,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości