Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 08:37
Witam.
Jestem tutaj nowy:)
Niedawno zakupiłem hondę VF500 f2.
Po prawej stronie silnika znajduje się bagnet pomiarowy (1) i dwa korki (2) i (3) teraz pytanie który od czego?
I ostatnie pytanie jaki olej lać do silnika bo czytałem że 10w40 półsyntetyk.
Z góry dzieki za pomoc:)

''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 21 lip 2012, 09:26
1-bagnet do sprawdzania poziomu oleju ,2- kontrola ustawienia wału korbowego w GMP,3 wlew oleju
tak jak napisałeś olej 10w40
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 10:18
Oki dzięki wielkie.
A odnośnie oleju.
Wielu użytkowników tej hondy leje olej 20w50 i podobno do tej też taki był lany wcześniej
''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
armen1pl
- pisarz

- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Post
autor: armen1pl » sob 21 lip 2012, 11:05
ale cudo:D o vfr 400 slyszalem ale vf 500?

nieźle

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 11:49
72 konny motorek ma vf500

i z tego co wiem olej leje się tylko do silnika nie ma oddzielnie na skrzynie i silnik dość dziwne ale...
A z tym olejkiem 20w50 to jak? bo chyba nie ma co dolewać innego jak na takim pracowała.
Za jakiś czas będę wymieniał cały olej + filtr i chyba też 20w50 lać ?
''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 21 lip 2012, 14:10
lej taki na jakim chodziła ,miałem taki motek bardzo fajnie to jeździ ale z częściami problem, olej wspólny silnik skrzynia sprzęgło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 15:06
Coś nie chce mi zapalić a jak zapali to po 1km coś gaśnie tak jak by paliwo nie dochodziło i strasznie trzeba się namęczyć by odpalić go.
I silnik szybko się nagrzewa co to może być? Wczoraj wszystko ładnie chodziło.
''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 21 lip 2012, 15:47
dużo pytań i do tego nie bardzo ścisłe pytania nie pali jak zimny? ,jak ciepły ?sprawdzić kranik paliwa drożność i pompkę paliwa wydatek,grzeje się szybko tzn gotuje sie? czy szybko osiąga temperaturę pracy? i wentylator go schładza -sprawdzić poziom płynu w chłodnicy -nie w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 18:16
Okej już odpowiadam.
Odkryłem że przewody zapłonowe były uszkodzone(pracował na 2 "garach) .
Również w rozruszniku do wymiany są tulejki (problem z odpalaniem... Na początku napięcie akumulatora wynosiło 14.85 V po włączeniu zapłonu drastyczny spadek do 6 V.)
Odnośnie temp. silnika.
Płyn sprawdza się w zbiorniczku pod siedzeniem z lewej strony tak bo z prawej płyn hamulca tylnego?
Jest pomiędzy minimum a maksimum więc akurat.
Na wskaźniku temperatury wskazówka powoli się podnosi tylko silnik jest dość ciepły.
Może to tak ma być nie wiem to mój pierwszy motocykl .
A może wiesz od jakiego moto lub na allegro dostanę takie przewody z tymi końcówkami bo nie są one rozbieralne chyba.
''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 21 lip 2012, 19:17
można wymienić same przewody, np,-Larsson polska sprzedaż wysyłkowa
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104097
rozrusznik będzie ok a akumulator albo do naładowania albo do wymiany -warto sprawdzić czy jest ładowanie jak silnik pracuje
zbiorniczek zbiorniczkiem ale tak jak napisałem na zimnym silniku sprawdź czy jest pod korek w chłodnicy, a to że silnik jest ciepły jak go dotykasz ręką to normalne od temperatury masz wskaźnik a nie rękę
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
damian482
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: sob 21 lip 2012, 08:21
- Imię: Damian
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: damian482 » sob 21 lip 2012, 19:35
okej wielkie dzięki będę kontynuował lub nowy temat założę jak coś znajdę jeszcze:)
''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…"
-
armen1pl
- pisarz

- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Post
autor: armen1pl » ndz 22 lip 2012, 10:45
zalej olejem optymalnym do warunków w Polsce, czyli 10w40
zapewne taki też olej zaleca producent.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości