Strona 1 z 2
ograniczenie mocy w poniemieckich motocyklach - RC46I
: wt 05 cze 2007, 18:34
autor: ppamula
Jak kupiłem moją RC46 z 2001 to okazało się że ma zablokowaną moc na 98 KM.
W zasadzie mi to bardzo nie przeszkadza, bo i tak to jest dużo ale chciałbym ją zdjąć.
Na pewno ma to znaczenie przy dużych prędkościach np na autostradzie, rośnie wtedy zuzycie paliwa przy ograniczonej mocy.
Tylko że nie wiem co to jest ta "blokada".
W gaźnikowych to po prostu kryza na gardzieli wlotowej ale tu jest wtrysk.
Może ktoś się z tym spotkał i wie co trzeba zrobić?
Albo wie kto potrafi to zrobić?
Paweł Boruta niestety nie ma pojęcia jak jest ta moc ograniczona - tak powiedział.
: wt 05 cze 2007, 19:07
autor: kefir_
siema moze na module?? jakos elektronicznie. nie wiem czy to ci pomoze ale wiem ze w niemcowni zakladaja tak zwane black boxy i one ograniczaja moc kumpel mial tak jak sciagnol moto z niemcowni
: wt 05 cze 2007, 19:09
autor: Dresik
W RC46 to juz zapewne elektronika.. Ale moze spytac na forum Owners-Clubu niemieckiego

: wt 05 cze 2007, 20:01
autor: ppamula
Piotrek B. pisze:Ale moze spytac na forum Owners-Clubu niemieckiego
niestety nie znam niemieckiego

: wt 05 cze 2007, 22:11
autor: Pepe VFR
dowiem się od gościa którego odkupiłem moja vfr rc 46 on ją odblokowywał jak przyjechała do polski to miała maaałłłłłłooooo mocy w dowodzie mam chyba z tego co pamiętam jeszcze wbite 37KW

jak tylko się coś dowiem to dam znać.
P.S. jak dowiedziałes się że jest zdławiona

: wt 05 cze 2007, 22:13
autor: ppamula
Pepe VFR pisze:jak dowiedziałes się że jest zdławiona
w papierach poprzedniego właściciela był dokument o wykonaniu ograniczenia mocy przez tamtejszą stację badań technicznych czy coś.
: wt 05 cze 2007, 23:09
autor: Dresik
Pepe jezeli nie uda ci sie dowiedziec to napisz i wtedy uderze na to forum niemieckie..
Germanista nie jestem ale jak bedzie trzeba to damy rade

: śr 06 cze 2007, 00:43
autor: roads
ppamula, jak sobie chcesz to mogę się zarejestrować u Niemców i zagaić, niemiecki perfect (biurko w biurko z austriakiem siedzę

) tylko słowo i masz załatwione
: śr 06 cze 2007, 00:53
autor: Dresik
No i sprawa załatwiona

bo ja to bym musiał sie troszke napocic w tym słownictwie specjalistycznym

: śr 06 cze 2007, 04:11
autor: ppamula
roads, będę wdzięczy za jakiekolwiek info jak oni to robią:
blokowanie i odblokowywanie mocy.
: śr 06 cze 2007, 09:31
autor: rommi
ppamula pisze:roads, będę wdzięczy za jakiekolwiek info jak oni to robią:
blokowanie i odblokowywanie mocy.
Ciekawe czy ja też mam zblokowaną - mam ściągniętą ze szwajcarji
Jak to można stwierdzić, w dowodzie mam wklepane, że 81kW / około 110 KM.
Mały OT. Piotr, ty w końcu czym jeździsz

pod avatarem masz
VFR RC36II ' 97 
: śr 06 cze 2007, 09:51
autor: musieli
Chodzi o ECU, które ma inne mapy, spłaszczające moc do odpowiedniej wartości. Mozliwe, że jest dołożony jakiś modulik za ECU (black box), który należy odpiąć i tyle. Możliwe też, że ECU jest "twardo" zaprogramowany - wtedy najprostrze odblokowanie = dołożenie PowerCommandera i wgranie odpowiedniej mapy. Dwie pieczenie na jednym ogniu - oddławienie + podkręcenie posiadanej mocy

: śr 06 cze 2007, 10:56
autor: roads
Piotr zarejestrowałem się właśnie u naszych niemieckich koligen i zaraz puszczę pytanie, Christian właśnie tłumaczy na ichni langłicz

jeśli post
musieli pomógł to i tak zobaczymy co Koledzy na to
[ Dodano: 2007-06-06, 14:14 ]
http://www.vfr-oc.de/wbb2/thread.php?threadid=10964
do śledzenia
: śr 06 cze 2007, 22:27
autor: Pepe VFR
tak jak rozmawialismy przez telefon jak coś bede wiedziało module to dam znać dzis nie mogłem się do niego dodzwonic
pozdro

: śr 06 cze 2007, 22:47
autor: roads
Koledzy niemieccy odpowiedzieli następująco:
Hallo roads,
die 2001er VFR hatte in Deutschland 108 oder 112 PS. Die 98er / 99er Modell der RC46 hatten "nur" 98 PS. Zumindest die Steuerger