Strona 1 z 4

Wymiana płynu chłodniczego.

: ndz 30 paź 2011, 18:34
autor: Zając
Pytanko do wszystkich. zauważyłem w swojej vfr 800 że ma zbiorniczek na płyn chłodniczy z lewej strony oraz z prawej strony korek na chłodnicy. Chcę wymienić płyn i teraz proszę o wskazówki, czy tek korek na chłodnicy to odpowiada za odpowietrznik czy zalewać przez korek czy do zbiorniczka, czy to bez różnicy, a może znajduje się jakiś odpowietrznik o którym nie wiem i czy to jest jeden wspólny obieg z dwoma korkami? No i oczywiście spuszczenie starego czy to się odbywa po prostu jak w aucie najniższy punkt przewodu i płyn spuszczony? Piszcie proszę co kto na ten temat wie.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: ndz 30 paź 2011, 19:00
autor: Żuber
zalewasz chłodnice, zbiorniczek do maxa i odpalasz moto aż włączy się wentylator i odpowietrzy układ, potem uzupełniasz w zbiorniczku i tyle.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 00:02
autor: kubaboss
Dokładnie tak jak napisał żuber .

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 07:57
autor: Zając
Spuścić stary płyn to obojętnie z którego przewodu tylko aby był umiejscowiony najniżej czy dobierać się do termostatu?

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 08:59
autor: PETER
masz na pompie płynu śrubę do spuszczania i to est najniższy punkt układy ,powinna być pod nią miedziana podkładka po tym poznasz która to łeb śruby pod klucz nr 10 ,wlewając płyn warto postawić na bocznej podpórce wtedy korek wlewu do chłodnicy jest najwyższym punktem ,jak już zalejesz i odpalisz poczekaj do momentu aż przewód po prawej ten gruby będzie gorący to znak że termostat się otworzył odczekaj trochę {przy zgaszonym silniku} i uzupełnij w chłodnicy, przy nalewaniu warto sprawdzać różnice miedzy tym ile spuściłeś a ile wlałeś i bez pospiechu myślę że dasz rade

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 12:05
autor: 8Bodzio8
Jeszcze jest taka śruba spustowa pomiędzy przednimi cylindrami wg manuala też należy ją odkręcić w celu spuszczenia płynu z układu.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 19:28
autor: ivan
Gdzieś był przewodnik jak wymienić płyn chłodniczy. Poszukaj bo było wszystko ładnie ze zdjęciami opisane.
Ja tam u siebie nie odkręcałem tej śruby między cylindrami, bo jest ciężko dostępna i nie chciało mi sie z nią szarpać :)
A od siebie dodam, ze jak już spuścisz płyn to warto jest przepłukać np. wodą destylowaną cały układ.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 23:05
autor: Arnold
Panowie, bo widzę że nikt nie napisał. Zbiorniczek "wyrównawczy" wcale nim nie jest. Rurka która jest pod korkiem chłodnicy, czyli przez którą ucieka płyn gdy się przegrzeje, biegnie do tego zbiorniczka i gdy zbiorniczek w końcu się zapełni to z niego wylatuje płyn na "ziemię". Zadaniem zbiorniczka jest przechwytywanie tego co wyleci spod korka chłodnicy. Ze zbiorniczka płyn nie jest w stanie dostać się z powrotem do układu chłodzenia. Ciekawostka. Przy jeździe na jednym kole płyn z tego zbiorniczka wylewa się odpływem.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pn 31 paź 2011, 23:20
autor: PETER
mylisz się :mrgreen: ----manual ---obejrzyj korek poczytaj jak działa układ chłodzenia{ t.z.w.zamknięty} może być samochodowy najlepiej jakiś japoniec bo oni dalej robią zbiorniczki wyrównawcze osobno :roll:

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: wt 01 lis 2011, 07:38
autor: Fakir
PETER pisze:mylisz się :mrgreen: ----manual ---obejrzyj korek poczytaj jak działa układ chłodzenia{ t.z.w.zamknięty} może być samochodowy najlepiej jakiś japoniec bo oni dalej robią zbiorniczki wyrównawcze osobno :roll:
podobny układ mam w civic'u, tzn zbiorniczek płynu (nie jest wyrównawczym) przechwytuje to co chłodnica wypuści podczas gdy wartość ciśnienia osiągnie dany poziom (przeważnie określony na korku chłodnicy) więc jeśli w chłodnicy będą bańki powietrza, przejdą one do zbiorniczka, ale gdy w chłodnicy zrobi się podciśnienie, to zasysa ona ze zbiorniczka płyn - wężyk od dołu w zbiorniczku.

dla przykładu w "peżocie 206" :P nie było wlewu do chłodnicy, wlewało się płyn do zbiorniczka umiejscowionego najwyżej, przy szybie

najbardziej logiczna zasada odpowietrzania jest opisana w pierwszym poście :roll:

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: wt 01 lis 2011, 10:43
autor: Żuber
Arnold z tego co piszesz to cały czas miałbyś zapowietrzony układ. Płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość i dlatego jest zbiorniczek do którego ten nadmiar odpływa. w trakcie jak płyn się ochładza to ze zbiorniczka jest zasysany. Gdyby służył tylko do odbioru to po co miałby skalę min i max?

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: śr 02 lis 2011, 07:11
autor: Zając
Dzięki za porady dużo się dowiedziałem.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: śr 02 lis 2011, 08:03
autor: Arnold
:shock: Aha.

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: pt 02 lis 2012, 10:09
autor: emils
Ja troszke odświeżę temat-otóz jak to w końcu jest z tym wyrównawczym zbiorniczkiem?
W manualu (zdjęcie wrzucone kilka postów wyżej) jest napisane, że mamy niby wywalić ten płyn ze zbiorniczka a potem zalać go wodą. Chyba, że coś źle zrozumiałem?!

Re: Wymiana płynu chłodniczego.

: czw 27 gru 2012, 03:46
autor: Koobsky
Sorry za odgrzewanie kotleta ale mam takie pytanie. Pewnie to banał ale kto pyta nie błądzi.
Mianowicie. Czy do motocykli używa się takiego samego płynu chłodniczego jak do samochodów?
PS. Jaki dobry płyn chłodniczy polecacie.
Jeśli ten temat był gdzieś szerzej opisany to poproszę o jakiś link/namiar bo chętnie poczytam.