Strona 1 z 2
kupiłem moto co długo stało...
: czw 19 kwie 2007, 08:46
autor: edziq
Kupilem niedawno VFR RC 36 II `94 (zdjecie w powitalni) sprowadzoną z włoch. Jak widze po naklejkach z wymiany oleju to motor stał jakies 3 lata bo ostatnia wymiana była w 2003 przy 55 tys a teraz ma 61 tys. Opony tez sa z 2003 roku. Czy odpalanie i jazda na tak starym oleju mogły uszkodzic silnik? Moto jedzilo 4 razy po kilka km ostatnio. Mialem taki plan zeby zagrzac troche silnik, zmienic olej, umyc, nasmarowac i naciagnac lancuch i pojedzic troche (rwie mnie bo to moje oierwsze moto i juz 1,5 tyg stoi i czeka

) dzwonilem juz do Ratka motocykle w Mikolowie w sprawie wiekszego przegladu, ktory wypadałoby zrobic. Zna ktos ten serwis? No i ten przeglad po majówce bo wczesniej i tak nikt nie ma wolnych terminów. O czym z waznych reczy jeszcze zapomnialem i czy wogole dobrze mysle. Z gory dzieki za wszelkie rady.
: czw 19 kwie 2007, 10:55
autor: Jacko
edziq pisze:Czy odpalanie i jazda na tak starym oleju mogły uszkodzic silnik? Moto jedzilo 4 razy po kilka km ostatnio.
Na pewno nie ma możliwości uszkodzić silnika tak od razu. Mimo iż olej jest stary to jendak nie traci całkowicie właściwości smarno-chłodzących. Jeżeli zrobiłeś małą rundkę to nic mu nie będzie. Natomiast użytkowanie dłuższe takiego oleju może spowodować niewystarczające smarowanie i w wyniku może dojść wtedy do uszkodzenia silnika.
Olej z filtrem sam zmienisz bez problemu.
Odkręć lewą część pługu i masz jużfilterek na oczach. A przy zalewaniu oleju pamiętaj ze stan mierzymy na postawionym moto na stopce centralnej i wykręconym bagnecie.
(dotkniętym do gwintu.)
Ja na Twoim miejscu nie czekałbym na przegląd i sam bym zmienił olej. to nie problem.
: czw 19 kwie 2007, 11:06
autor: Krajan
jak nie masz pewności i zaufania do tego oleju to lepiej go wymienić szybko, a jak już jeździsz to mało i spokojnie. Sprawdź łańcuch czy nie nosi śladów korozji na krótkim odcinku.. bo takie łańcuchy moment ci sie nierówno wyciągną

: czw 19 kwie 2007, 11:11
autor: edziq
dzieki Jacko. No właśnie pisze ze chce ten olej (mam juz kupione nawet) i lancuch zrobic sam bo nie jest to skomplikowana rzecz. Mam plan zeby w majowke pojezdzic troche i zapoznac sie ze sprzetem. Punkcik dla ciebie.
: czw 19 kwie 2007, 11:13
autor: Jacko
Dzięx, na pewno poradzisz bez problemów. Powodzonka

: czw 19 kwie 2007, 14:01
autor: słoneczko
ja tez bym chciala motor taka sliczna vfr-ke
: czw 19 kwie 2007, 20:01
autor: Groszek
słoneczko pisze:ja tez bym chciala motor taka sliczna vfr-ke
niektórzy by się przyczepili, że "motocykl" słoneczko, ale niech Ci będzie
Edziq, łańcuch najpierw dobrze jest umyć naftą. Nafta, pędzelek, umyć cały ładnie dokładnie, potem lekko nasmarowac i manieczki! (czyt. jaaaaazzzzdaaaaaa!!!!)

: pt 20 kwie 2007, 07:31
autor: edziq
Groszek, dzieki za rade. Zrobie troche OT - co to za model Nolana massz na glowie? Kupilem wczoraj N84 Genesis i jestem ciekawy czy moge dokupic do niego taka nakladke na nos jak w twoim kasku.
słoneczko, warto miec marzenia i dazyc do ich spelnienia...
: pt 20 kwie 2007, 10:06
autor: mors
Jeśli masz obawy co do oleju w pierwszej kolejności obejrzyj go na bagnecie. Klarowność, kolor gęstość. Ale i tak zmień go jak najszybciej! I filtr tez.
jak będzisz spuszczał stary olej to powinien być ciepły wręcz gorący, aby miał jak najniższą lepkość i niech sobie ścieka jak najdłużej - nie spiesz się. Kup sobie browca, rozłóż leżak i sącząc obserwuj jak ścieka do podstawionej miseczki. Az się zdziwisz jak długo potrafi kapać.
Obejrzyj ten olej - tak z ciekawości czy jest klarowny czy czarny czy na korku nie masz drobinek metalu.
Nie używaj go do smażenia frytek

- zawiera bardzo szkodliwe alfabutapirazole - rakotwórcze
Zwróć uwagę, czy olej który kupiłeś jest do silników z mokrym sprzęgłem i moim skromnym zdaniem nie żałuj kasy na olej - kup full syntetyk
: pt 20 kwie 2007, 10:11
autor: Groszek
ja mam N93E. Rewelacyjny kask, uwielbiam go. Zazdroszczę Ci tylko tej blendy, szkoda, że do mojego takiej nie da się dokupić. Nie wiem czy można do Twojego dokupić deflektor na nos, ale zapytaj tu:
http://www.beniomotor.pl/katalog.html
gościu ma naprawdę niezłe ceny akcesoriów nolan.
pozdrawiam
: pt 20 kwie 2007, 12:11
autor: edziq
mors, mysle ze pilków metalu tam nie znajde :O hehe Propozycja z browarem jest jak najbardziej trafiona

Kupiłem juz castrol 10W40 czerwony jakis taki jest- nie pamietam dokladnie nazwy. Taki byl wlany wczesniej w silniku.
Groszek, Dzieki za adres tego sklepu - dobrze zaopatrzony. Kurde przerazily mnie ceny tych VPS - 100 zlociszy to z deczka duzo za kawalek szybki. Ten co kupilem to totalnie goly byl - brak pinlocka i vps

Pojezdze troche i obadam czy VPS sie przyda. Napewno trzba bedzie zainwestowac w pinlocka i nakładke zey szybka nie parowała.
: pt 20 kwie 2007, 12:19
autor: Groszek
jak juz bedziesz mial pinlocka to Ci nie bedzie nic parowalo. Po to on jest, po to jest on. juz wtedy noska Ci nie potrzeba.
: pt 20 kwie 2007, 16:55
autor: słoneczko
Groszek a ty zawsze taki szczegolowy jestes nie musisz tego tak mi wypominac heheheeheh specjalnie tak napisalam a co nie wolno mi

: pt 20 kwie 2007, 17:25
autor: edziq
Groszek, dowiedziałem sie od gościa ze tego sklepu ze VPS czyli blenda jest do modelu n84 genesis niedostepna

nakładka 40 zl a pinlock 70zl. Ciekawe co w modelu genesisi jest innego od reszty n84 ze nie da sie tego VPS wsadzić? Prawie sie zdecydowałem juz... heh
: pt 20 kwie 2007, 17:40
autor: Groszek
słoneczko - wolno Ci, oczywiście. Tooobie nie wolno? To komu wolno, jak nie Tobie?
Piszę tak tylko, bo znam takich, którzy uparcie twierdzą, że motocykl to motor i dwa koła.
Edziq pewnie mocowanie szyby jest inne. jeżeli chodzi Ci tylkoo parowanie, to pinllock w zupełności wystarczy, a jeżeli chodzi Ci o wygląd, to możesz zamówić także nosek. ale czemu u niego na stronie prawie wszystkie pinlocki kosztują 60 zł a od Ciebie chce 70? (to i tak taniej niż w Larssonie, tam chcą 98)
Pozdrawiam