Strona 1 z 2

Co to za silnik

: wt 15 mar 2011, 15:15
autor: nitrokiller
Witam wszystkich
Mam pytanie związku z tym że kupiłem do budowy buggy silnik z vfr 800 FI


Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398

Brak do silnika było wiązki

Zakupiłem takową od modelu z 98 roku

I pojawił się problem bo układ wydechowy posiada 2 sondy lambda, a w wiązce którą kupiłem nie ma wejść na sondy

Pomijam fakt że mam manuala do vfr 1998 i tam nie ma sond


Moje pytanie co mam za silnik, albo jaką wiązkę mam kupić, czy mam immobiliser,

Numer sterownika który posiadam to 38770-MBG-611
a pod spodem drugi numer 9604-102719


Przepraszam że tak nieskładnie piszę ale trochę zgłupiałem z tym i nie wiem na czym stoję



Proszę o pomoc i z góry dziękuję

: wt 15 mar 2011, 16:16
autor: mlody55
nie ma tragedii
masz nowszy silnik, albo sam wydech
jeśli kupiles kompletna wiazke bez wejsc na sondy to i na 99,9% nie ma immobilajzera.
A stacyjkę posiadasz? Immobilajzer jest opisany jako hiss na stacyjce.
Agoogle o tych twoich numerach nic nie mówi?

: wt 15 mar 2011, 16:23
autor: nitrokiller
Stacyjki nie mam ponieważ sprzedający jej nie miał
Czyli wnioskuję że na wiązce którą posiadam odpalę silnik
Ale jeśli jest komp co obsługuje sondy to silnik nie będzie pracował np. w trybie awaryjnym?

Ogólnie byłbym spkojniejszy jakbym kupił wsio razem z pracującego motocykla, a tak to tylko pod górę
Pozdrawiam

: wt 15 mar 2011, 16:28
autor: mlody55
a pompe paliwa masz? To jest silnik na wtrysku, po zalaczeniu zaplonu pierwsza odzywa sie pompa na kilka sekund.

: wt 15 mar 2011, 16:40
autor: nitrokiller
tak pompę paliwa mam

mnie chodzi teraz o to czy na isniejącej wiązce go odpalę

[ Dodano: |15 Mar 2011|, o 17:08 ]
A może ktoś dysponuje schematem podłączenia sond lambda pod sterownik.
Chodzi o wiring diagram z sondami lambda, bo ja mam schemat bez sond.

: wt 15 mar 2011, 19:21
autor: Heno
Silnik może być z 1998 r. z motoru sprowadzonego z niemiec .A sondami zarządza komputer,jaki zastosujesz tak będzie.

: wt 15 mar 2011, 19:58
autor: Diego
nitrokiller pisze:Mam silnik który kupiłem od człowieka z allegro mówił mi że silnik jest z 1998 oto numery silnika
RC46E- 2102398
Masz cały VIN ?

: wt 15 mar 2011, 22:01
autor: nitrokiller
Nie mam VIN'u ponieważ rama została wczesniej sprzedana. Od czego szukać schematu jeśli mam 2 sondy lambda. Bo chciałem go jutro odpalić na stole. Pozdrawiam

: wt 15 mar 2011, 22:29
autor: Diego
nitrokiller pisze:Nie mam VIN'u ponieważ rama została wczesniej sprzedana. Od czego szukać schematu jeśli mam 2 sondy lambda. Bo chciałem go jutro odpalić na stole. Pozdrawiam
VFR 800 FI wersja na rynek niemiecki.

: śr 16 mar 2011, 06:42
autor: wasyl
nitrokiller,
Wydaje mi się że komputer tez musisz mieć od modelu z sondami ale może się mylę.

: śr 16 mar 2011, 07:44
autor: nitrokiller
Ok postaram się go dziś odpalić i zobaczę czy będzie iskra, wtryski i pompa i powiem co i jak wieczorem. Pozdrawiam

: śr 16 mar 2011, 08:11
autor: Hefajstos
Jeśli masz wiązkę bez wyjścia na sondy, to nie ma problemu, załatw komputer. Ja mam 98' niemkę z sondami, Argail przekładał mojego kompa do swojej (wersja USA bez sond) na jego kompie moja nie odpaliła (pompa paliwa sie nie załączyła) a na moim Argail śmigał bez problemu.

: ndz 27 mar 2011, 08:29
autor: nitrokiller
No i udało mi się odpalić silnik na stole bez sond. Pali czyli jest ok bo nie ma immo. To teraz pozostaje następne pytanie czy zrobić nowy kolektor wydechowy już bez sond. Czy muszę zastosować sondy bo silnik będzie chodził w trybie awaryjnym.

I jeszcze jedno jeśli w tym silniku jest złączę diagnostyczne to czy ktoś wie jakimi protokółami się ono komunikuję. Bo mam w warsztacie komputer do diagnozy aut , a może udało by mi się połączyć z tym silnikiem.
Pozdrawiam

: ndz 27 mar 2011, 11:58
autor: PETER
Witam jak trochę w tym siedzisz to będziesz wiedział że dla silnika to obojętne czy są sondy czy ich nie ma to wszystko jest potrzebne dla optymalizacji składu mieszanki czyli czystości spalin przez ECU i teraz jeżeli masz wiązkę elektryczną do modelu bez sad i ECU do takiego modelu to można spokojnie zaślepić otwory po sądach i nic się nie stanie pozostają kombinacje wiązka z sadami +kom bez ,lub komp z sądami a wiązka bez , ale sam powinieneś rozkminic co masz silnik -po wydech jeśli kupiłeś z kolektorami ,wiązkę po kablach powinny być dwie wtyczki więcej po stronie alternatorze co do ECU to po nr org ,co do podłączenia kompa diagnostycznego raczej w warunkach warsztatowych nie możliwe odczyt błędów poprzez lampkę kody błyskowe w serwisach posiadali program i kompa włączanego szeregowo :lol:

: ndz 27 mar 2011, 22:27
autor: nitrokiller
Z własnego doświadczenia wiem że sondy jeśli są w układzie to mają kluczowe znaczenie na pracę silnika. W samochodzie jeśli choć na chwilę odepnę sondę podczas pracy silnika to komp. przełączy się na tryb serwisowy i np. będzie podawał więcej paliwa.
Ja kupiłem silnik bez wiązki natomiast przy silniku był komputer, cewki, pompa paliwa, moduł zapłonowy i kolektor z 2 sondami. Myślę że jak podłączę sondy pod kompa to będzie OK.
Problem jest taki że jak ściągam schemat do vfr już chyba ze trzeci. To mam schemat bez sond. Więc od czego mam szukać schematu albo jaki to jest typ motoru lub silnika.Dzięki za pomoc.