Strona 1 z 1

ABS montaż do VTECa

: ndz 05 gru 2010, 16:29
autor: 8Bodzio8
Cze Panowie.

Tak się zastanawiam bo w moim modelu nie mam ABSu czy był bym w stanie po kupieniu całego zestawu ABS z innego modelu zainstalować w swoim moto. Czy jest taka możliwość ?? Czy ktoś już to przerabiał ??

: pn 06 gru 2010, 01:40
autor: Pawelr851
Też sie tym wczesniej interesowalem bo moj vitek tez nie ma i podczas poszukiwan tej ze informacji natrafilem na jeszcze inne info a mianowicie ze z ABS droga chamowania w Vitku znaczaco sie wudluza! nawet na suchej nawieszchni a wiec postanowielm dac sobie spokuj. Jezeli ktos to zdementuje to pewnie znowu zaczne rozwazac ta opcje, jezeli wogole taki swap jest mozliwy :)

no wlasnie :) czy jest mozliwy ?????

A wiec podlaczam sie do pytania i czekam na jakies odpowiedzi :)

: pn 06 gru 2010, 13:34
autor: Chris-Zg
Mi sie wydaje że jest jak najbardziej mozliwy, przynajmniej z technicznego punktu widzenia. No bo to przeciez te same motocykle tylko chodzi o siłowniki, pompy, sterowniki, komputery, czujniki itp. No ale czy opłacalny i w miare nie zbyt problemowy do wykonania?

: pn 06 gru 2010, 15:00
autor: Lukaszny
Od strony kosztów nieopłacalne. To wymaga zmian nie tylko w stricte układzie hamulcowym, ale i elektronice. Z tego co mi wiadomo to w zwykłej wersji nie znajdziesz wiązki przewodów do podpięcia komputera od ABS.

: pn 06 gru 2010, 15:26
autor: 8Bodzio8
Tak pewnie wiązki nie ma ale jak udało by się kupić kompletny ABS z moto po poważnej przygodzie to ciekawy jestem.
Ciekawe czy znajdzie się ktoś kto taką operację przeprowadził.

: pn 06 gru 2010, 15:33
autor: klosiewi
8Bodzio8 pisze:Ciekawe czy znajdzie się ktoś kto taką operację przeprowadził.
Pytnie tylko po co?
Wedłóg mnie taniej będzie przedać sztukę i kupić taką samą z ABS'em :!:

: pn 06 gru 2010, 15:44
autor: 8Bodzio8
klosiewi pisze:
8Bodzio8 pisze:Ciekawe czy znajdzie się ktoś kto taką operację przeprowadził.
Pytnie tylko po co?
Wedłóg mnie taniej będzie przedać sztukę i kupić taką samą z ABS'em :!:
Nie no ciśnienia po prostu ciekawy jestem. Zresztą nową sztukę nigdy nie ma się pewności jaką trafisz. Jeżeli udało by się zdobyć kompletny zest ABS to ciekawy jestem czy da się zainstalować.

: pn 06 gru 2010, 16:52
autor: ppamula
Przede wszystkim musisz wymienić centralny komputer ECU który steruje równierz zapłonem, wtryskami, kable to pryszcz. A to wiąze się ze zmianą HISS.
A to juz byłby koniec.

: pn 06 gru 2010, 21:31
autor: Lukaszny
Jak bardzo chcesz to dawaj :mrgreen:

Szybka lektura Alledrogo daje taki oto wstępny wynik kosztów:
- wiązka przewodów z ABS 280 zł
- komputer ABS 160 zł
- pompy ham. ABS - 270 zł

Tyle co jest dostępne od ręki. Dalej trzeba szukać. Zapewne dochodzi koszt tarcz, zacisków itp.

Faktycznie taniej i lepiej byłoby sprzedać maszyne i kupić wersję z ABS.

: śr 08 gru 2010, 20:05
autor: Viffer
Nie da sie. To nie tylko zestaw ABS, ale tez cala nowa elektryka, stelaz, HISS itp. Chyba ze znajdziesz VTECa z ABS'em 'po przygodzie', umiesz sie dobrze targowac, i wlozysz w to 2 tygodnie wlasnej pracy. Wtedy wyjdze (+/-) na to samo, jakbys odchaczyl opcje w salonie (3k PLN).

: czw 09 gru 2010, 14:02
autor: mlj
Stelaż da się przerobić - różnica jest z zamocowaniem kompa.
Tarcze są te same - w prawej trzeba tylko nawiercić otwory do zamocowania koronki.
Zamontowanie nie powinno być trudne. Przekładałem ramę - a właściwie do nowej ramy bez ABS zakładałem silnik, elektrykę i hamulce z ABS.
Z dwóch VFR zrobiłem jedną taką jaką chciałem. Finansowo wyszło całkiem nieźle - ale bez offtop.
Robota z przekładką - 4 do 5 godzin dla dwóch osób do stanu bez owiewek.

: czw 09 gru 2010, 15:52
autor: Pawelr851
OK to powiedz co dokladnie musiales zakupic?? i ile by to kosztowalo??

: czw 09 gru 2010, 20:38
autor: Viffer
mlj pisze:Stelaż da się przerobić - różnica jest z zamocowaniem kompa.
Tarcze są te same - w prawej trzeba tylko nawiercić otwory do zamocowania koronki.
Zamontowanie nie powinno być trudne. Przekładałem ramę - a właściwie do nowej ramy bez ABS zakładałem silnik, elektrykę i hamulce z ABS.
Z dwóch VFR zrobiłem jedną taką jaką chciałem. Finansowo wyszło całkiem nieźle - ale bez offtop.
Robota z przekładką - 4 do 5 godzin dla dwóch osób do stanu bez owiewek.
CZy dobrze rozumiem - - posiadales dwie VFR'ki, i zrobiles tak aby ta ktora dzialala miala ABS?

Jesli tak, to w ten sposob moge ze swojego Malucha zrobic Corvette (pod malym warunkiem ze wczesniej posiadam jadna Corvette, a z Malucha wyjmuje popielniczke i wstawiam do Corvetty). Czas - ok 5 minut. Finansowo - tez calkiem.

: pt 10 gru 2010, 16:28
autor: mlj
Miałem dwie VFR-ki :)
Jedną bardzo źle utrzymaną - drugą igłę, ale bez prawa rejestracji.
Z dwóch zrobiłem jedną - rozłożenie i złożenie to pestka.
Sama przekładka ABS też nie była trudna. Przewodów jest tyle samo - różnią się połączenia i w ABS dochodzą modulatory (pompy ABS). Nie pamiętam tylko czy trzeba było zmianiać przewody idące wzdłuż ramy.
Oczywiście przełożyłem elektrykę w całości (kompletna wiązka + komp główny + komp ABS + stacyjka).
Co do finasów.

Zapuszczonego dawcę kupiłem za 9500 PLN z kompletem dokumentów.
Po przekładkach na częściach kumpel odchandlował 8800 PLN. Został mi silnik + kompletna elektryka noABS, wachacz, stelaż pod siedzenie, lusterka, kilka małych plastików, felga tył i kupa różnych innych drobiazgów. Za 700 PLN :)

Zwrot z kasy wydanej na drugą VFR trwał około 3 miesięcy - więc powinienem doliczyć jeszcze koszt kapitału :)

: sob 11 gru 2010, 15:02
autor: Lukaszny
Skoro zanabyłeś zarejstrowaną VFRke to do kosztów powinieneś doliczyć składki OC - płatne co roku do dnia zezłomowania zakupionego motocykla lub jego sprzedaży.