Pb95 vs. Pb98
Dlaczego lepiej tankowac pb95 a nie pb98...
- Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dlaczego lepiej tankowac pb95 a nie pb98...
Znalazłem bardzo ciekawy artykuł i pomijająć że ja do VFRki nigdy nielałem pb98 to juz napewno niebędę lał no chyba że zrobie jej tuning wiekszajacy stopień sprężenia
ale poczytajcie sobie sami jak to jest z tym Pb98 i niby jego "przyrostem" mocy (raczej od teraz powinno sie mówic spadkiem mocy).
Pb95 vs. Pb98
Pb95 vs. Pb98
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Janusz B.
- klepacz

- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Na wstępie podkreślam - NIE ZNAM SIĘ, moje wątpliwości to skutek analizy przeczytanego tekstu.
1. Przytoczony przez Kórnika tekst dotyczy spalania w seryjnych silnikach samochodowych.
2. cytat:
"Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych."
silnikowi VFR, gdzie z 800 ccm wyciągnięto 110 km, który "kręci się" do 13.000 obrotów bliżej jest do:
a) seryjnego silnika samochodowego, takiego jak badany silnik od cieniasa
b) do wysilonego silnika samochodowego pakowanego do rajdówek.
Jeżeli prawdziwa odpowiedź a), to zgodnie z przesłaniem tekstu 95 Rules!!
ALE
jeżeli prawdziwa jest odpowiedź b)
i: "Pojawia się ono [spalanie stukowe] w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo - powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych"
i: "w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników."
to: stosowanie 98 nie wydaje się być takie absurdalne...
Oczywiście wszystko przy założeniu, że na stacji serwują paliwo zgodne z opisem, a nie ściemniony syf.
P.S. Nie wiem, nie znam się, niczego nie sugeruję, tak tylko sobie mącę...
1. Przytoczony przez Kórnika tekst dotyczy spalania w seryjnych silnikach samochodowych.
2. cytat:
"Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych."
silnikowi VFR, gdzie z 800 ccm wyciągnięto 110 km, który "kręci się" do 13.000 obrotów bliżej jest do:
a) seryjnego silnika samochodowego, takiego jak badany silnik od cieniasa
b) do wysilonego silnika samochodowego pakowanego do rajdówek.
Jeżeli prawdziwa odpowiedź a), to zgodnie z przesłaniem tekstu 95 Rules!!
ALE
jeżeli prawdziwa jest odpowiedź b)
i: "Pojawia się ono [spalanie stukowe] w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo - powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych"
i: "w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników."
to: stosowanie 98 nie wydaje się być takie absurdalne...
Oczywiście wszystko przy założeniu, że na stacji serwują paliwo zgodne z opisem, a nie ściemniony syf.
P.S. Nie wiem, nie znam się, niczego nie sugeruję, tak tylko sobie mącę...
Artykuł z WRC jest nieco pobieżny i mocno upraszcza sprawę.
Oto link (sorki za jakość) do artykułu z Auto Technika Motoryzacyjna:
http://www.dobrzyca.republika.pl/MOTO/Benzyny_test.pdf
Uwagi do artykułu
Testowane samochody mają następujące osiągi:
Panda 1,2 60KM, czyli 50KM z 1 litra pojemności
Panda 100HP 100KM 1,4, czyli 70KM z 1 litra pojemności
VW Eos 200KM 2,0 , czuli 100KM z 1 litra pojemności
Ile ma VRF ? 108KM z 800 cm czyli 135KM z litra
EOS z najlepszym paliwem miał 209,6KM a z najgorszym 202,8KM, czyli różnica ok 4%
natomiast max moment to 310,2Nm i 290,6Nm, czyli różnica ponad 6% , i to już bedzie odczuwalne.
Popatrzcie na osiągi (strona 6) 7,6 do 8,5 s to różnica ponad 10%
Oto link (sorki za jakość) do artykułu z Auto Technika Motoryzacyjna:
http://www.dobrzyca.republika.pl/MOTO/Benzyny_test.pdf
Uwagi do artykułu
Testowane samochody mają następujące osiągi:
Panda 1,2 60KM, czyli 50KM z 1 litra pojemności
Panda 100HP 100KM 1,4, czyli 70KM z 1 litra pojemności
VW Eos 200KM 2,0 , czuli 100KM z 1 litra pojemności
Ile ma VRF ? 108KM z 800 cm czyli 135KM z litra
EOS z najlepszym paliwem miał 209,6KM a z najgorszym 202,8KM, czyli różnica ok 4%
natomiast max moment to 310,2Nm i 290,6Nm, czyli różnica ponad 6% , i to już bedzie odczuwalne.
Popatrzcie na osiągi (strona 6) 7,6 do 8,5 s to różnica ponad 10%
Ostatnio zmieniony śr 18 cze 2008, 15:22 przez tomaszb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Otóż Jano stosowanie pb98 ma sens kiedy stopień kompresji w silniku jest wyższy, np. kiedy zwiekszamy kompresje poprzez zwiekszenie skoku tloka i inne tego typu operacje tuningowe wtedy zwiększa sie cisnienie panujace w tloku i jak osiągnie wartośc taką że pb95 wywoluje detonacje przed iskrą świecy przy niemaksymalnym wysunięciu tloka to wtedy powinniśmy zacząc stosowac pb98 poniewaz ono ma moment spalania stukowego przy wiekszym ciśnieniu.
To tak troche może nie skladnie i nieladnie napisane ale
[ Dodano: 2008-06-18, 15:19 ]
Przy stopniu sprężenia 11.6:1 jaki jest w silniku VFR 800 Fi niema sensu lać pb 98
[ Dodano: 2008-06-18, 15:24 ]
Pamiętam że keidys też gdzies byl test różnych paliw na motocyklu yamaha r6 lali tam pb 95, 98, shell V-power racing, pb ultimate, 3 rodzaje paliwa rajdowego, paliwo wyczynowe i chyba lotnicze. I robili testy na hamowni ale za wacława niemoge sobie przypomniec linku
a w google niepamiętam co ja wtedy wpisywalem 
[ Dodano: 2008-06-18, 15:19 ]
Przy stopniu sprężenia 11.6:1 jaki jest w silniku VFR 800 Fi niema sensu lać pb 98
[ Dodano: 2008-06-18, 15:24 ]
Pamiętam że keidys też gdzies byl test różnych paliw na motocyklu yamaha r6 lali tam pb 95, 98, shell V-power racing, pb ultimate, 3 rodzaje paliwa rajdowego, paliwo wyczynowe i chyba lotnicze. I robili testy na hamowni ale za wacława niemoge sobie przypomniec linku
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości