Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd
- Hydro
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
- Imię: Marek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
- Kontakt:
Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd
Witam,
Zbliża się zima i jak chyba każdy - postanowiłem trochę poszperać przy moto. Chcę zamontować gniazdo prądu, podgrzewane manetki, tester aku o którym piszecie i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem. Pojawia się jednak problem.
Z waszych postów wynika, że wszystko powinno być podłączone do aku. Czy jest to jedyna możliwość?
Przecież tych kabli będę miał za niedługo po 10 na plusa i minusa.
Proszę o podpowiedz, gdzie można się podłączyć, bo elektronika nie jest moją mocną stroną.
Zbliża się zima i jak chyba każdy - postanowiłem trochę poszperać przy moto. Chcę zamontować gniazdo prądu, podgrzewane manetki, tester aku o którym piszecie i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem. Pojawia się jednak problem.
Z waszych postów wynika, że wszystko powinno być podłączone do aku. Czy jest to jedyna możliwość?
Przecież tych kabli będę miał za niedługo po 10 na plusa i minusa.
Proszę o podpowiedz, gdzie można się podłączyć, bo elektronika nie jest moją mocną stroną.
I tak powiem...
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd
Uwazaj z tą ilościa tych urzadzeń , regulator moze sie pozegnac z tym światem.Hydro pisze: i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem
Podepnij pod plusa 1 gruby kabel plusowy do minusa też , wyprowadz w okolice skrzynki bezpieczników, a dopiero do tych kabli bedziesz podpinał całą reszte. Tak czy inaczej bedzie plątanina.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
przecież tak właśnie jest w motocyklu, tylko że Ty mówisz o podłączaniu do Aku kilkoma kablami, a nie lepiej jednym i rozdzielenie zrobić gdzieś bliżej docelowych urządzeń ? Może też dodatkowo warto pomyśleć o jakimś włączniku np. na przekaźniku? Ja np mam wszystko spięte tak że włącza się dopiero po włączeniu przynajmniej świateł postojowych, żeby nie było tak że przy okazji słabego akumulatora nie odpale motocykla, bo inne urządzenia pobierają prąd. Łatwo to zrobić poprzez wpięcie przekaźnika do wiązki od tylnego światła postojowego.
PS. Warto każde podłączenie zabezpieczyć bezpiecznikiem, oraz unikać sytuacji kiedy bezpiecznik 10A jest za 5A patrząc od strony akumulatora bo to bez sensu.
PS. Warto każde podłączenie zabezpieczyć bezpiecznikiem, oraz unikać sytuacji kiedy bezpiecznik 10A jest za 5A patrząc od strony akumulatora bo to bez sensu.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd
a czy juz nie było gdzieś pisane że nadmiar nie wykorzystanego prądy jest zwierany do masy ? a więc jest odwrotnie niż mówisz ?? od nadmiaru można najwyżej uszkodzić alternator, i ten nadmiar i tak musiałby być duży...szatan pisze:Uwazaj z tą ilościa tych urzadzeń , regulator moze sie pozegnac z tym światem.Hydro pisze: i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem
Podepnij pod plusa 1 gruby kabel plusowy do minusa też , wyprowadz w okolice skrzynki bezpieczników, a dopiero do tych kabli bedziesz podpinał całą reszte. Tak czy inaczej bedzie plątanina.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- Hydro
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
- Imię: Marek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
- Kontakt:
orzyl pisze: Ja np mam wszystko spięte tak że włącza się dopiero po włączeniu przynajmniej świateł postojowych, żeby nie było tak że przy okazji słabego akumulatora nie odpale motocykla, bo inne urządzenia pobierają prąd.
Świetny pomysł. Najwidoczniej muszę jeszcze trochę poszerzyć swoją wiedzę, zanim zabiore się za montaż czegokolwiek.
I tak powiem...
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd
Zwieraniem do masy zajmują sie tyrystory , one podczas jazdy na swiatłach nie pracuja za wiele , pracuje natomiast mostek prostowniczy wiec przy zbyt duzym obciazeniu to własnie on padnie .orzyl pisze:a czy juz nie było gdzieś pisane że nadmiar nie wykorzystanego prądy jest zwierany do masy ? a więc jest odwrotnie niż mówisz ?? od nadmiaru można najwyżej uszkodzić alternator, i ten nadmiar i tak musiałby być duży...
Tyrystory pracuja kiedy mamy wyłaczone swiatła i troche podczas wysokich obrotów natomiast mostek pracuje zawsze.
w RC46 w bezpieczniku start start killsensor pojawia sie +12V po przejreceniu kluczyka , mozesz to napiecie uzyc do załaczenia przekaznika (ów) ktore załącza Twoje dodatkowe urzadzeniaHydro pisze: Świetny pomysł. Najwidoczniej muszę jeszcze trochę poszerzyć swoją wiedzę, zanim zabiore się za montaż czegokolwiek.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Widząc padajace regulatory to ten zapas chyba marny 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Mysle, ze to wszystko da sie w calkiem prosty sposob pomierzyc i policzyc. Na podstawie tego zabezpieczyc alternator dodatkowym bezpiecznikiem zalozonym na przewodach od naszego nowego oprzyrzadowania. Trzeba troche jednak poszperac w serwisowce i wykonac kilka cennych pomiarow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Oczywiscie , bezpieczniki obowiazkowo , ale one nie chronią alternatora tylko podłaczone urzadzenia. Alternator to tylko miedziany drut i nic wiecej , on sie nie przepali . pierwszy pojdzie regler. Oczywiscie nie od razu ale jego zycie zostanie skutecznie skrócone.elco pisze: zabezpieczyc alternator dodatkowym bezpiecznikiem zalozonym na przewodach od naszego nowego oprzyrzadowania.
No więc własnieorzyl pisze:regulatory padają i bez dodatkowego obciążenia

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Chodzilo mi bardziej o fakt pobierania przez podlaczone urzadzenia zbyt duzego pradu, co w konsekwencji uszkodziloby regulator, a nastepnie alternator. To obciazenie wynika bezposrednio z obliczen dla danych urzadzen i po prostu trzeba by bylo uwazac, zeby nie przekroczyc zbyt duzej wartosci pradu. Przyznam szczerze, troche namieszalem z tymi bezpiecznikami i w tej kwestii jest jak mowisz - one maja chronic inne urzadzenia, a nie alternator.szatan pisze: Oczywiscie , bezpieczniki obowiazkowo , ale one nie chronią alternatora tylko podłaczone urzadzenia. Alternator to tylko miedziany drut i nic wiecej , on sie nie przepali . pierwszy pojdzie regler. Oczywiscie nie od razu ale jego zycie zostanie skutecznie skrócone.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
A ja może tak z innej beczki, proponuje stosować jeszcze przekaźnik (napewno do manetek) bo mi np. aku zjadł pomimo że były manetki wyłączone, to najwidoczniej to ustrojstwo Oxforda nie bada stanu aku tylko przy uruchamianiu manetek ale również pobiera prónd w stanie bezczynności, mi mój aku słabł i słabł aż osiągnął napięcie rzędu 3,5V 

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości