Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Hydro
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
Kontakt:

Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Post autor: Hydro » ndz 08 lis 2009, 12:15

Witam,
Zbliża się zima i jak chyba każdy - postanowiłem trochę poszperać przy moto. Chcę zamontować gniazdo prądu, podgrzewane manetki, tester aku o którym piszecie i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem. Pojawia się jednak problem.
Z waszych postów wynika, że wszystko powinno być podłączone do aku. Czy jest to jedyna możliwość?
Przecież tych kabli będę miał za niedługo po 10 na plusa i minusa.
Proszę o podpowiedz, gdzie można się podłączyć, bo elektronika nie jest moją mocną stroną.
I tak powiem...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Post autor: szatan » ndz 08 lis 2009, 13:22

Hydro pisze: i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem
Uwazaj z tą ilościa tych urzadzeń , regulator moze sie pozegnac z tym światem.

Podepnij pod plusa 1 gruby kabel plusowy do minusa też , wyprowadz w okolice skrzynki bezpieczników, a dopiero do tych kabli bedziesz podpinał całą reszte. Tak czy inaczej bedzie plątanina.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Hydro
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Hydro » ndz 08 lis 2009, 13:28

Z tą ilością urządzeń to rzeczywiście nie myślałem o ograniczeniach, a patent o którym mówisz, na pierwszy rzut oka wydaje się być w porządku
I tak powiem...

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 08 lis 2009, 13:29

przecież tak właśnie jest w motocyklu, tylko że Ty mówisz o podłączaniu do Aku kilkoma kablami, a nie lepiej jednym i rozdzielenie zrobić gdzieś bliżej docelowych urządzeń ? Może też dodatkowo warto pomyśleć o jakimś włączniku np. na przekaźniku? Ja np mam wszystko spięte tak że włącza się dopiero po włączeniu przynajmniej świateł postojowych, żeby nie było tak że przy okazji słabego akumulatora nie odpale motocykla, bo inne urządzenia pobierają prąd. Łatwo to zrobić poprzez wpięcie przekaźnika do wiązki od tylnego światła postojowego.

PS. Warto każde podłączenie zabezpieczyć bezpiecznikiem, oraz unikać sytuacji kiedy bezpiecznik 10A jest za 5A patrząc od strony akumulatora bo to bez sensu.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Post autor: orzyl » ndz 08 lis 2009, 13:31

szatan pisze:
Hydro pisze: i moze jeszcze jakies inne rzeczy o których dopiero się dowiem
Uwazaj z tą ilościa tych urzadzeń , regulator moze sie pozegnac z tym światem.

Podepnij pod plusa 1 gruby kabel plusowy do minusa też , wyprowadz w okolice skrzynki bezpieczników, a dopiero do tych kabli bedziesz podpinał całą reszte. Tak czy inaczej bedzie plątanina.
a czy juz nie było gdzieś pisane że nadmiar nie wykorzystanego prądy jest zwierany do masy ? a więc jest odwrotnie niż mówisz ?? od nadmiaru można najwyżej uszkodzić alternator, i ten nadmiar i tak musiałby być duży...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Hydro
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Hydro » ndz 08 lis 2009, 14:25

orzyl pisze: Ja np mam wszystko spięte tak że włącza się dopiero po włączeniu przynajmniej świateł postojowych, żeby nie było tak że przy okazji słabego akumulatora nie odpale motocykla, bo inne urządzenia pobierają prąd.

Świetny pomysł. Najwidoczniej muszę jeszcze trochę poszerzyć swoją wiedzę, zanim zabiore się za montaż czegokolwiek.
I tak powiem...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Post autor: szatan » ndz 08 lis 2009, 17:13

orzyl pisze:a czy juz nie było gdzieś pisane że nadmiar nie wykorzystanego prądy jest zwierany do masy ? a więc jest odwrotnie niż mówisz ?? od nadmiaru można najwyżej uszkodzić alternator, i ten nadmiar i tak musiałby być duży...
Zwieraniem do masy zajmują sie tyrystory , one podczas jazdy na swiatłach nie pracuja za wiele , pracuje natomiast mostek prostowniczy wiec przy zbyt duzym obciazeniu to własnie on padnie .

Tyrystory pracuja kiedy mamy wyłaczone swiatła i troche podczas wysokich obrotów natomiast mostek pracuje zawsze.
Hydro pisze: Świetny pomysł. Najwidoczniej muszę jeszcze trochę poszerzyć swoją wiedzę, zanim zabiore się za montaż czegokolwiek.
w RC46 w bezpieczniku start start killsensor pojawia sie +12V po przejreceniu kluczyka , mozesz to napiecie uzyc do załaczenia przekaznika (ów) ktore załącza Twoje dodatkowe urzadzenia
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 08 lis 2009, 21:09

pracuje pracuje, ale zapas swój ma :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 08 lis 2009, 21:38

Widząc padajace regulatory to ten zapas chyba marny :biggrin
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 08 lis 2009, 22:57

regulatory padają i bez dodatkowego obciążenia :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 08 lis 2009, 23:06

jak na razie to nie dramat chce podłączyć tylko grzane manety,wskaźnik ładowania i zrobić sobie gniazdko a to chyba nic strasznego ;-)
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 09 lis 2009, 00:41

Mysle, ze to wszystko da sie w calkiem prosty sposob pomierzyc i policzyc. Na podstawie tego zabezpieczyc alternator dodatkowym bezpiecznikiem zalozonym na przewodach od naszego nowego oprzyrzadowania. Trzeba troche jednak poszperac w serwisowce i wykonac kilka cennych pomiarow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 09 lis 2009, 08:38

elco pisze: zabezpieczyc alternator dodatkowym bezpiecznikiem zalozonym na przewodach od naszego nowego oprzyrzadowania.
Oczywiscie , bezpieczniki obowiazkowo , ale one nie chronią alternatora tylko podłaczone urzadzenia. Alternator to tylko miedziany drut i nic wiecej , on sie nie przepali . pierwszy pojdzie regler. Oczywiscie nie od razu ale jego zycie zostanie skutecznie skrócone.
orzyl pisze:regulatory padają i bez dodatkowego obciążenia :)
No więc własnie :grin:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 09 lis 2009, 22:01

szatan pisze: Oczywiscie , bezpieczniki obowiazkowo , ale one nie chronią alternatora tylko podłaczone urzadzenia. Alternator to tylko miedziany drut i nic wiecej , on sie nie przepali . pierwszy pojdzie regler. Oczywiscie nie od razu ale jego zycie zostanie skutecznie skrócone.
Chodzilo mi bardziej o fakt pobierania przez podlaczone urzadzenia zbyt duzego pradu, co w konsekwencji uszkodziloby regulator, a nastepnie alternator. To obciazenie wynika bezposrednio z obliczen dla danych urzadzen i po prostu trzeba by bylo uwazac, zeby nie przekroczyc zbyt duzej wartosci pradu. Przyznam szczerze, troche namieszalem z tymi bezpiecznikami i w tej kwestii jest jak mowisz - one maja chronic inne urzadzenia, a nie alternator.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 16 lis 2009, 17:46

A ja może tak z innej beczki, proponuje stosować jeszcze przekaźnik (napewno do manetek) bo mi np. aku zjadł pomimo że były manetki wyłączone, to najwidoczniej to ustrojstwo Oxforda nie bada stanu aku tylko przy uruchamianiu manetek ale również pobiera prónd w stanie bezczynności, mi mój aku słabł i słabł aż osiągnął napięcie rzędu 3,5V :(
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości