Strona 1 z 10

Tuning wizualny i mechaniczny

: śr 26 sie 2009, 16:06
autor: binio
Dobra, nie chce zakladac ciagle nowego tematu dotyczacego kazdego elementu co do ktorego mam watpliwosci wiec wszystkie pytania bede zadawal tutaj.
A wiec tak. Planuje w zime troche stuningowac moja Niunie, ograniczaja mnie oczywiscie fundusze. Tuning ma obejmowac zarowno wyglad jak i ingerencje w mechanike/elektryke.

Wizualnie:
1) Malowanie ala Repsol (z malymi modyfikacjami) - w tym tygodniu zrobie kosztorys takiego malowania i jesli wyjdzie za drogo byc moze zdecyduje sie na kupno gotowego zestawu stad: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fairing- ... 06.c0.m245
Pytanie:
Mial ktos do czynienia z takimi plastikami? Potrzebuje opinii na temat jakosci i trwalosci zarowno ABSu jak i malowania.
Zaleta kupna plastikow jest to ze moje moge sprzedac i troche sie zwroci.


2) Dupa - chcialbym ja podniesc i odchudzic. Zrobic cos jak jest wlasnie w cbr1000rr. Jak wyglada mozliwosc przelozenia ramy z takiej cbry do VFRki? Czy moze lepiej zmodyfikowac to co mam... W przypadku nowej ramy da rade zamontowac siedzenie od VFR? Czy gra jest warta swieczki?? :)


3) Mam wersje niemiecka i 98KM. Na pewno pozbede sie kata i sond lambda. Czy zalozenia Power Commandera i wgranie nowej mapy da mi wieksza moc, czy musze zalozyc ECU od wersji 110KM? Chodzi mi o to, czy kwestia ilosci KM w zaleznosci od kraju pochodzenia jest zawarta wylacznie w mapie wgrana do ECU?

4) Co to jest: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NITRO-X- ... 06.c0.m245

: śr 26 sie 2009, 16:28
autor: kłopot
wszysto co z moca zwiazane jest w ECU zapisane i wymiana powinna dac rezultaty

: śr 26 sie 2009, 16:32
autor: marlon
4) Co to jest: http://cgi.ebay.com/ebaym...d=p4506.c0.m245 to jest jakieś super cudo za 44$ które daje 20KM mocy :mrgreen: heheheh

: śr 26 sie 2009, 16:47
autor: binio
Dzieki kłopot - jeden problem mniej ;)

marlon - to ja wiem, ale zasada dzialania... cos jak PC? chu.. z 20KM ale jesli to cos ala PC i do tego za smieszne pieniadze wiec moze warto w to zainwestowac?

: śr 26 sie 2009, 18:34
autor: Hubu
też jestem ciekawy jak to działa - chociaż nie chce mi się wierzyć, że za 44USD dostaniesz 20 koni więcej mocy.
chociaż jak sprawdzisz i zadziała to też kupię :grin:

: czw 27 sie 2009, 00:03
autor: kłopot
20koni mocy a ciekawe ile wiecej beny wypije :P binio, a co do stelarza musisz poprubowac sam bo ciezko jest powiedziec czy pasowac bedzie napeno jakies kombinacje bedzie trzeba zastosowac tu uciac tu dospawac ja na nastepny sezon bede o tym myslał :twisted:

: czw 27 sie 2009, 12:42
autor: robsonic
marlon pisze:4) Co to jest: http://cgi.ebay.com/ebaym...d=p4506.c0.m245 to jest jakieś super cudo za 44$ które daje 20KM mocy :mrgreen: heheheh
Pewnie zmienia pracę pompy paliwa ale czy to coś da poza spalaniem???

: czw 27 sie 2009, 13:03
autor: binio
Znacie firme Streetfighter z Suwalk??
Na scigaczu ja pare osob polecilo, dzownilem do kolesie, krotko i rzeczowo powiedzial co i jak. W 1500zl bym sie zmiescil z bakiem i felgami...

: czw 27 sie 2009, 13:33
autor: szatan
A dowiadywałes sie moze jaka cena przesyłki za ten zestaw owiewek ? cena jest rewelacja jak za az 11 kawałkow

: czw 27 sie 2009, 13:36
autor: Art
kłopot pisze:wszysto co z moca zwiazane jest w ECU zapisane i wymiana powinna dac rezultaty
Niestety nie!
Swego czasu zweryfikowałem wszystkie Kompy vs modele ( dane dostałemod samych użytkowników- reszta to analiza z netu) i nie jest to proste.
zasada jest taka:
-model z sondami ( np z 98) i z 98 KM bedzie działał na kompie 106 km z modelu bez sond( zwiększy sie spalanie).
Nie zadziała z modelu 106 KM z sondami
( czyli roczniki 2000-2001) z tego powodu iż komp obsługuje więcej danych których nie mają wcześniejsze wersje.
Dlatego przy wyborze kompa trzeba na to zwracać uwagę bo nieświadomie można popełnić kosztowną pomyłkę

: czw 27 sie 2009, 13:51
autor: Hefajstos
Art pisze:
kłopot pisze:wszysto co z moca zwiazane jest w ECU zapisane i wymiana powinna dac rezultaty
Niestety nie!
Swego czasu zweryfikowałem wszystkie Kompy vs modele ( dane dostałemod samych użytkowników- reszta to analiza z netu) i nie jest to proste.
zasada jest taka:
-model z sondami ( np z 98) i z 98 KM bedzie działał na kompie 106 km z modelu bez sond( zwiększy sie spalanie).
Argail (wersja amerykańska bez HISS'a i bez sond i kata) podmieniał mój komp (rok 98' 98 km z sondami i katem), efekt:
Moja na jego kompie nie odpaliła (pompa paliwa się nie załączyła)
Argail swoja na moim kompie odpalił, i stwierdził po przejeździe przez autostradę że nie widzi różnicy w pracy i mocy (co do spalania nie mam info)

: czw 27 sie 2009, 14:02
autor: binio
szatan pisze:A dowiadywałes sie moze jaka cena przesyłki za ten zestaw owiewek ? cena jest rewelacja jak za az 11 kawałkow
Na stronie DHLa jest cennik i wynika z niego, ze za paczke do 30kg trzeba zaplacic 50zl...
Koles zaproponowal, zeby wyslac mu owiewki wlasnie w paczce, a przyjechac odebrac osobiscie, zeby sie wszystko zgadzalo itp. I ja chyba ta zrobie. Mysle nawet czy nie pojechac na moto i wrocic pociagiem.

Nastepne pytanie...
Zastanawiam sie nad przedluzeniem plastiku do tylu, cos jak jest w cbr1000rr, zeby kolektory zaslonic, cos takiego jak jest tu: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... Repsol.jpg
Jak to polaczyc z reszta owiewki i gdzie to zrobic? To da sie zespawac jakos? Kto moze to zrobic? Fachowiec od plastikow ogolnie?

: czw 27 sie 2009, 20:27
autor: Roadrunner
Odnośnie 2)

Jest w trakcie przebudowy tyłu i muszę napisać, że żaden gotowy stelaż od innej Hondy nie pasuje. Nie wspominając o założeniu owiewki, siedzenia itp bez żadnych przeróbek. Dlatego pisząc wszem i wobec - BEZ PRZERÓBKI minimum stelaża się po prostu nie da.

Czy gra jest warta świeczki?
To zależy, bo ja na przykład przerabiam motocykl we własnym zakresie, wraz z klejeniem, malowaniem, polerowaniem itp. i uważam że się opłaca, nie wspominając o super efekcie odchudzonego tyłu i satysfakcji, że się samemu dokonało przebudowy.

Załączam zdjęcie, na którym jestem w trakcie przebudowy. (owiewka nie jest jeszcze dobrze pospawana, tłumiki wiszą tylko na opaskach itd, stelaż jest tak tylko na szybko umocowany itp.)

: czw 27 sie 2009, 20:35
autor: binio
na jakim stelazu bazujesz? od swojej VFRki?
plastiki spawasz sam?

: czw 27 sie 2009, 20:47
autor: Gacol
Co do tego tematu chętnie się wypowiem.
Owiewki takowe widziałem juzż w pary sukach i 1000rr jakie byłem oglądać.Sa bardzo dobrej jakości(nie tak jak jakieś plastbajki itede)>Podnieść możesz troche siedzenie.Tzn zwiększyć kąt tylnego stelaża ale skonczy sie jak u mnie czyli trzaskaniem jajcami po baku przy nagłym hamowaniu.
Rama??Silnik z VFR jest tak dupny że nie wejdzie w taką filigramową rame.
Co do mocy?Power komander(o ile jest) większe kolektory wydechowe(grubsze,a najlepiej cały układ zmień).większe wtrski.Ale i tak dużo to nie da.Tak naprawde to kupienie np kutych korb i tłoków które są o niebo lżejsze od oryinałów dało by pczątek do zrobienia powiedzmy 130km.Nie warto słuchać teorii z aukcji i przyroście mocy o 30% i tym podobnych.Można zainwestować np w turbo które może być nawet względnym kosztem zrobione(1000-1500) lub nitro(k 2000zł)Jeśli chodzi o modyfikacje silnika to chętynie pomoge ponieważ w mojej pracy zajmujemy się m .in takim "mocniejszym":) golfem