Strona 1 z 2

Zwiekszenie mocy w VFR 750

: pt 24 paź 2008, 01:47
autor: Gacol
Witajcie
Kombinuje żeby coś zrobić z moją vfr by nie trzeba bylo jej zmieniać na coś mocniejszego.widzialem juz 800 na kompresorze ale jakos ni widze tego u mnie.chodzi mi o to vczy ten silnik może mieć jeszcze jakieś np, blokady?zmniejszone krućce ssania lub coś.albo czy ktoś podejmował sie juz jakiegos tuningu w tym kierunku silnika 750??

: pt 24 paź 2008, 09:13
autor: orzyl
nie wydaję mnie się..... żeby to było proste.... bez dobrych nakładów finansowych raczej nie wiele zyskasz....

: pt 24 paź 2008, 10:47
autor: rafi
moze i mało, ale niezawodny i mysle że to sie bardziej liczy, kombinując zmniejszysz jego żywotność

: pt 24 paź 2008, 13:00
autor: Gacol
Tak ale ja nie zrobie na pewno tym moto przebiego 120-150 tys km.a jak wiadomo to silniki VFR sa dość wytrzymałe.Mysla nad zamontowaniem systemu ktory pojawil sie w niekastrowanych wersjach V-MAXa.czyli V-boost.Działa na zasadzie łączenia gazników i daje naprawde duże rezultaty.Przynajmniej w V-MAXie ogromne:)jeśli juz robic to to bez przepustnic aby mialo to doladowanie od dołu.

: pt 24 paź 2008, 13:27
autor: rinas
Mi się wydaje, że niepotrzebnie wydasz kupe kasy, żeby osiągnąc zamierzony wynik, to już lepiej sprzedaj fajerke i dołóż niewiele kasy, i przerabiaj silnik od gixera 750 olejaka. Już na starcie masz prawie 20 kucy więcej, też są niezawode i nie do zdarcia. Tyle, że oleju lubią wypić. A poza tym one są podatne na przeróbki, widziałem olejaka 750 rowierconego do ponad 800ccm i o mocy sporo ponad 200 koni.

: pt 24 paź 2008, 13:29
autor: rinas
Chociaż w sumie, jak masz wkładac kasę w jakiś motor starszy, żeby podnosić jego moc, nieważne czy VFR czy Suzuki olejaki czy jeszcze coś innego, to w większości przypadków okazuje się, że bardziej opłacalne jest kupienie młodszego i mocniejszego moto.

Ale jak masz czas, wiedzę i garaż to możesz próbować :mrgreen:

: pt 24 paź 2008, 13:36
autor: Gacol
no jak do 1000zl nie zrobie jakiejś odczuwalnej poprawy mocy to kupuje 1000rr

: pt 24 paź 2008, 13:37
autor: Gacol
Zamiast VFR miałem kupowac olejaki 1100:0takze jestem w temacie co sie da z nich zrobić

: pt 24 paź 2008, 13:52
autor: rinas
Gacol pisze:Zamiast VFR miałem kupowac olejaki 1100
No widzisz, z tymi to jeszcze lepiej 8) W jakiejś zagranicznej prasie o tuningu czytałem o olejaku 1100, z którego wyciśnięto...


600 KUCY :shock:

Startował tylko na 1/4, oczywiście. A silnik wytrzymywał tyle, że mógł chodzić non-stop tylko kilkadziesiąt sekund, czyli tyle ile trwał start, hamowanie i nawrót.

: pt 24 paź 2008, 16:27
autor: Fabiq
najlatwiej jest kupic nitro, prosta instalacja, kilka wezykow, praktycznie nic nie musisz przerabiac a przyrost mocy hmmm. wkrecasz dysze +30 koni i masz +30 , chcesz miec +50 to wkrecasz dysze +50 , jesli juz chcesz tuningowac VFR to tak naprawde wystarczy ze usprawnisz silnik, trzeba kombinowac, zaczalbym od wymiany ukladu wydechowego kolektory + wydech, do tego sportowy filtr powietrza ale 4xstozki bez airboxu, po jednym na gaznik, no i do tego dobral dysze do gaznikow, caego ukladu wydechowego chyba nie kupisz wiec trzeba sie wybrac do jakiegos zakladu ktory potrafi cos spawac w tytanie ;P i poprosic o nowy uklad, koncowke wydechu jakas siosimure, dysze do gaznika kupisz od czegokolwiek bo gwinty pasuja ale trzeba dobrac otworek, filtr powietrza zalozyl bym pipercrossa po sztuce na gaznik stozka, mozna pokusic sie o zrobienie dolotu zimnego powietrza na filtry, aby to wszystko zgrac bedziesz potrzebowac czujnika spalin aby wiedziec czego silnik ma za duzo a czego za malo no i takie tam, jest tego w cholere i jeszcze troche

podejrzewam ze w jakis 3-5 tys sie zmiescisz, nitro kosztuje 3.5 tyska, napelnienie butli 200 pln, wystarcza na miesiac jazdy

: pt 24 paź 2008, 21:00
autor: rinas
Fabiq pisze:napelnienie butli 200 pln, wystarcza na miesiac jazdy
No własnie nigdy nie wiedziałem na ile toto starcza.

: sob 25 paź 2008, 02:18
autor: Ketchup
nie wiem o jaki wzrost mocy Ci chodzi, u mnie po założeni filtru K&N, wydechu HURRIC, i zestrojeniu gaziorów, w sposób odczulany wzrósł moment obrotowy an dole
pzdr

: sob 25 paź 2008, 12:50
autor: Buła
Fabiq pisze:najlatwiej jest kupic nitro, prosta instalacja, kilka wezykow, praktycznie nic nie musisz przerabiac a przyrost mocy hmmm. wkrecasz dysze +30 koni i masz +30 , chcesz miec +50 to wkrecasz dysze +50 , jesli juz chcesz tuningowac VFR to tak naprawde wystarczy ze usprawnisz silnik, trzeba kombinowac, zaczalbym od wymiany ukladu wydechowego kolektory + wydech, do tego sportowy filtr powietrza ale 4xstozki bez airboxu, po jednym na gaznik, no i do tego dobral dysze do gaznikow, caego ukladu wydechowego chyba nie kupisz wiec trzeba sie wybrac do jakiegos zakladu ktory potrafi cos spawac w tytanie ;P i poprosic o nowy uklad, koncowke wydechu jakas siosimure, dysze do gaznika kupisz od czegokolwiek bo gwinty pasuja ale trzeba dobrac otworek, filtr powietrza zalozyl bym pipercrossa po sztuce na gaznik stozka, mozna pokusic sie o zrobienie dolotu zimnego powietrza na filtry, aby to wszystko zgrac bedziesz potrzebowac czujnika spalin aby wiedziec czego silnik ma za duzo a czego za malo no i takie tam, jest tego w cholere i jeszcze troche

podejrzewam ze w jakis 3-5 tys sie zmiescisz, nitro kosztuje 3.5 tyska, napelnienie butli 200 pln, wystarcza na miesiac jazdy
witam,podejrzewam ze po takich zabiegach bez hamowni sie nie obejdzie.
Według mnie lepiej juz zmienic moto na mocniejsze niz powiekszac moc VFR,bez odpwiedniej wiedzy i narzedzi mozna przez przypadek popsuc taki silnik ale to jest moje zdanie.

: sob 25 paź 2008, 15:21
autor: kiki
ja mysle ze skoro myslisz juz o zmianie na 1000rr to nawet wpakowanie wiele kasy w VFR nie da Ci zadowalającego efektu- po prostu- potrzebujesz mocniejszego moto :)

: sob 25 paź 2008, 16:07
autor: rafi
tylko ciekawe ile procent mocy mocniejszego silnika wykorzystasz poza prostą , gdzie każdy potrafi dac w palnik :biggrin