doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
niech mi ktos mi tłumaczy jak chłopu na miedzy co to za patenty co ma na celu itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- zadomowiony
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
- Imię: Marcin
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
Przypuszczam, że jest jeszcze poprowadzony kanał od czoła motocykla.
Przy większej prędkości motocykl dostaje więcej powietrza, więc może też spalić więcej paliwa.
W teorii im większa prędkość tym większa moc.
Przy większej prędkości motocykl dostaje więcej powietrza, więc może też spalić więcej paliwa.
W teorii im większa prędkość tym większa moc.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.
- RafalGd
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: sob 21 sty 2012, 07:55
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
takie doładowanie dynamiczne stosowane jest między innymi w "R1" i naprawdę działa 

Rafcio,
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
albo w Suzuki SRAD się nazywa rozwiązanie.
Jeśli faktycznie jest poprowadzony kanał powietrzny to to faktycznie ma sens.. Ale myślę, że w Suzuki patent nie polega tylko i wyłącznie na poprowadzeniu dolotu, napewno są tam jakieś czujniki itp.
Jeśli faktycznie jest poprowadzony kanał powietrzny to to faktycznie ma sens.. Ale myślę, że w Suzuki patent nie polega tylko i wyłącznie na poprowadzeniu dolotu, napewno są tam jakieś czujniki itp.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- zadomowiony
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
- Imię: Marcin
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
O ile wiem, to nie ma żadnych czujników i przepływomierzy.armen1pl pisze:albo w Suzuki SRAD się nazywa rozwiązanie.
Jeśli faktycznie jest poprowadzony kanał powietrzny to to faktycznie ma sens.. Ale myślę, że w Suzuki patent nie polega tylko i wyłącznie na poprowadzeniu dolotu, napewno są tam jakieś czujniki itp.
Rozwiązanie z doładowaniem dynamicznym ma właśnie największy wpływ w Kawasaki - stąd się właśnie bierze charakterystyczny dźwięk ich rzędowych czwórek na wysokich obrotach.
Jest zresztą zastosowane i w Hondach - vfr nc 24, na przykład. Akurat pospawałem uchwyty tych dolotów i mam zamiar po weekendzie je założyć.
Zresztą w rc 46 jest też pewien rodzaj doładowania dynamicznego.
Ten układ wężyków i klapka w airboxie, która się otwiera powyżej bodaj 6000 obr/min działa dość podobnie - daje więcej powietrza przy większym zapotrzebowaniu na paliwo.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
To jest tylko "kolektor ssący" o zmiennej objętości.W autach takie patenty dosyć popularne są.Johann pisze: Zresztą w rc 46 jest też pewien rodzaj doładowania dynamicznego.
Ten układ wężyków i klapka w airboxie, która się otwiera powyżej bodaj 6000 obr/min działa dość podobnie - daje więcej powietrza przy większym zapotrzebowaniu na paliwo.
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
Chłopy, dobrze dopracowany (fabryczny!) układ dynamicznego doładowania daje zysk przy prędk. 250 km/h rzędu kilku procent mocy a więc dosłownie paru km/h.... W wyścigach na najwyższym światowym szczeblu, przy prędkościach ponad 300 km/h liczy się każdy koń mechaniczny i ma to jakiś sens ale w szosowym, uniwersalnym motocyklu????????
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

-
- zadomowiony
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
- Imię: Marcin
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
No, ja miałem w standardzie, więc tylko przywracam stan fabryczny.olo pisze:Chłopy, dobrze dopracowany (fabryczny!) układ dynamicznego doładowania daje zysk przy prędk. 250 km/h rzędu kilku procent mocy a więc dosłownie paru km/h.... W wyścigach na najwyższym światowym szczeblu, przy prędkościach ponad 300 km/h liczy się każdy koń mechaniczny i ma to jakiś sens ale w szosowym, uniwersalnym motocyklu????????
Przypomniało mi się jeszcze o jednym - Kawasaki ZXR 750H. Rury ramair stanowiły bardzo charakterystyczny element tego motocykla.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania.
Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...

http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
i latasz tak???ja bym niezasnoł jak by mi cos w moto nefungowało podziwiamKoobsky pisze:Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania.Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world
Latam. W końcu sam ją sobie zablokowałem. Wszystko działało OK ale chciałem, żeby była cały czas otwarta co by moto "oddychało" swobodniej jak mu mocniej odkręce. Po tym zabiegu brzmi troszkę fajniej, pali tak samo dużo a mocy nawet jak jest wiecej to w takiej ilości, że bez hamownii nikt tego chyba nie jest w stanie stwierdzić... Ja przynajmniej nic specjalnie nie odczuwam.kubatron2 pisze:i latasz tak???ja bym niezasnoł jak by mi cos w moto nefungowało podziwiamKoobsky pisze:Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania.Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...
Tak wiec wszystko funguje według założenia.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości