doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: kubatron2 » ndz 02 cze 2013, 09:21

niech mi ktos mi tłumaczy jak chłopu na miedzy co to za patenty co ma na celu itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: Johann » ndz 02 cze 2013, 09:30

Przypuszczam, że jest jeszcze poprowadzony kanał od czoła motocykla.
Przy większej prędkości motocykl dostaje więcej powietrza, więc może też spalić więcej paliwa.
W teorii im większa prędkość tym większa moc.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
RafalGd
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 21 sty 2012, 07:55
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: RafalGd » ndz 02 cze 2013, 09:58

takie doładowanie dynamiczne stosowane jest między innymi w "R1" i naprawdę działa :D
Rafcio,
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: armen1pl » ndz 02 cze 2013, 10:17

albo w Suzuki SRAD się nazywa rozwiązanie.
Jeśli faktycznie jest poprowadzony kanał powietrzny to to faktycznie ma sens.. Ale myślę, że w Suzuki patent nie polega tylko i wyłącznie na poprowadzeniu dolotu, napewno są tam jakieś czujniki itp.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: Johann » ndz 02 cze 2013, 12:39

armen1pl pisze:albo w Suzuki SRAD się nazywa rozwiązanie.
Jeśli faktycznie jest poprowadzony kanał powietrzny to to faktycznie ma sens.. Ale myślę, że w Suzuki patent nie polega tylko i wyłącznie na poprowadzeniu dolotu, napewno są tam jakieś czujniki itp.
O ile wiem, to nie ma żadnych czujników i przepływomierzy.
Rozwiązanie z doładowaniem dynamicznym ma właśnie największy wpływ w Kawasaki - stąd się właśnie bierze charakterystyczny dźwięk ich rzędowych czwórek na wysokich obrotach.

Jest zresztą zastosowane i w Hondach - vfr nc 24, na przykład. Akurat pospawałem uchwyty tych dolotów i mam zamiar po weekendzie je założyć.

Zresztą w rc 46 jest też pewien rodzaj doładowania dynamicznego.
Ten układ wężyków i klapka w airboxie, która się otwiera powyżej bodaj 6000 obr/min działa dość podobnie - daje więcej powietrza przy większym zapotrzebowaniu na paliwo.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: andreas » ndz 02 cze 2013, 13:47

Johann pisze: Zresztą w rc 46 jest też pewien rodzaj doładowania dynamicznego.
Ten układ wężyków i klapka w airboxie, która się otwiera powyżej bodaj 6000 obr/min działa dość podobnie - daje więcej powietrza przy większym zapotrzebowaniu na paliwo.
To jest tylko "kolektor ssący" o zmiennej objętości.W autach takie patenty dosyć popularne są.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: olo » ndz 02 cze 2013, 13:52

Chłopy, dobrze dopracowany (fabryczny!) układ dynamicznego doładowania daje zysk przy prędk. 250 km/h rzędu kilku procent mocy a więc dosłownie paru km/h.... W wyścigach na najwyższym światowym szczeblu, przy prędkościach ponad 300 km/h liczy się każdy koń mechaniczny i ma to jakiś sens ale w szosowym, uniwersalnym motocyklu????????
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: Johann » wt 04 cze 2013, 07:59

olo pisze:Chłopy, dobrze dopracowany (fabryczny!) układ dynamicznego doładowania daje zysk przy prędk. 250 km/h rzędu kilku procent mocy a więc dosłownie paru km/h.... W wyścigach na najwyższym światowym szczeblu, przy prędkościach ponad 300 km/h liczy się każdy koń mechaniczny i ma to jakiś sens ale w szosowym, uniwersalnym motocyklu????????
No, ja miałem w standardzie, więc tylko przywracam stan fabryczny.

Przypomniało mi się jeszcze o jednym - Kawasaki ZXR 750H. Rury ramair stanowiły bardzo charakterystyczny element tego motocykla.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: Koobsky » ndz 03 lis 2013, 01:04

Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania. :P Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: kubatron2 » ndz 03 lis 2013, 01:13

Koobsky pisze:Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania. :P Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...
i latasz tak???ja bym niezasnoł jak by mi cos w moto nefungowało podziwiam

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: doładowanie dynamiczne w vfr patent z vfr.world

Post autor: Koobsky » ndz 03 lis 2013, 07:16

kubatron2 pisze:
Koobsky pisze:Ja u siebie mam klapkę w airbox'ie na stałe otwartą więc w sumie też mam rodzaj doładowania. :P Tak naprawdę jednak nie ma to wiele wspólnego z rozwiązaniem takim jak np. w R1. Przy takim rozwiązaniu jak na fotce w 1 poście to najbardziej zmieni się dźwięk pracy silnika przy obciążeniu. U mnie po zablokowaniu klapki też jest trochę głośniej. Na wiele więcej bym nie liczył...
i latasz tak???ja bym niezasnoł jak by mi cos w moto nefungowało podziwiam
Latam. W końcu sam ją sobie zablokowałem. Wszystko działało OK ale chciałem, żeby była cały czas otwarta co by moto "oddychało" swobodniej jak mu mocniej odkręce. Po tym zabiegu brzmi troszkę fajniej, pali tak samo dużo a mocy nawet jak jest wiecej to w takiej ilości, że bez hamownii nikt tego chyba nie jest w stanie stwierdzić... Ja przynajmniej nic specjalnie nie odczuwam.
Tak wiec wszystko funguje według założenia.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości