Strona 1 z 2

Synchro gaźników

: ndz 02 kwie 2006, 20:21
autor: olo
Wymy?li?em sobie taki ?mieszny patencik. Kto z Was sam d?ubie przy motorku i robi? cho? raz synchronizacj? ga?nik?w w VFR-ce, powinien zrozumie? po co ta zabawa. Dopiero od RC36 '94 w g?owice s? wkr?cone na sta?e kr??ce do pod??czenia wakuometr?w - wcze?niej otwory te by?y za?lepiane srubkami (ja mam '92). ?eby w tym przypadku przeprowadzi? regulacj? nale?y po kolei: odkr?ci? wspomniane ?rubki, w ich miejsce zastosowa? kr??ce z zestawu wakuometr?w, pod??czy? w??yki i regulowa?, po fakcie odwrotna kolejno?? przy demonta?u. W zasadzie nie brzmi to wcale zniech?caj?co ale zapewniam Was (tych, kt?rzy nie mieli tej przyjemno?ci) - w V-4 nie jest to wcale sielanka ! Pomysla?em wi?c i zrobi?em: po pierwsze zakupi?em komplet kr??c?w z za?lepkami od modelu '94 ( pasuj? do wcze?niejszych) i wkr?ci?em je na sta?e w miejsce za?lepiaj?cych ?rubek; ?eby jednak jaszcze bardziej u?atwi? sobie p??niejsze prace przy motocyklu poszed?em o krok dalej. Dokupi?em jeszcze dwa metry gumowego przewodu odpornego na benzyne i wysokie temp., oraz kr?tki mosi??ny przew?d hamulcowy. Z kawa?ka aluminiowego profilu kt?ry znalaz?em w garazu wykona?em mocowanie (wywierci?em cztery otwory) w kt?re powk?ada?em poprzycinane na d?ugo?? ok. 4cm kawa?ki przewodu ham. Ka?dy kawa?ek rurki z zewn?trznej strony za?lepi?em gumk? kupion? z kr??cami a z drugiej po??czy?em przewodem z kr??cem wkr?conym w g?owic?. W ten spos?b uzyska?em "wyprowadzenie" punkt?w do pod??czenia wakuometr?w z czelu?ci silnika na zewn?trz.
To na razie tyle, w przysz?o?ci zamierzam pokombinowa? jeszcze nad wyprowadzeniem na zewn?trz ?rub do synchronizacji, bo to co zrobi?em do tej pory to dopiero po?owa sukcesu w tym temacie.
P.S. sorry ?e to jedno zdj?cie takiej s?abej jako?ci

: ndz 02 kwie 2006, 21:05
autor: seba_VF750FR
heheh dobre ,naprawde dobry pomys?

: ndz 02 kwie 2006, 21:32
autor: Karol
A tak z ciekawo?ci to co jaki czas nale?a?oby robi? synchronizacje ???????
Czy tylko wtedy gdy cos sie chrzani ????

: ndz 02 kwie 2006, 22:31
autor: Rof
i jaka jest orientacyjna cena w serwisie?

: ndz 02 kwie 2006, 23:07
autor: seba_VF750FR
Je?eli dobrze kojarze to w serwis?wce pisz? ze co 12tys km ,ale wszystko zalezy od uzywania moto i raz lub dwa na rok nie zaszkodzi....

: pn 03 kwie 2006, 00:07
autor: UxY
Pozwolisz Olo ze jak zrobisz jusz wszystko to zrobie z tego Artyku? na strone oki? :)

: pn 03 kwie 2006, 09:51
autor: Karol
nie wiem seba ale 2 razy na rok to chyba przesada ?????
My?lalem ?e raz na 25000-30000 km

: pn 03 kwie 2006, 17:52
autor: seba_VF750FR
ja robie raz na pocz?tku sezonu, i drugi pod koniec lub w ?rodku sezonu ,minimalny odchylek zawsze jest a ze mam za friko to mi nic nie szkodzi zrobic dwa razy :)

: pn 03 kwie 2006, 20:32
autor: Młody
synchro zaleca sie raz na sezon, ja wole tuz po pierwszych jazdach, niz na jesien.

olo, pomysl fajny, ja mam 92 tez i wkrecone adaptery tylko, co tez mi ulatwia prace. mam tylko jedno pytanie - wezyki nie sa rownej dlugosci, prawda? chodzi mi o lewa i prawa strone? ja juz bym wolal (jak juz) zrobic po 2 na strone. chodzi tu o rozne pojemnosci przewodow.

moim ostatnim glupim? pomyslem jest, polaczyc wezykami nalozonymi na adaptery doloty. stosuje sie to w rzedowkach: 1 z 4 i 2 z 3. pytanie jak w vfr? patrzec na kolejnosc zaplonow, czy jak? mamy 3 opcje: przednie tylnie razem, na krzyz, lewe prawe razem :D

najsmieszniejsze, ze to nic nie kosztuje oprocz przekladania wezykow i jazd testowych;) motura tez nie zniszczymy;)

oczywiscie takie operacje po synchru;)

: pn 03 kwie 2006, 22:20
autor: olo
UxY: pewnie ?e mo?esz zrobi? z tego artyku?, my?lisz ?e trzeba by co? jeszcze do tego doda? ?
M?ody: pomy?la?em o r?wnej pojemno?ci przewod?w, te lewe s? po prostu troszk? zakr?cone :-)
Druga sprawa - bardzo jestem ciekaw jakie jest techniczne uzasadnienie tego po??czenia dolot?w, wiem ?e ??czy si? w podobny spos?b poszczeg?lne kolektory wydechu ale o ssaniu pierwszy raz s?ysz?...

: wt 04 kwie 2006, 07:18
autor: Młody
olo pisze:M?ody: pomy?la?em o r?wnej pojemno?ci przewod?w, te lewe s? po prostu troszk? zakr?cone
a to szacun wtedy ;)
olo pisze:Druga sprawa - bardzo jestem ciekaw jakie jest techniczne uzasadnienie tego po??czenia dolot?w, wiem ?e ??czy si? w podobny spos?b poszczeg?lne kolektory wydechu ale o ssaniu pierwszy raz s?ysz?...
polaczenie samymi wezykami to pikus, jamaszka stosuje lepszy patent:

yamaha xj 900: Silnik wyposa?ony by? w system YICS, kt?ry podwy?sza moc w zakresie ?rednich pr?dko?ci obrotowych i obni?a zu?ycie paliwa ?rednio o 10%.

z: http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... /xj900.htm

mialem do czynienia osobiscie z owym systemem. otoz komory dolotu sa polaczone kanalem. powoduje to, ze kiedy jeden z tlokow zasysa, ciagnie ze swojego gaznika i ciut jeszcze z innych wlasnie przez ten kanal. potem inny ma suw ssania, itd. zeby zrobic synchro wkladalo sie tam odpowiedni pret z o-ringami, ktory powodowal wylaczenie tego systemu. po synchru byl wyciagany.

ja bym chociaz chcial wezykami sprobowac :D

: wt 04 kwie 2006, 09:32
autor: Karol
Olo dobrze by bylo ?eby opisa? w artykule krok po kroku jak nalerzy zrobi? synchro i na czym to polega ?eby ka?dy domorosy mechanik i posiadacz VFR-y m?g sobie w gara?u pokombinowa

: wt 04 kwie 2006, 12:41
autor: olo
M?ody" jako? ten patent niespecjalnie do mnie przemawia - spr?buj, ciekaw jestem wynik?w !
Karol656: moze to dobry pomys?, tym bardziej ?e w VFR-ce uk?ad ?rubek do regulacji jest do?? nietypowy, wszak to nie rz?d?wka !

: wt 11 kwie 2006, 11:21
autor: Yaco
To ja mam jedno dodatkowe pytanie. Z jakich wakuometr?w korzystacie? Zastanawiam si? nad zrobieniem w?asnego zestawu do synchronizacji ga?nik?w - czterech pionowych rurek po??czonych na dole ze sob? i zalanych ciecz?. Podobno takiego typu wakuometry ?wietnie si? sprawdzaj?, tyle ?e s? stosunkowo niepor?czne (du?e).


PS. Mo?na by spotyka? si? na jakie? wsp?lne warsztaty i d?uba? przy naszych maszynach w wi?kszym gronie :D

: wt 11 kwie 2006, 13:46
autor: Młody
ja mam zegarowe, kupione przez gielde motocyklowa za 250 zeta. u qmpla z bardziej profesjonalnym sprzetem (elektroniczne + pomiar skladu mieszanki + wykresy + sprawdzenie zaworow) zrobilismy porownanie i wskazuja super. zreszta, jak sa watpliowsci mozna zamienic 2 dowolne wezyki i porownac, czy pojawia sie odchylka.