Strona 1 z 5

Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 15:45
autor: kris2k
Zainspirowany tematem emila
viewtopic.php?f=19&t=14964
o zalozeniu przelacznikow z opcja swiatel awaryjnych do jego VFR 750 RC36II postanowilem zrobic to samo do swojej RC46.

Dla zainteresowanych... DA SIE TO ZROBIC :) (ale nie jest to takie banalne jak w przypadku RC36).

A teraz po kolei co i jak:

TEMAT DOTYCZY TYLKO RC46 bez dzwigienki ssania, czyli roczniki 2000 i 2001 :!:

Potrzebne nam do szczescia sa lewe perzelaczniki z VFR (chyba ze ktos lubi psuc swoje) oraz lewe przelaczniki z yamahy R6 model 2007-2010 (bodajrze te z 05-06 sa identyczne) czyli takie ktore maja wbudowany pstryczek ze swiatlami awaryjnymi.
Jak juz mamy oba przelaczniki to zaczynaja sie schody.
R6 ma 10 przewodow a VFR 11, co oznacza ze mamy o jeden za malo i trzeba go dosztukowac ;)
Skad roznica? Zdaje sie ze to dlatego, iz wszystkie nowe motocykle maja elektryke ze swiatlami rozwiazana w taki sposob ze swiatla swieca sie od razu po przekreceniu stacyjki a VFR jeszcze tak nie ma.
Spoko, mozna obejsc.
Generalnie cala zabawa polega na przelutowaniu wszystkich odpowiadajacych sobie przewodow:
- klakson
- migacze
- mruganie dlugimi
ale
- swiatla dlugie/krotkie, trzy przewody w VFR a tylko dwa w R6.
Na szczescie okazuje sie ze przelaczniki z R6 sa przystosowane do wlutowania 3 przewodow, ale fabrycznie lutuja tylko dwa, ale zostaje przygotowane puste miejsce na 3ci przewod.
Paradoksalnie to ze mamy przelaczniki ze swiatlami awaryjnymi nie ma zadnego wplywu na ilosc przewodow biegnacych do wtyczek. Pstryczek od awaryjnych zwiera tylko przewody z kierunkowskazow i dzieje sie to wewnatrz obudowy, zadne dodatkowe przewody ztego tytulu nie sa wyprowadzane na zewnatrz do wtyczki.
Roznica jest tylko przy wewnetrznych polaczeniach z guzika swiatel dlugie/krotkie.

Teraz najwazniejsze :!:
Zeby wszystko sie udalo wspomniane 2 przewody z przelacznika od R6 dlugie/krotkie trzeba przelutowac zmieniajac miejscami oraz wlutowac trzeci brakujacy przewod laczac go z tym jedenstym do tej pory nie polaczonym przewodem z wtyczki od VFR.

Zdjecia z podpisami co i jak ponizej:
https://picasaweb.google.com/zyzik.krzy ... eWVFR800Fi

emil oczywiscie browar dla Ciebie za pomoc :!:

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:01
autor: emil
noo i pięknie Kris :) gratulacje! Ja nie chciałem zdejmować czachy, więc połączyłem to w innym miejscu, ważne, by luty były pewne i dobrze zaizolowane, całość również musi mieć dobrą izolację :)

wszystko sie da 8)

Pozdro! a na browar zawsze możesz wpaść, masz jakie 30 km ;) :D


hmmm, ale vtec, który nie ma seryjnie awaryjnych też w taki sposób da się przerobić ;)

pozdro!

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:17
autor: kris2k
V-Tec ma seryjnie awaryjne :!:
Wlasnie tam juz jest ta zasada ze swiatla swieca po przekreceniu kluczyka w stacyjce i tam pozostal im zbedny przelacznik ze swiatel na prawej manetce.
I wlasnie w V-Tecku tam, na prawej manetce w miejscu gdzie ja i Ty mamy pstryczek ze swiatel, V-Tec ma pstryczek z awaryjnych :)

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:25
autor: emil
nie wszystkie Kris, nie wszystkie ;)

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:30
autor: kris2k
A to nie wiedzialem ze nie wszystkie.
Choc fakt, jak szukalem tych przelacznikow z R6 to byly jedne z 2006 ale bez awaryjnych bo motocykl byl z USA, zatem moze i VFR'y z USA awaryjnych nie mialy.
To w takim ukladzie temat tez bedzie przydatny dla nich, sluszna uwaga :!: :)

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:32
autor: emil
viewtopic.php?p=187310#p187310

te, które mają automatycznie włączane światła mijania, w prawej manecie mają awaryjne zamiast właśnie włacznika świateł pozycyjnych/lewej_manety.
Ale starsze roczniki mają tak jak Twoja ;)

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:43
autor: kris2k
Przekombinowali z tymi awaryjnymi w V-Tecku :D
Jak widac z kazdego bagna da sie wyjsc ;)
(A ja do tej pory tylko V-Tecki z awaryjnymi widzialem stad moje przekonanie ze tylko takie sa :D )

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 16:49
autor: emil
wszystkie nowsze hondy mają to samo rozwiązanie, xx, hornet, vfr, podejrzewam że f4i też czy co to tam teraz produkują. Od 2003 w górę chyba, ale tego pewien nie jestem, hornet 2005 ma np.

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 20:14
autor: KolczyK
Czy czasami z CBR 1000RR nie pasują do Nas? wolałbym przełączniki Hondy.

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: sob 03 mar 2012, 22:35
autor: emil
a jak to wygląda?
generalnie wszystko, co ma zabudowane w jednej obudowie przełącznik długie/krótkie, flash, horn, kierunki i awaryjne się nadaje. :D

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: wt 06 mar 2012, 19:43
autor: RALF
patrzyłem na aledrogo 200 pln za przełączniki z r6- troche drogo

Ale pomysł wspaniały. :biggrin

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: wt 06 mar 2012, 19:53
autor: kris2k
RALF pisze:patrzyłem na aledrogo 200 pln za przełączniki z r6- troche drogo

Ale pomysł wspaniały. :biggrin
Wlasnie, apropo kosztow.
Przelacznik 100pln (+ przesylka) - wystarczy dogadac sie ze sprzedajacym, ja nie wiem czemu oni za tyle to wystawiaja, ale za 200pln to na pewno nikt nie kupi kawalka plastiku i przewodow.
Jeszcze pare dni temu byl jeden za 95pln wysatwiony.
Kawalek przewodu 0,5mm2 + koszulka termozgrzewalna to ze 4pln.
Tak wiec w 120pln i kilku godzinach pracy mozna to zrobic.

No chyba ze ktos chce jeszcze dokupic dodatkowe przelaczniki z VFR zeby swoich nie niszczyc, to jeszcze jakies 80pln (ja na przyklad nie chcialem ;) ).

Swoja droga, najprawdopodobniej dzieki tej modyfikacji zniknie tez problem VFR'ek z brakiem lub slabo dzialajacymi kierunkowskazami przy niskich temperaturach.

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: wt 03 lip 2012, 23:03
autor: Revolut
Mam takie pytanko... Czy nie ma możliwości po prostu dodania jakoś w inne miejsce guzika, podpiąć go pod oryginalną instalację? Konieczna jest wymiana wszystkich przełączników?

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: wt 03 lip 2012, 23:05
autor: PETER
chyba NIE DOKŁADNIE czytałeś porady jak to zrobić ,może jeszcze raz pozytaj

Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01

: pt 27 lip 2012, 03:09
autor: Stuwka
Ładnie wyszło.