Strona 1 z 5
					
				grzane manetki
				: sob 26 cze 2010, 11:57
				autor: Kolega_PL
				kilka ?:
1. Jaką średnicę zewn. mają oxfordy? Daytony wyczytałem że 34 mm.
2. Czy można bezpośrednio podłączyć manetki pod światła, tak aby napięcie było podawane tylko gdy włączymy światła?
3. Czy 
takie oxfordy są pozbawione wadliwego sterownika, czy szukać innej wersji?
Dzięki za odpowiedź.
 
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 12:08
				autor: C_L_K
				Kolega_PL pisze:2. Czy można bezpośrednio podłączyć manetki pod światła, tak aby napięcie było podawane tylko gdy włączymy światła? 
Można, ale nie powinno się 
 
Manetki pobierają sporo prądu, a instalacja świateł liczona jest na odpowiedni (i tak już spory) pobór prądu. Możesz pod światła podpiąć przekaźnik, który będzie zamykał obwód zasilania manetek prosto z akumulatora. Taki przekaźnik kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka, może kilkanaście zł.
Podpinając się bezpośrednio pod światła narażasz się na przegrzanie, a w efekcie spalenie instalacji.
 
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 23:11
				autor: Diego
				Od ponad roku mam takie Oxfordy i jestem zadowolony.Podłączone są bezpośrednio pod aku.Jak są włączone to sygnalizują świecąc niebieską diodą.Trzeba pamiętać ,żeby nie zostawić bo rozładuje aku ale nie do zera ponieważ ma jakiś "system"zapobiegający zniszczeniu baterii.
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 23:14
				autor: Kolega_PL
				Diego pisze:Od ponad roku mam takie Oxfordy i jestem zadowolony.Podłączone są bezpośrednio pod aku.Jak są włączone to sygnalizują świecąc niebieską diodą.Trzeba pamiętać ,żeby nie zostawić bo rozładuje aku ale nie do zera ponieważ ma jakiś "system"zapobiegający zniszczeniu baterii.
a jaką mają średnicę zewn? ciekawy jestem, które są grubsze.
 
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 23:42
				autor: MC_Hammer
				Co prawda ja mam grzane manetki SAITO ale nie o tym chciałem tylko o podłączeniu.
Na początku miałem podłączone bezpośrednio pod aku tak jak napisał 
Diego, jednak zdarzyło się, że nie zauwazyłem i zostawiłem je włączone, aku się rozładował i dostał zwarcia, skończyło się na jego wymianie 
Świetnym rozwiązaniem jest podłączenie manetek pod przekażnik jak proponował 
C_L_K, po tamtej przygodzie podłączyłem sobie nie co prawda pod włącznik świateł a pod stacyjke jednak efekt jest taki, że od tamtej pory żadnego zonka nie miałem  

 
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 23:50
				autor: Kolega_PL
				MC_Hammer pisze:Co prawda ja mam grzane manetki SAITO ale nie o tym chciałem tylko o podłączeniu.
Na początku miałem podłączone bezpośrednio pod aku tak jak napisał 
Diego, jednak zdarzyło się, że nie zauwazyłem i zostawiłem je włączone, aku się rozładował i dostał zwarcia, skończyło się na jego wymianie 
Świetnym rozwiązaniem jest podłączenie manetek pod przekażnik jak proponował 
C_L_K, po tamtej przygodzie podłączyłem sobie nie co prawda pod włącznik świateł a pod stacyjke jednak efekt jest taki, że od tamtej pory żadnego zonka nie miałem  

 
Dzięki za podpowiedzi. 
Jakoś wykombinuje z tym przekaźnikiem tylko powiedzcie jaki kupić.
 
			 
			
					
				
				: sob 26 cze 2010, 23:57
				autor: MC_Hammer
				Ja mam zwykły zwyczajny, najtańszy 

o taki: 
http://www.allegro.pl/item1086256029_pr ... fv_ss.html
I wydaje mi się, że nie tylko ja 

Spokojnie da radę.
PS. kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym, więc odchodzą koszty wysyłki  

 
			 
			
					
				
				: pn 28 cze 2010, 11:02
				autor: orzyl
				Podpinając się bezpośrednio pod światła narażasz się na przegrzanie, a w efekcie spalenie instalacji.
 no bez przesady.... jest jeszcze bezpiecznik 

 
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 15:13
				autor: Cycek
				Witam ja też ostatnio zaopatrzyłem się w takowe  manetki podgrzewane (Oxforda) i też chciał bym sobie je podłączyć gdzieś tak że dopiero po przekręceniu kluczyka one by się włączały, znalazłem kostkę z lewej strony akumulatora i tam jest jeden kabel na którym jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.Tylko nie wiem gdzie ten kabel idzie i nie chce czegoś sobie spalić.
Może ktoś by mi doradził gdzie najlepiej to podłączyć
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 16:28
				autor: niedźwiedź
				Ja mam zamiar swoje podłączyć pod kabel zasilający tylną lampę. 
Pomocny opis znalazłem na stronce: 
http://zbyhu1.republika.pl/moto/manetki.htm 
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 21:21
				autor: Wilk
				W RC46 mam podłączone bezpośrednio do aku.
Tak wydaje mnie się bezpiecznie bo pobór prądu nie jest mały, więc pod jakiekolwiek inne zasilanie to trochę ryzykowne moim zdaniem.
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 21:32
				autor: MC_Hammer
				Cycek pisze:Może ktoś by mi doradził gdzie najlepiej to podłączyć
A wyżej posty przeczyta kolega to się wszystkiego dowie.
niedźwiedź pisze:Ja mam zamiar swoje podłączyć pod kabel zasilający tylną lampę. 
Dodaj, że przez 
przekaźnik, bo inaczej te przewody zgrzejesz.
Wilk pisze:W RC46 mam podłączone bezpośrednio do aku. 
Rozwiązanie dobre ale jak zapomnisz ich wyłączyć to moto nie odpalisz po nocce.
Bardzo obszernie o reszcie jest tutaj:
viewtopic.php?t=11268&highlight=manetki 
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 21:56
				autor: Wilk
				Pierwsze co sprawdziłem . Firmy nie pamiętam, ale jak zgaszę moto to manetki przestają działać po chwili. Więc obawy o rozładowany akumulator niema .
			 
			
					
				
				: sob 12 lut 2011, 23:25
				autor: Cycek
				dzięki koledzy w poniedziałek kupie ten przekaźnik i to podłącze i myślę 

  że będzie gites
 
			 
			
					
				
				: ndz 13 lut 2011, 09:17
				autor: MC_Hammer
				Wilk pisze:Pierwsze co sprawdziłem . Firmy nie pamiętam, ale jak zgaszę moto to manetki przestają działać po chwili. Więc obawy o rozładowany akumulator niema .
To na bank nie masz podłączonych manetek jak pisałeś wcześniej bezpośrednio pod aku, chyba że w sterowniku manetek masz układ, który przy spadku napięcia poniżej 11,5 V sam je rozłącza tak jak jest w niektórych modelach oxforda.
W drugim przypadku to igranie z losem odpali czy nie  
