Podrasowywanie Vitka

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » śr 30 wrz 2009, 08:11

MC_Hammer pisze:1. Temperatury nie oszukasz bo i po co.
2. Sygnał ciśnienia oleju pojawia się na ECU od 1500 obr/min
3. Wysokość obrotów i to jest najlepsze można w Vitku podać na "krótko"
Manipulowanie temperaturą (zaniżanie) zwieksza znacznie zuzyciie paliwa. Komputer podaje wieksze ilosci na wtryski zimnemu silnikowi.
Zaniżenie ciśnienia oleju utrudni wchodzenie na wysokie obroty a komuter może zapalać lampke FI.
Obrotów nie da sie oszukać bo komputer dostaję informację o fazie wału korbowego (pozycja w trakcie obrotów) z imulsatora by wiedzieć kiedy uruchamiać wtryski na kazdym cylindrze. Bez tej informacji jest ślepy i mapy zapłonu nie działają. Z fazy wału i częstości powtórzeń wylicza se obroty.

Czarno to widzę.

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » śr 30 wrz 2009, 08:30

Ale nie ma sensu włączać VTECA wcześniej bo dzięki temu ze on jest mamy więcej Nm w niskim i średnim zakresie niż jakby był włączony wtedy. Cieszmy się ze go mamy :D a nie próbujmy usunąć :)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 30 wrz 2009, 08:43

ppamula pisze:
MC_Hammer pisze:1. Temperatury nie oszukasz bo i po co.
2. Sygnał ciśnienia oleju pojawia się na ECU od 1500 obr/min
3. Wysokość obrotów i to jest najlepsze można w Vitku podać na "krótko"
Manipulowanie temperaturą (zaniżanie) zwieksza znacznie zuzyciie paliwa. Komputer podaje wieksze ilosci na wtryski zimnemu silnikowi.
Masz racje.
Dodam jeszcze, że przyśpiesza to w znacznym stopniu zużycie silnika.
ppamula pisze: Zaniżenie ciśnienia oleju utrudni wchodzenie na wysokie obroty a komuter może zapalać lampke FI.
Nie próbowałem zaniżać ciśnienia oleju, lub oszukiwać kompa co do tej wartości, chyba wszyscy wiemy, że odpowiednie smarowanie silnika jest bardzo ważnym elementem jego pracy.
Napisałem jedynie, że na ECU pojawia się sygnał z czujnika ciśnienia oleju od 1500 obr/min ( nawet nie wiem jakiej wartości jest to ciśnienie, chodzi jedynie o sygnał potrzebny do załączenia systemu)
ppamula pisze: Obrotów nie da sie oszukać bo komputer dostaję informację o fazie wału korbowego (pozycja w trakcie obrotów) z imulsatora by wiedzieć kiedy uruchamiać wtryski na kazdym cylindrze. Bez tej informacji jest ślepy i mapy zapłonu nie działają. Z fazy wału i częstości powtórzeń wylicza se obroty.
I niestety tu się do końca zgodzić nie mogę.
Oczywiście z technicznego punktu widzenia Masz racje, ale ....
Zapraszam do testu właśnie tak przerobionego moto gdzie od 1,5k załączają się dodatkowe zawory :)
I gwarantuję Ci, że jest jak napisałem ;)
Szozdul pisze:Ale nie ma sensu włączać VTECA wcześniej bo dzięki temu ze on jest mamy więcej Nm w niskim i średnim zakresie niż jakby był włączony wtedy. Cieszmy się ze go mamy :D a nie próbujmy usunąć :)
I o to chodzi, mam przerobionego ale i tak z tego nie korzystam,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości