ppamula pisze:MC_Hammer pisze:1. Temperatury nie oszukasz bo i po co.
2. Sygnał ciśnienia oleju pojawia się na ECU od 1500 obr/min
3. Wysokość obrotów i to jest najlepsze można w Vitku podać na "krótko"
Manipulowanie temperaturą (zaniżanie) zwieksza znacznie zuzyciie paliwa. Komputer podaje wieksze ilosci na wtryski zimnemu silnikowi.
Masz racje.
Dodam jeszcze, że przyśpiesza to w znacznym stopniu zużycie silnika.
ppamula pisze:
Zaniżenie ciśnienia oleju utrudni wchodzenie na wysokie obroty a komuter może zapalać lampke FI.
Nie próbowałem zaniżać ciśnienia oleju, lub oszukiwać kompa co do tej wartości, chyba wszyscy wiemy, że odpowiednie smarowanie silnika jest bardzo ważnym elementem jego pracy.
Napisałem jedynie, że na ECU pojawia się sygnał z czujnika ciśnienia oleju od 1500 obr/min ( nawet nie wiem jakiej wartości jest to ciśnienie, chodzi jedynie o sygnał potrzebny do załączenia systemu)
ppamula pisze:
Obrotów nie da sie oszukać bo komputer dostaję informację o fazie wału korbowego (pozycja w trakcie obrotów) z imulsatora by wiedzieć kiedy uruchamiać wtryski na kazdym cylindrze. Bez tej informacji jest ślepy i mapy zapłonu nie działają. Z fazy wału i częstości powtórzeń wylicza se obroty.
I niestety tu się do końca zgodzić nie mogę.
Oczywiście z technicznego punktu widzenia Masz racje, ale ....
Zapraszam do testu właśnie tak przerobionego moto gdzie od 1,5k załączają się dodatkowe zawory

I gwarantuję Ci, że jest jak napisałem
Szozdul pisze:Ale nie ma sensu włączać VTECA wcześniej bo dzięki temu ze on jest mamy więcej Nm w niskim i średnim zakresie niż jakby był włączony wtedy. Cieszmy się ze go mamy

a nie próbujmy usunąć

I o to chodzi, mam przerobionego ale i tak z tego nie korzystam,