
ABS vs. LAMINAT
Nie ma tu żadnych kłótni a jedynie wymiana zdań. Fabiq, wiesz, że w szacunku dla twego zdania nie przelicytuje mnie nikt, jednak w tym temacie dyskus jak sądzę jest wskazany. ABS jako materiał plastyczny w tzw. normalnych temp. jest przyjaźniejszy dla userów z oczywistych względów. Laminat może i szlifuje sie elegancko, ale słynie z marnej dokładności wykonania, to raz, ale co gorsze w razie krasza, pomijając, że sie przyjaźnie dla oka szlifuje, to w wyniku uderzenia pęka jak szkło, bo twardy jest a nie miętki i co za tym idzie może oko wydłubać akuratnio, albo i genitalia obciąć, czego ABS w żaden sposób nie wykona, bo erotycznie jest absolutnie obojętny, to dwa. Jarząbek - trener II klasy.
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
oczywiscie zgadzam sie, jest zrobiony marnie ale wystarczy przy nim dluzej posiedziec i bedzie wygladal i spelnial swoja funkcje tak samo jak oryginal - tak jak to jest w moim przypadku , peka? lamie sie? rozlatuje? kiedy? przy szlifie? - jak widac na zalaczonych wyzej zdjeciach zeszlifowal sie tak samo jak ABS, peka tak samo jak ABS - nie widze zeby sie rozpadl niczym szklo , chociaz jest duze prawdopodobienstwo ze ABS moglby nie peknac, trudno powiedziec a testow raczej nie bedziemy robicSOWA pisze:Laminat może i szlifuje sie elegancko, ale słynie z marnej dokładności wykonania

inna sprawa, zobaczcie mam spora czesc owiewek w laminacie - widac to? czy nie spelniaja swojej funkcji? ja nie widze roznicy, a to czy sie rozleci podczas wypadku czy nie , nie podlega dyskusji uszkodzi sie z czego by nie bylo - to jest pewne.
W sumie powiem wam ze ciekawa dyskusja w tym temacie sie rozwinela i warto byloby utworzyc nowy temat o laminatach, ADMINISTRATOR!
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- wasyl
- stary wyjadacz
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
[ Dodano: 2007-07-17, 17:47 ]
shoovfr750,
Po ślizgu w Szczytnie abs by szlak trafił, a laminat się zeszlifował do 1mm i nie pękł.
A ja uważam, aby dało je się spasować - to wolałbym laminaty ( spasowałem ale dużo to było pracy)
Zapytaj kolegów komu w rc 36 nie popękał zadupek i ttd.
Myślę że nie znasz konstrukcji laminatu kolego.
shoovfr750,
Po ślizgu w Szczytnie abs by szlak trafił, a laminat się zeszlifował do 1mm i nie pękł.
A ja uważam, aby dało je się spasować - to wolałbym laminaty ( spasowałem ale dużo to było pracy)
Zapytaj kolegów komu w rc 36 nie popękał zadupek i ttd.
Myślę że nie znasz konstrukcji laminatu kolego.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Znam konstrukcje laminatów i doskonale wiem że ich podstawową wadą jest mała wytrzymałość na zmęczenie. Ponadto jeśli dobrze pamiętam błotnik który dostałem od tego kolesia który sprzedaje na allegro nie miał włokna w postaci maty/tkaniny tylko włókien rozsypanych i to w dodatku niezbyt gesto, a laminaty z pełnej tkaniny sa wytrzymalsze, nie wiem może teraz coś poprawił w każdym razie w tym błotniku były miejsca o większym i mniejszym zagęszczęniu włókien co jeszcze pogarszało sprawe, proporcje były złe bo było zbyt duzo żywicy w stosunku do włókna. pomijam fakt że na krawędziach się kruszą bo tam jest właściwie sama żywica, wymagają wiele pracy przy wykańczaniu przed malowaniem, jeśli były by to laminaty robione na porządnej formie z odsysaczem żywiicy i stosowana była by mata/tkanina z włókna układana warstwowo i proporcje były by dobre to dlaczego nie, choć ten materiał sam w sobie nie gwarantuje odpowiedniej wytrzymałości, to jakbyś wziął zbrojony beton i cały czas nim potrząsał mimo że to żel-bet beton zacznie pękac i sie kruszyć i nie pomogą mu zbrojenia, bo podstawową cecha betonu jest wytrzymałość na ściskanie a nie na zmęczenie od tego jest stał, podobnie żywica zacznie z czasem pękać.
Osobiście uważam że nie warto stosować laminatu w tej postaci jako tańszy zamiennik chyba że ktoś ma duzo czasu i lubi dłubanine, laminat pewnie wytrzyma jakiś czas, może nawet kilka lat, ale z pewnością nie tyle co ABS.
Osobiście uważam że nie warto stosować laminatu w tej postaci jako tańszy zamiennik chyba że ktoś ma duzo czasu i lubi dłubanine, laminat pewnie wytrzyma jakiś czas, może nawet kilka lat, ale z pewnością nie tyle co ABS.
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
masz racje wykonanie laminatow ktore ten typ sprzedaje jest marne, dlatego po raz kolejny powtarzam ze doprowadzenie ich do odpowieniego stanu a i nie raz ksztaltu wymaga duzo pracy no i pojecia jak to zrobic, moj blotnik tez byl marny, w sumie to najgorzej wykonany z wszystkich laminatow jakie kupilem, musialem dolozyc do niego materialu, uzylem specjalnej szpachli z wloknem, do tego trzeba bylo troche go podmodelowac do odpowiedniego ksztaltu ale to juz nie jest trudna sprawa bo na goraco swietnie sie uklada
trwalosc - okaze sie w praniu, mysle ze to tez nie stanowi wielkiego problemu bo zawsze mozesz kupic drugi nowy za pare groszy, inna sprawa ze wkrotce te motocykle stana sie zabytkami i wykrusza jak poprzednie modele a my bedziemy dosiadac nowszych maszyn
trwalosc - okaze sie w praniu, mysle ze to tez nie stanowi wielkiego problemu bo zawsze mozesz kupic drugi nowy za pare groszy, inna sprawa ze wkrotce te motocykle stana sie zabytkami i wykrusza jak poprzednie modele a my bedziemy dosiadac nowszych maszyn
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
No i dyskus pokazał sam, że ABS zawsze jest lepszy od laminatu, z jakiegokolwiek punktu spojrzenia, bo i trwalszy i jak się okazuje wcale nie droższy, bo własna praca, choć za darmochę, to też ma jakąś wartość. Ale w moim mniemaniu największą wadą laminatu jest to, że gdy pęka to staje się brzytwą. Nie chciałbym go spotkać na swej ewentualnej krzywej przelotowej. W takiej sytuacji w zestawieniu z nim ABS to szaliczek, albo podusia. Oczywiście Jarząbek, II klasa.
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
kup oryginal bedziesz mial pewniaka, laczenie laminatu z oryginalem nie przejdzie! laminat marnie wykonany, nie da sie bez kombinacji razem zlozyc z oryginalem, chyba ze kupisz wszystkie trzy elementy czachy z laminatu ale znow boczki nie beda chcialy pasowac
jeszcze raz prosze administratora o zrobienie nowego tematu "laminaty" w dziale tuning i patenty z dyskusji ktora tu sie utworzyla! mysle ze sie wielu moze przydac i wielu bedzie mialo pozniejsze pytania i tez odpowiedzi!
jeszcze raz prosze administratora o zrobienie nowego tematu "laminaty" w dziale tuning i patenty z dyskusji ktora tu sie utworzyla! mysle ze sie wielu moze przydac i wielu bedzie mialo pozniejsze pytania i tez odpowiedzi!
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- usmoł
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
- Imię: Lesław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
ABS czy laminat ? Sowa ABS nie jest lepszy od laminatu, w tym wypadku decyduje o tym sposób w jaki są wykonane "plastiki". o cenie decyduje nie tylko materiał ale i proces technologiczny. Do laminatów koszt formy podejrzewam wacha się w granicach do 2000 zł. Jesli chodzi o formę do ABS-u to dla porównania za formę do produkcji przykrywki elektryki od szyberdachu do skody oktawi ( 10x10 cm. wypraska) firma zapłaciła 10 000 DM. Aby forma ta funkcjonowała wtryskarka musiała mieć siłę zgniotu 270 t. temp przetważania ABS-u 270-320 st.C, ciśnienie wtrysku 12 atm. forma ważyła 700 kg. Przy tym produkcja laminatu jest bardziej podobna do produkcji krasnali ogrodowych. Patrząc się na boki i ich wagę to forma musi ważyć ok. 2t (minimum), siła zgniotu nie mniej niż 950 t. parametry przerobu są te same. Gdyby była możliwość to wolał bym mieć "plastiki" zrobione poliamidu PA 66, wprawdzie jest cięższy od ABS-u ale ABS jako pochodna styrenu bardzo ładnie się pali dając czarny kopcący dym, PA 66 bardzo ciężko podpalić. PA jest odporniejszy na ścieranie i trudniej się łamie niż ABS i co najważniejsze im gorsze warunki tym mocniejszy jest poliamid. A przetwarza sie go podobnie jak ABS. Jeszcze jedno formy wtryskowe robione są z dokładnoscią do 0.001 mm. ze względu na koszt wytworzenia formy to podejrzewam że takich form ( które akceptuje Honda) są 2 góra 3 na świecie do każdego elementu.
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...
- usmoł
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
- Imię: Lesław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
nic nie piłem 7 lat przy tym pracowałem, a przerabiałem ABS, PA 6 i PA 66 czyste i z włóknem szklanym, PP (polipropyleny) czyste i z włóknem szklanym. W 90% dla motoryzacji- VW, Seat, Skoda, Fiat. Moje "maszynki" miały od 175 t. do 1000 t. zgniotu i masa wypraski od 40 g. do 2 kg. Niezła zabawa.
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości