Crashpady

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 10 sie 2009, 12:37

Żybis pisze:już rozbierałem boczki i pod tymi śrubkami są takie blaszki które palcami pogniesz więc jak motorek (240kg) się położy to wybacz ale nic to nie da :???:
tak, doskonale wiem co jest pod tymi srubami ;)
Hubu pisze: Grzybki w śrubach trzymających owiewki chyba raczej jako ozdoba niż ochrona.
Jako ozdoba nie... jako efekt psychologiczny :)

A z polamaniem tych blaszek pod owiewka to sie mylicie, swoja juz polozylem na lewa strone i poza zadrapaniami w okolicy tej sruby (i kirunkowskazie i lusterku) innych sladow brak, wiec gdybym mial grzybka to uratowalbym owiewke :!:
Przed szlifem nie uchroni, ale od takiej gleby przy ktorej kladziesz motocykl na ziemie bo go nie utrzymales ochronia doskonale :!:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 10 sie 2009, 12:39

wiecej szkód to narobi niż by tego nie było....
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 10 sie 2009, 12:49

orzyl pisze:wiecej szkód to narobi niż by tego nie było....
podczas szlifu wyrwie to mocowanie 8)
...ale co za roznica jak owiewka tak czy siak szlaby do wymiany, chyba ze lubicie bawic sie w spawanie puzli itp. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pn 10 sie 2009, 13:01

A co do mojego pytania naprawdę nikt nie ma pojęcia? :P :meditate
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
g2ec
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: śr 17 cze 2009, 13:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żerków
Kontakt:

Post autor: g2ec » pt 14 sie 2009, 09:41

Ja równiez jestem zainteresowany informacjami na temat crasch padów do vfr z 93 roku.
ważne aby były skuteczne i chroniły przedewszystkim przed glebą parkingową.

Vermilion też zastanawiam sie nad tymi craschpadami.
Mimo wszystko chciałbym poznać opinie najlepiej od osoby która takowe zamontowała.

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » pt 14 sie 2009, 09:58

Jesteśmy nowi i co tu dużo mówić z podpowiedziami dla nas jest troszkę krucho ale moze ktoś się odezwiw w Waszym temacie :roll:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pt 14 sie 2009, 10:26

Vermilion, Zipser robi dobre crashpady. Jezdza na nich w WMP. Firma znajduje sie kolo Wroclawia, kiedys bylem tam z moja RC46. Niestety nie posiadaja dedykowanych crash-padow do tego modelu. Moga wykonac na specjalne zamowienie - ale to jest nieoplacalne. Do twojego modelu wszystko bedzie na pewno pasowalo i dobrze funkcjonowalo.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
g2ec
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: śr 17 cze 2009, 13:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żerków
Kontakt:

Post autor: g2ec » pt 14 sie 2009, 10:51

na alledrogo CRASH PADY Honda VFR 750 90-97 strona domowa zipser, podobno dużo tego sprzedają (z rozmowy tel.) cena 259.

Chętnie obejrzę zdjęcie położonej VFR ;)

Ostatnio gość wjechał uno na wstecznym w przednie koło i oczywiście gleba parkingowa, cały bok odbity. Ubezpieczenie nie odda straconego czasu.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 14 sie 2009, 15:51

Kupiłem te Zipsera, w poniedziałek rozbieram całe moto i wtedy zamontuję mu te crash-pady ;) Wyglądają naprawdę solidnie. Wystają spory kawałek z plastików, ale przy tym są estetyczne. Jak założę to na próbę położę ją z kumplami na padzie i zobaczymy które części będą najbardziej narażone.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
lasooch
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: sob 08 sie 2009, 00:52
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WPR

Post autor: lasooch » pt 14 sie 2009, 17:53

Mogę wtrącić swoje 3 grosze do tematu crashpadów? :P

Jakiś czas temu zrobiłem sobie we własnym zakresie crashpady do SV650. Kumple podchwycili temat i zaraz zaczęła się produkcja seryjna do SV. Później zacząłem robić też do innych modeli motocykli. Jeśli idzie o VFRki, to mam crashpady do RC36, RC46 oraz Vtec'a.

Robię pady z ertalonu. Jest to mocne tworzywo konstrukcyjne z grupy poliamidów. Dobrze tłumi energię, jest odporne na ścieranie. Po konsultacji ze specem z firmy DuPont utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że lepszego materiału na crashpady nie ma.

W przypadku RC36 pady są mocowane do śrub fi. 10. tylnych cylindrów. W RC46 i Vtec pady przykręca się do śruby fi. 12 przechodzącej przez całą ramę między cylindrami. Moim zdaniem te rozwiązania zapewniają maksymalną sztywność całej konstrukcji, to najmocniejsze punkty ramy. Stosuję szpilki i nakrętki z obu stron zamiast śrub. Z dwóch powodów. Po pierwsze tak długich śrub nie da się nigdzie kupić. Po drugie jest to nawet lepsze rozwiązanie, bo w przypadku poważnej gleby i ew. zgięcia szpilki, nakrętkę da się odkręcić i zdjąć całość. W przypadku gdy zegniemy śrubę, jest problem.

Kilku moich kolegów z forum suzuki sv zdążyło już przetestować skuteczność tych crashpadów. Jak na razie wszyscy jednogłośnie je chwalą.

Tak się prezentują moje wyroby:

RC36
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RC46
Obrazek
(nic nie stoi na przeszkodzie by do RC46 też zrobić wersję z aluminiowym wspornikiem)

Vtec
Obrazek
Obrazek

No i jak się podoba?

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pt 14 sie 2009, 18:35

lasooch... no wyglada niezle... a masz zdjecie RC46 z zalozonymi? jak to wypada gdy motocykl jest polozony na boku?

...chyba posypia Ci sie jakies zamowienia :D
jak ceny? pisz tu zaraz 8) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 14 sie 2009, 19:16

Lasooch a jak z punktem granicznym? Dobry crashpad w chwili gdy nacisk jest tak potężny, że grozi wygięcie ramy po prostu się łamie, u ciebie nie ma koła przejściowego, a pad jest montowany bezpośrednio do ramy, co za tym idzie przy mocnym uderzeniu nie złamie się w pół i grozi to wgięciem się ramy. Co jak co ale ja wolałbym stracić elementy pada i plastik boczny niż mieć pogiętą ramę.

Napisz jak rozwiązałeś tą sprawę u siebie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pt 14 sie 2009, 19:23

W RC36 masz srube fi10... moim zdaniem nie ma mowy zeby rama ucierpiala, zlamie sie/wygnie sie ta sruba w miejscu wkrecenia w rame.
W RC46 i Vtecku mamy srube fi12 ale za to jest to szpilka biegnaca przez caly silnik, czyli srodek jest super sztywny a jak sila przylozona na padzie bedzie duza to i tak wygnie sie szpilka a nie rama.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 14 sie 2009, 19:52

Kris w RC36 szpila się wygnie przy szlifie czy uderzeniu bocznych a co jeżeli uderzenie pójdzie pionowo od góry? Fakt 10'tka teoretycznie się złamie o ile szpila pada jest zrobiona z odpowiedniego stopu, ale dlatego zastanawia mnie jak zabezpieczył się przed tym Lasooch i czy sprawdzane już przez kogoś było czy śruba/szpila się złamie/wygnie przy uderzeniu pionowym. Nie zapominajmy, że SV 650 jest sporo lżejsza od VFR'ki.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pt 14 sie 2009, 20:04

Vermilion pisze:Kris w RC36 szpila się wygnie przy szlifie czy uderzeniu bocznych a co jeżeli uderzenie pójdzie pionowo od góry? Fakt 10'tka teoretycznie się złamie o ile szpila pada jest zrobiona z odpowiedniego stopu, ale dlatego zastanawia mnie jak zabezpieczył się przed tym Lasooch i czy sprawdzane już przez kogoś było czy śruba/szpila się złamie/wygnie przy uderzeniu pionowym. Nie zapominajmy, że SV 650 jest sporo lżejsza od VFR'ki.
Ale nie rozumiem teraz... co to znaczy ze uderzenie pojdzie pionowo od gory?

Dla sruby nie ma znaczenia z ktorej strony przylozysz sile powodujaca zginanie, poniewaz przekroj jest okragly, wiec sila przylozona obojetnie z jakiej strony bedzie powodowac zasze te same odksztelcenia.

Edit.
Staram sie czytac ze zrozumieniem te Twoje slowa... chodzi Ci moze o przypadek gdy sila zadziala wzdluz szpilki, w jej osi? Tak jakby motocykl stal na parkingu i z powodu braku rownowagi i pod wlasnym ciezarem przewrocil sie na bok ?
To wtedy bankowo nic sie nie stanie, sila pojdzie w ten plastikowy element ktory nieco zamortzuje i pochlonie czesc energi. Reszta energi zostanie przekazana poprzez srube samej ramie, ale nie wierze ze to wyrzadzi jej krzywde. Rama jest liczona na znacznie powazniejsze i zmiennie dzialajace na nia sily. Nie ma mowy zeby rama sie skrzywila od upadku motocykla na bok.

...ale chetnie uslysze co na to lasooch :!:
Czekamy na wiecej informacji :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości