Ładowania niet
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Ładowania niet
Mam problem z ładowaniem w mojej hondzie ntv650. Jak dotąd sprawdziłem alternator, aku i regulator napięcia. Wszystko wygląda spoko, ale ładowanie nie przekracza 13,10 a po włączeniu świateł nie osiąga nawet 13. Sprawdziłem jeszcze przekażnik rozrusznika i wszystkie bezpieczniki. Ma ktoś jakieś pomysły co dalej?
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Ile masz kabli w regulatorze i jaki kolor , 5 czy 7 ?, najlepiej jakbyś schemat instalacji podrzucił
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Alternator sprawdziłem miernikiem elektrycznym według tabeli zawartej w Haynesie (wszystkie przewody wykazały równe wartości), regulator sprawdziłem wkładając drugi taki sam z innego motóra (też ntv), który ma ładowanie 14,1 przy włączonych światłach(oba regulatory ładują w drugim moto), wykonałem również żonglerkę bateriami i ta najświeższa(1 miesiąc old) wykazała delikatnie lepsze zdolności przyjmowania prądu i nawet momentami pokazało się na mierniku 13,5 gdzieś w okolicy czerwonego pola. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekażnik rozrusznika(znów przez podmiankę), przejrzałem przewody i nic podejrzanego nie znalazłem a ładowania jak nie było tak nie ma.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Jak masz serwisówke to obczaj kolory kabli w regulatorze i.... :
Ukradnij dodatkowym kablem prąd z kabla plusowego przy regulatorze (z kostki) i dołącz do plusa akumulatora.
Ukradnij dodatkowym kablem prąd z kabla minusowego przy regulatorze (z kostki) i dołącz do minusa akumulatora.
Jak bedzie ładowanie masz problem z masą albo brudnymi kostkami w instalacji.
Punkty masowe szukaj na ramie , na silniku itepe.
Wszystko w temacie.
Ukradnij dodatkowym kablem prąd z kabla plusowego przy regulatorze (z kostki) i dołącz do plusa akumulatora.
Ukradnij dodatkowym kablem prąd z kabla minusowego przy regulatorze (z kostki) i dołącz do minusa akumulatora.
Jak bedzie ładowanie masz problem z masą albo brudnymi kostkami w instalacji.
Punkty masowe szukaj na ramie , na silniku itepe.
Wszystko w temacie.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- skybogus
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
- Imię: Boguslaw
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krakow PMK-GT
Witaj
jesli masz mozliwosc sprawdzenia przez podmiane to ja proponuje :
-zmierzyc w obydwu sprzetach napiecie miedzyfazowe w alternatorach
(pomiedzy zoltymi kablami -uwaga moze byc powyzej 60V AC ,na mierniku
ustaw napiecie zmienne -AC i mierz kazdy z kazdym -alternator
ma uzwojenie w "gwiazde"- porownaj w obydwu motocyklach
napiecia przy ok 5000 obr/min i wlaczonych swiatlach
-nastepnnie jesli masz mozliwosc uzycia amperomierza cęgowego
zmierz natęzenie pradu w kazdej z trzech faz -w obydwu motocyklach i porownaj
Pamietaj ze pomiar opornosci rzędu 0,1-1 om jest obarczony duzym bledem
i nie wylapiesz zwarcia miedzyzwojowego w alternatorze -czyli pomiar opornosci bedzie ok a pradu nie bedzie
oczywiscie wszystko powyzsze bedzie prawdziwe jezeli niema
przebicia do MASY - to zmierzysz bez problemu - jak pomierzysz
napisz co wyszlo
pozdrawiam
jesli masz mozliwosc sprawdzenia przez podmiane to ja proponuje :
-zmierzyc w obydwu sprzetach napiecie miedzyfazowe w alternatorach
(pomiedzy zoltymi kablami -uwaga moze byc powyzej 60V AC ,na mierniku
ustaw napiecie zmienne -AC i mierz kazdy z kazdym -alternator
ma uzwojenie w "gwiazde"- porownaj w obydwu motocyklach
napiecia przy ok 5000 obr/min i wlaczonych swiatlach
-nastepnnie jesli masz mozliwosc uzycia amperomierza cęgowego
zmierz natęzenie pradu w kazdej z trzech faz -w obydwu motocyklach i porownaj
Pamietaj ze pomiar opornosci rzędu 0,1-1 om jest obarczony duzym bledem
i nie wylapiesz zwarcia miedzyzwojowego w alternatorze -czyli pomiar opornosci bedzie ok a pradu nie bedzie
oczywiscie wszystko powyzsze bedzie prawdziwe jezeli niema
przebicia do MASY - to zmierzysz bez problemu - jak pomierzysz
napisz co wyszlo
pozdrawiam
tel 0601 49 49 00
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Dziś odkryłem, że jak odpalę moto to przy 2 tys obrotów ładowanie powoli zaczyna rosnąć by po około 1,5 minuty osiągnąć 14,10-14,15 (obroty cały czas na poziomie 2 tys). Włączam wtedy światła i ładowanie zanika niezależnie od obrotów. "Wysoki sądzie ja z tymi prądami mam tyle wspólnego co z drogimi autami czyli nic i naprawdę nie uwierzę bym kiedykolwiek chciał mieć cokolwiek z nimi bliżej" w związku z tym we wtorek jadę do znajomego elektryka, którego prąd nie tyka , a mnie z dala napier...la, coby w swoim super tajnym warsztacie, dokonał pomiarów za pomocą jego ultranowoczesnych urządzeń. Wmiędzyczasie , czyli jutro, pomienie jeszcze przełącznik świateł na kierownicy- może tam skrył się jakiś diabeł czy inny rokita.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- skybogus
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
- Imię: Boguslaw
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krakow PMK-GT
Witaj
zrobiles bardzo dobre pomiary -sadzac p wynikach -padl alternator
a konkretnie ma jakies zwarcie wewnetrzne co sie objawia
spadkiem wydajnosci pradowej na zaplon wystarcza i akumulator
powoli laduje - ale swiatla to juz za duzo na jego mozliwosci
jak problem rozwiazesz - daj znac
zrobiles bardzo dobre pomiary -sadzac p wynikach -padl alternator
a konkretnie ma jakies zwarcie wewnetrzne co sie objawia
spadkiem wydajnosci pradowej na zaplon wystarcza i akumulator
powoli laduje - ale swiatla to juz za duzo na jego mozliwosci
jak problem rozwiazesz - daj znac
tel 0601 49 49 00
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Dziś w supertajnym warsztacie wraz z kolegą mym dokonaliśmy kolejnych pomiarów alternatorów w dwóch moto. Rozbieżności były bardzo niewielkie nie mniej w końcu podpięliśmy za pomocą przewodów alternator z jednego moto(tego ze sprawnym ładowaniem) do mojego i ładowanie było w normie. Nie jestem do końca przekonany czy można tak robić ale to badanie jako głównego podejrzanego jednoznacznie wskazuje alternator. Ruszam więc do garażu aby z pod hałdy złomu wykopać zapasowe silniki i wyłuskać jakiegoś alternatora coby jutrzejsza wymiana mogła mieć miejsce.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
To dobrze ze bidy nie narobiło , mie sie w kawie posypały magnesy to była jazda , ale to było dawno i nie prawda, Wazne ze masz winowajce , teraz juz tylko wymienic i latać
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości