Problem z rozruchem silnika

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Wolszczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 15:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Problem z rozruchem silnika

Post autor: Wolszczak » wt 22 wrz 2009, 23:19

Cześć,

Mam ostatnio taki problem - po naciśnięciu startera rozrusznik "zacina" się w po pół obrotu wałem, po czym resetuje się licznik przebiegu dziennego i zegar, ponownie załącza się pompa paliwa. Potem silnik daje się uruchomić bez problemu.
To nie występuje za każdym razem, ale ostatnio coraz częściej, dzisiaj chyba 3 razy ustawiałem zegarek :twisted:
Czy to rozrusznik ? Akumulator (jest oryginalny z 2000 roku Yuasa) czy może regulator napięcia ?

Przy okazji jeszcze jedna sprawa - żarówki bezcokołowe na tył - wymieniłem już 3 w tym roku - przepalają się częściej niż w ciągu ostatnich 2 sezonów. No i gdzie je można kupic - poza serwisami hondy ???

pozdrawiam
Wolszczak
RC46 2000
VEE-Four For ALL !!!!

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » wt 22 wrz 2009, 23:37

Pewnie akumulator wykręcił już co miał wykręcić i padł.

Co do żarówek, to ja kupiłem w pierwszym sklepie motoryzacyjnym jaki napotkałem po 6 pln, podobno w amerykańskich autach takie się stosuje.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » śr 23 wrz 2009, 06:35

jesli wyjdzie ze to wina aku to posprawdzaj sobie ladowanie

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » śr 23 wrz 2009, 11:42

ja żarówki kupowałem w hurtowni oświetlenia, 3,84zł/sztuka ;) jak pali to nie ma styku, lub za duże wstrząsy. albo regler nie halo, stąd i aku moglo klęknąć..

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 23 wrz 2009, 11:45

kolego zacznij od pomiaru ladowania przy okazji sprawdzajac czy klemy sa dobrze dokrecone-te tylne zarowni lekko niepokoja,
rozumiem, ze jak juz kreci tio kreci dobrze, szybko i plynnie?
jesli tak to ja bym nie stawial na akumulator a szybciej na wyrobione tulejki rozrusznika,
najpierw sprawdz ladowanie i napisz, [pozniej najlepiej na przekladke akumulator kumpla na probe, potem raczej wszystko jasne

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » śr 23 wrz 2009, 14:50

Moim zdaniem masz po prostu aku do wymiany. Swoje juz przesluzyl (9 lat to tak swietny wynik). Objaw dosc typowy, bylo na forum pare razy z tego co kojarze, sam dwa lata temu mialem taki problem (nowe aku i ani razu sie nie powtorzylo). Oczywiscie ladowanie mozna dla spokoju sprawdzic ale sadze ze tak czy inaczej musisz sie liczyc z niedluga wymiana tak starej baterii. pozdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości