Strona 1 z 1

Moc żarówek pod zegarami

: sob 12 wrz 2009, 16:55
autor: kalosh
Witam.
Zastanawia mnie jakie macie żarówki pod zegarami. Konkretnie chomdzi mi o ich moc. Ja wstawiłem 3W i nie wiem czy nic mi tam się nie usmaży.
Pozdrawiam, Dawid.

: sob 12 wrz 2009, 16:57
autor: kalosh
[Zapomnialem o żarówkach 2W. Może Mod dodać tę opcję?]

: sob 12 wrz 2009, 20:57
autor: figaro
W mojej RC36II z 96 r. żarówki 1,7W i jedna 5W. :mrgreen:

: sob 12 wrz 2009, 22:41
autor: robsonic
ledy to przyszłośc ludzie :eek:

: ndz 13 wrz 2009, 14:20
autor: elco
robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie :eek:
Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.

: pn 14 wrz 2009, 09:17
autor: robsonic
elcommendante pisze:
robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie :eek:
Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.
Miałem cały zegar na ledach gotowych, kierunki led i jezdziłem dwa sezony i nawet jedna sztuka mi nie poszła. Mierzyłeś napięcie w instalacji? Może regulator pada? Przed wymianą na ledy,wymieniałem regulator i aku, po zmianie zegarów ledy odsprzedałem kolesiowi z desperatów i też mu nic się nie dzieje. W nowych zegarach mam woltomierz, napięcie miedzy 12,9 - 14,7 wolt to u mnie norma,zależy od obciążenia elektrycznego.

: wt 15 wrz 2009, 19:25
autor: elco
Mierzylem napiecie w instalacji. Szczegolnie przy wyjsciach na zarowki od zegarow czy tez na postojowki - wystepuja tam skoki w granicach 1V - to calkiem sporo jak dla diod, ktorych napiecie przebicia czasami wystepuje juz przy + 0,5 V od normalnego napiecia pracy. Regulator i akumuluator jest ok. Napiecie ladowania w podobnych granicach co u ciebie. W zeszlym miesiacu wymienilem 3- postojowki i jedna zarowke stopu. Nie sadze, zeby to bylo dzielem przypadku. Podobny problem wystepowal w CBR. Tam tez zrobilem mala instalacje (tylne swiatlo - 2 zarowki po kilka diod LED) bezposrednio podlaczona do akumulatora - ponad pol roku nic sie nie stalo, nawet jedna dioda. Kierunkowskazy akcesoryjne LED z reguly sa zabezpieczone. Niestety jezeli chodzi o swiatla postojowe czy tez tylne zarowki jest to problem.

: pn 21 wrz 2009, 08:19
autor: kalosh
Witam.
Tak na próbę wstawiłem "imitację diodową" żarówek W5W (białe). Efekt fajny, równomiernie podświetlone zegary, kolor zegarów morski a wyświetlacza błękitny, wskazówki wpadają w róż;) Zrobiłem 500 km i jeszcze nic się z nimi nie stało.

: pn 21 wrz 2009, 18:17
autor: Kornik
A czy nie łatwiej zajrzeć do serwisówki? Albo zamontować Ledy o kącie świecenia 180st. ???

: wt 22 wrz 2009, 15:23
autor: kalosh
Kornik pisze:A czy nie łatwiej zajrzeć do serwisówki?
Nie kumam tego z serwisówką.

: wt 22 wrz 2009, 15:53
autor: Kornik
Jak ją otworzysz to może skumasz :mrgreen: