Moduł pod zadupkiem pytanie i prośba o pomoc

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Moduł pod zadupkiem pytanie i prośba o pomoc

Post autor: Argail » pt 22 maja 2009, 10:32

Witam,

Wczoraj z Hefajstosem ustaliliśmy dlaczego nie działa mi obrotomierz...
Metodą podmiany komputerów okazało się, że spaliłem jakiś styk w module pod zadupkiem
Ale to nie największy problem
Nie zauważyłem, czy po podłączeniu starszego modułu działa wszystko jak należy
Hefajstos ma moto z 1998 a ja z 2000 i to w dodatku z USA

Czy podmieniając na stałe komputer ze starszego modelu będzie wszystko u mnie działać?
Nie mam jeszcze wersji z HISS, mam za to automatyczne ssanie i świecące kierunki z przodu
U Hefajstosa mój komputer nie działał - nie załączała się pompa, u mnie jego komp działał chyba ok, nie chciałem grzebać za wiele, moto odpaliło,obrotomierz zadziałał, więcej nie sprawdzaliśmy.
Oznaczenia komputerów są na pewno inne, tyle doszliśmy
Szansa na znalezienie kompa z mojego rocznika niewielka, zapewne będzie okazja trafić jakiś z 1998, 1999
Ktoś ma wiedzę, czy będzie wszystko ok?
Ssanie, kierunki i co jeszcze może działać inaczej?
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 22 maja 2009, 10:50

spalanie i mapy zapłonu bo wcześniejsze nie miały sondy lambda.

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pt 22 maja 2009, 10:53

ppamula pisze:spalanie i mapy zapłonu bo wcześniejsze nie miały sondy lambda.
Pozostaje tylko szukać kompa z 2000?
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 22 maja 2009, 11:15

Argail pisze:
ppamula pisze:spalanie i mapy zapłonu bo wcześniejsze nie miały sondy lambda.
Pozostaje tylko szukać kompa z 2000?
Sondy lambda były od VFR 800 w górę.

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pt 22 maja 2009, 11:21

Hefajstos pisze:
Argail pisze:
ppamula pisze:spalanie i mapy zapłonu bo wcześniejsze nie miały sondy lambda.
Pozostaje tylko szukać kompa z 2000?
Sondy lambda były od VFR 800 w górę.
Panowie!
Pomóżcie!
Mogę? Ne mogę? Będzie działać? Nie będzie?
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pt 22 maja 2009, 11:46

Najlepiej byłoby się dogadać ze sprzedawcą żeby pozwolił po zakupie sprawdzić czy będzie śmigać. No i obowiązkowo z tym kumpla komputerem przeprowadźcie dłuższy teścik, odpalenie moto to trochę za mało - przełóż ustrojstwo i zrób kilkadziesiąt km.
Moim zdaniem powinno chodzić OK na starszym ECU. Sam mam od innego rocznika, bo miałem zblokowaną wersję i wpakowałem komputer 98' do mojej 99'. Masz moto z 2000 - ale to chyba nie znaczy jeszcze że jest w nim na 100% sonda - przecież ich wprowadzenie nie nastąpiło 1 stycznia 2000r :)

1. Sprawdź czy masz sondę lambda.
2. Podmień na dłużej ECU z Hefajstosem
3. Jeśli wszystko będzie OK to chyba możesz przymierzać się do kupna - najlepiej z wcześniejszą "przymiarką" (napewno znajdzie się normalny sprzedający i na to pozwoli)

pozdrowionka i powodzenia - mam nadzieję że szybko znajdziesz rozwiązanie

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 22 maja 2009, 12:03

a czy ze starym kompem nic się nie da już zrobić? może masz tylko nadpalony styk ? rozebrac, naprawić i będzie działało ?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 22 maja 2009, 12:09

Jak ma wtrysk to ma na pewno sondy lambda. U mnie są 2 sztuki, pierwsza obsługuje przednie cylindry, druga tylne.
Różnica pomiędzy komputerem z rocznika '98 a '00 będzie wynikała w "ssaniu". Wczoraj po przełożeniu mojego modułu odpalaliśmy motor na ciepłym silniku. Problem może pojawić sie na zimnym silniku, gdyż model '00 ma automatyczne ssanie, a '98 ma linkę.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 22 maja 2009, 12:50

Hefajstos pisze:Jak ma wtrysk to ma na pewno sondy lambda

no nie zgodzę się.... były modele bez sond. ja taki posiadam... ssanie ręczne
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 22 maja 2009, 13:01

orzyl pisze:
Hefajstos pisze:Jak ma wtrysk to ma na pewno sondy lambda

no nie zgodzę się.... były modele bez sond. ja taki posiadam... ssanie ręczne
Ja też mam ssanie na lince i w tylnej części silnika na kolektorach wydechowych są 2 sondy lambda, które są odpowiedzialne za prawidłową pracę wtryskiwaczy.
Ostatnio zmieniony pt 22 maja 2009, 13:05 przez Hefajstos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 22 maja 2009, 13:05

mozliwe. Ale nie pisz proszę że jak ma wtrysk to napewno ma sondy lamba.... bo nie musi ich wcale mieć...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 22 maja 2009, 13:08

To powiedz mi czym w VFR steruje wtrysk oprócz modułu? Sonda lambda określa ilość powietrza w spalinach i ta wartość wpływa na wtryskiwacz, który wtryskuje odpowiednią dawkę paliwa.
Orzyl, a powiedz mi jaką masz wersję VFR (gdzie była wyprodukowana)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 22 maja 2009, 13:23

z tego co do tej pory ustalilem to anglia

a czy Twoim zdaniem, tylko sonda lamba tyczy się powietrza ?

są jeszcze:

MAP sensor
BARO sensor
IAT sensor

i juz nie tyczący się samego powietrza TP sensor
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 22 maja 2009, 13:35

Po prostu w swojej VFR '98 z ręcznym ssaniem widziałem sondy, więc sugerowałem sie tym, iż od tego rocznika już wychodziły VFR z sondami. Niestety człowiek całe życie się uczy,a więc dzięki za info i przepraszam za zamęt.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 22 maja 2009, 14:02

nie no spoko :) to nie byl najazd na niewiedzę. poprostu nie chcialbym zeby klient koncowy myslal ze ma kombinowane moto :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości