Strona 1 z 1

fabryczny odstęp elektrod w nowych świecach

: wt 17 mar 2009, 14:35
autor: Shoov
Że człowiek z natury jest leniwy i nie chce mu sie iść do sklepu po szczelinomierz to mam pytanie.
Czy nowe świeczki, w tym przypadku CR9EHVX-9 platynowki do rc46 jak maja w katalogu odstep 0.9mm to faktycznie tyle mają? i moża je od kopa założyć nie sprawdzając tego ? :mrgreen: wg serwisowki powinno byc 0.8-0.9 mm wiec 0.9 styknie, tylko czy tyle mają? Wszystkie 4-y sztuki mają taki sam odstęp jak sobie porównuje ale nie wiem czy to 0.9mm.

: wt 17 mar 2009, 16:16
autor: marmot
Shoov szczelinomierz do ręki i się dowiesz.

: wt 17 mar 2009, 16:23
autor: Siwek
Według mnie fabryczne świeczki powinny mieć wymiary podane w katalogu.
Ale ja dla pewności sprawdziłbym szczelinę,kto wie jaką drogę świece przeszły od producenta aż do twoich rąk. ;-)

: wt 17 mar 2009, 18:37
autor: C_L_K
Generalnie w oznaczeniu świec NGK jedna z cyfr (nie pamiętam kóra) oznacza właśnie przerwę między elektrodami. A że w fałeferowych są dwie 9-ki to problem z głowy. Jeśli nikt po ich nie jeździł walcem po wyjęciu z opakowania powinno być 0,9 ;)

: wt 17 mar 2009, 19:14
autor: marmot

: śr 18 mar 2009, 07:28
autor: Shoov
dzieki, założe tak jak jest, wszystkie maja idealnie taki sam, poza tym gwint z elektroda jest tekturka w ksztalcie rurki zabezpieczony wiec nie mial prawa sie odstep zmienic, tylko musze poczekac na pogode żeby je wygrzac odpowiednio po założeniu.

: śr 18 mar 2009, 08:14
autor: C_L_K
A co ma do wygrzania pogoda? Pytam serio. Zawsze myślałem, że wygrzanie świec polega na odpaleniu i zagrzaniu silnika do 2-3 odpaleń wentylatora. :roll:

: śr 18 mar 2009, 08:17
autor: Shoov
wole wygrzac je jadąc przy różnym zakresie obrotów, w poprzedniej sztuce wygrzewałem do 2-3 wlaczen wentylatora irydowki denso i jedna mi niedlugo pozniej padla, wiec dla pewnosci wole je wygrzac porzadnie, nie wiem czy to ma sens ale bede spokojniejszy ;-) .

a teraz wogole sie zastanawiam czy wygrzewanie ma sens

http://www.forum.motocyklistow.pl/lofiv ... 94340.html

wkleje tu cytat z odpowiedzi jaka koles uzyskal od ngk

A oto odpowiedź:
Witam Pana,
Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
Pozdrawiam,
Jacek Gryboś.
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH
Przedstawicielstwo w Polsce

: śr 18 mar 2009, 16:33
autor: moskittiero
Shoov pisze:...Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
no i kolejny mit do kosza...

: śr 18 mar 2009, 18:20
autor: Art
Siwek pisze:Według mnie fabryczne świeczki powinny mieć wymiary podane w katalogu.
Ale ja dla pewności sprawdziłbym szczelinę,kto wie jaką drogę świece przeszły od producenta aż do twoich rąk.

a co zrobić gdy szczelina wynosi więcej lub mniej?
Czy irydówki mozna jakoś ustawiać?

: wt 14 kwie 2009, 22:28
autor: Diego
Brałem od Fabika irydówki NGK.Przed zalożeniem zmierzyłem szczelinę ,wszystkie 4 szt mialy 0,85.Stare ,zwykłe NGK po wyjeciu też miały 0,85.Nic nie zmienialem,zostawiłem jak Kazurioszi Ojama stworzył. :mrgreen: