Strona 1 z 2

ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów

: ndz 18 sty 2009, 11:00
autor: Shoov
Zakładam nowy temat bo w tematach o reglerach których kilka już jest nic ciekawego nie znalazłem na temat tego konkretnego przypadku.

objawy sa nastepujace przy pracy na wolnych obrotach napiecia na aku sa jak nizej:
bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30

przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50

imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?

: ndz 18 sty 2009, 11:54
autor: orzyl
prawdopodobnie jest to również usterka regulatora. Najlepiej podłączyć na chwile drugi i sprawdzić...

: ndz 18 sty 2009, 12:40
autor: Kornik
Może być też alternator ale tak jak orzył wpierw bym podpiął inny regler bo to łatwiej :)

: ndz 18 sty 2009, 12:58
autor: emil
Tomek, tak jak mówią, sprawdź sobie prądnice, nie wiem jak w vfr, ale w virago 1100 dawała napięcie ok 70V na każdej fazie przy wysokich obrotach, problem mamy taki sam, moto im wieksze ma obroty tym mniejsze ładowanie, zmiana regulatora nic nie pomogła, ale możesz sprobowac podmienic; bdw moto jezdzi i nie ma problemów z zapalaniem nawet po dluzszych postojach, wiec słaba to usterka. możesz też mieć słabe aku, padniete, robacz miernikiem przy rozruchu, czy nie spada na nim napięcie do poniżej 10,5V, jak tak = złom

: ndz 18 sty 2009, 13:30
autor: Ketchup
to jest regler, u mnie taki leży już na półce :twisted:

: ndz 18 sty 2009, 14:28
autor: Shoov
No wiec odpalalem go dzisiaj i akuma miala jak odpalal jakies 9,5 ale troche go zmeczylem bo odpalilem bez ssania na zimno za 4tym razem odpalil.
Jak chodzil na wolnych to mial w okolicach 14, swiatla mam tym razem zdemontowane wiec nie moglem ich wlaczyc, napiecie przy wzroscie obrotow nie spadalo jakos kosmicznie bo do 13,5. Jak odpalalem juz cieplego to przy rozruchu mial na aku w okolicach 11v.
Chyba to zostawie narazie tak jak jest zobacze co sie bedzie działo jak zamontuje lampy.
Akum jest w domu ma obecnienaiecie 12.6v.

uzwojenia na alternatorze wszystkie maja rowno po 0.7ohm wiec jest ok. zadnych zwarc miedzy zielonymi kabelkami a masa, tak zrobie ze pozycze od kogos dzialajacy dobrze regler i bede tescil.

: ndz 18 sty 2009, 16:17
autor: rafi
a amperaz sprawdzałeś czy tez spada , a moze jest ok ?

: ndz 18 sty 2009, 16:50
autor: arek
Cześć.... Jak nic regulator.... Nie masz co nawet sprawdzać reszty...
Pozdrawiam
Arek

: ndz 18 sty 2009, 19:58
autor: Shoov
Tylko napięcia sprawdzałem, ale faktycznie to regler musi być, czas się rozglądnąć za nowym :neutral: .

: ndz 18 sty 2009, 21:48
autor: orzyl
sprawdz. sprawdzenie wiele nie kosztuje... a niechcialbym widziec Twojej miny jak sie okaze ze nie regler, ktory trzymasz w drugim ręku za prawie 400 plnów

: sob 24 sty 2009, 17:20
autor: david117
Regulator bankowo. Identyczne mialem objawy. Pozdrawiam :bye

: sob 24 sty 2009, 18:49
autor: RALF
miałem podobne objawy wszyscy sugerowali regler regler...

a okazało sie ze to akumulator szalał z voltami...

: ndz 25 sty 2009, 01:39
autor: orzyl
dlatego też napisałem żeby sprawdzić. objawów nie należy traktować pospolicie :P

Re: ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów

: ndz 25 sty 2009, 11:27
autor: szatan
Shoov pisze: bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30

przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50

imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?
Wiec jako łelektryk z piekielna wiedza na ten temat potiwerdzam iz tam ma byc ( spadanie napiecia przy zwiekszeniu obrotów) ale nie do tego stopnia , 12,5 voltacza to za mało, choc niby za dlugo sie nie jezdzi na dlugich to tak byc nie powinno .

Pomoc to wyczyszczenie stykow miedzy regulatorem a zoltymi kablami , u mnie napiecie wzrosło o 1,5 V !!!

Dla bardziej kumajacych elektryke cos na temat tego dlaczego napiecie spada .
Otoz w regulastorze samochodowym napiecie jest regulowane przez regulator ktory podaje napiecie na zwoje w wirniku ( wirnik jest to po prostu regulowany magnes) jest to zazwyczaj nie wiecej jak 3 Ampery

W fafirkach i wielu innych moturach jest inaczej , tutaj jest staly magnes ktory nie jest regulowany i wytwarza razem z uzwojeniem tyle pradu ile fabryka daje czy przy malych obrotach ok 24 V a przy max obrotach nawet 300V n 1 zwoju

A jak to jest regulowane ??? ano wlasnie naszym super regulatorem ktory musi cos z ta ogramna energia zrobic , a robi to tak ze napierdziela ta cala energie w mase za pomoca trzech tyrystorow ( jeden tyrystor na 1 faze)
I dlatego tez fafirkowe regulatory sie tak grzeja i musimy zakladac do nich chlodzenie bo nie dosc ze sa w nim 3 tyrystary ktore musze ztlumic taka energie to jeszzce jest w nim 6 diod ktore prostuja tez prad i tez sie grzeja.


Tak wiec panowie nasz regler to prawdziwy bohater wiec nie dziwcie sie ze czasem sie psuje, to tak jakby wam kobita przez 7 dni w tygodniu prze 12 godzin naparzala o tym jak sie robi pirogi ? ile wytrzymacie ? :twisted:

mam nadzieje ze naczytalem to w miare logicznie. pozdro

: ndz 25 sty 2009, 17:13
autor: Shoov
spryskalem wszystkie styki obficie wd40 i bez lamp sytuacja ma sie tak ze przy 1300rpm ladowanie ma 14.3 a na 5000rpm rosnie do 14.4 zobacze na wiosne jak bedzie z lampami to wygladalo i temperatura ortoczenia nieco wzrosnie ;-)