ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów
Zakładam nowy temat bo w tematach o reglerach których kilka już jest nic ciekawego nie znalazłem na temat tego konkretnego przypadku.
objawy sa nastepujace przy pracy na wolnych obrotach napiecia na aku sa jak nizej:
bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30
przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50
imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?
objawy sa nastepujace przy pracy na wolnych obrotach napiecia na aku sa jak nizej:
bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30
przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50
imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Tomek, tak jak mówią, sprawdź sobie prądnice, nie wiem jak w vfr, ale w virago 1100 dawała napięcie ok 70V na każdej fazie przy wysokich obrotach, problem mamy taki sam, moto im wieksze ma obroty tym mniejsze ładowanie, zmiana regulatora nic nie pomogła, ale możesz sprobowac podmienic; bdw moto jezdzi i nie ma problemów z zapalaniem nawet po dluzszych postojach, wiec słaba to usterka. możesz też mieć słabe aku, padniete, robacz miernikiem przy rozruchu, czy nie spada na nim napięcie do poniżej 10,5V, jak tak = złom
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No wiec odpalalem go dzisiaj i akuma miala jak odpalal jakies 9,5 ale troche go zmeczylem bo odpalilem bez ssania na zimno za 4tym razem odpalil.
Jak chodzil na wolnych to mial w okolicach 14, swiatla mam tym razem zdemontowane wiec nie moglem ich wlaczyc, napiecie przy wzroscie obrotow nie spadalo jakos kosmicznie bo do 13,5. Jak odpalalem juz cieplego to przy rozruchu mial na aku w okolicach 11v.
Chyba to zostawie narazie tak jak jest zobacze co sie bedzie działo jak zamontuje lampy.
Akum jest w domu ma obecnienaiecie 12.6v.
uzwojenia na alternatorze wszystkie maja rowno po 0.7ohm wiec jest ok. zadnych zwarc miedzy zielonymi kabelkami a masa, tak zrobie ze pozycze od kogos dzialajacy dobrze regler i bede tescil.
Jak chodzil na wolnych to mial w okolicach 14, swiatla mam tym razem zdemontowane wiec nie moglem ich wlaczyc, napiecie przy wzroscie obrotow nie spadalo jakos kosmicznie bo do 13,5. Jak odpalalem juz cieplego to przy rozruchu mial na aku w okolicach 11v.
Chyba to zostawie narazie tak jak jest zobacze co sie bedzie działo jak zamontuje lampy.
Akum jest w domu ma obecnienaiecie 12.6v.
uzwojenia na alternatorze wszystkie maja rowno po 0.7ohm wiec jest ok. zadnych zwarc miedzy zielonymi kabelkami a masa, tak zrobie ze pozycze od kogos dzialajacy dobrze regler i bede tescil.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Re: ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów
Wiec jako łelektryk z piekielna wiedza na ten temat potiwerdzam iz tam ma byc ( spadanie napiecia przy zwiekszeniu obrotów) ale nie do tego stopnia , 12,5 voltacza to za mało, choc niby za dlugo sie nie jezdzi na dlugich to tak byc nie powinno .Shoov pisze: bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30
przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50
imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?
Pomoc to wyczyszczenie stykow miedzy regulatorem a zoltymi kablami , u mnie napiecie wzrosło o 1,5 V !!!
Dla bardziej kumajacych elektryke cos na temat tego dlaczego napiecie spada .
Otoz w regulastorze samochodowym napiecie jest regulowane przez regulator ktory podaje napiecie na zwoje w wirniku ( wirnik jest to po prostu regulowany magnes) jest to zazwyczaj nie wiecej jak 3 Ampery
W fafirkach i wielu innych moturach jest inaczej , tutaj jest staly magnes ktory nie jest regulowany i wytwarza razem z uzwojeniem tyle pradu ile fabryka daje czy przy malych obrotach ok 24 V a przy max obrotach nawet 300V n 1 zwoju
A jak to jest regulowane ??? ano wlasnie naszym super regulatorem ktory musi cos z ta ogramna energia zrobic , a robi to tak ze napierdziela ta cala energie w mase za pomoca trzech tyrystorow ( jeden tyrystor na 1 faze)
I dlatego tez fafirkowe regulatory sie tak grzeja i musimy zakladac do nich chlodzenie bo nie dosc ze sa w nim 3 tyrystary ktore musze ztlumic taka energie to jeszzce jest w nim 6 diod ktore prostuja tez prad i tez sie grzeja.
Tak wiec panowie nasz regler to prawdziwy bohater wiec nie dziwcie sie ze czasem sie psuje, to tak jakby wam kobita przez 7 dni w tygodniu prze 12 godzin naparzala o tym jak sie robi pirogi ? ile wytrzymacie ?

mam nadzieje ze naczytalem to w miare logicznie. pozdro
Ostatnio zmieniony sob 28 mar 2009, 14:39 przez szatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości