ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów

Post autor: Shoov » ndz 18 sty 2009, 11:00

Zakładam nowy temat bo w tematach o reglerach których kilka już jest nic ciekawego nie znalazłem na temat tego konkretnego przypadku.

objawy sa nastepujace przy pracy na wolnych obrotach napiecia na aku sa jak nizej:
bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30

przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50

imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 18 sty 2009, 11:54

prawdopodobnie jest to również usterka regulatora. Najlepiej podłączyć na chwile drugi i sprawdzić...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » ndz 18 sty 2009, 12:40

Może być też alternator ale tak jak orzył wpierw bym podpiął inny regler bo to łatwiej :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 18 sty 2009, 12:58

Tomek, tak jak mówią, sprawdź sobie prądnice, nie wiem jak w vfr, ale w virago 1100 dawała napięcie ok 70V na każdej fazie przy wysokich obrotach, problem mamy taki sam, moto im wieksze ma obroty tym mniejsze ładowanie, zmiana regulatora nic nie pomogła, ale możesz sprobowac podmienic; bdw moto jezdzi i nie ma problemów z zapalaniem nawet po dluzszych postojach, wiec słaba to usterka. możesz też mieć słabe aku, padniete, robacz miernikiem przy rozruchu, czy nie spada na nim napięcie do poniżej 10,5V, jak tak = złom

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 18 sty 2009, 13:30

to jest regler, u mnie taki leży już na półce :twisted:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 18 sty 2009, 14:28

No wiec odpalalem go dzisiaj i akuma miala jak odpalal jakies 9,5 ale troche go zmeczylem bo odpalilem bez ssania na zimno za 4tym razem odpalil.
Jak chodzil na wolnych to mial w okolicach 14, swiatla mam tym razem zdemontowane wiec nie moglem ich wlaczyc, napiecie przy wzroscie obrotow nie spadalo jakos kosmicznie bo do 13,5. Jak odpalalem juz cieplego to przy rozruchu mial na aku w okolicach 11v.
Chyba to zostawie narazie tak jak jest zobacze co sie bedzie działo jak zamontuje lampy.
Akum jest w domu ma obecnienaiecie 12.6v.

uzwojenia na alternatorze wszystkie maja rowno po 0.7ohm wiec jest ok. zadnych zwarc miedzy zielonymi kabelkami a masa, tak zrobie ze pozycze od kogos dzialajacy dobrze regler i bede tescil.

Awatar użytkownika
rafi
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: rafi » ndz 18 sty 2009, 16:17

a amperaz sprawdzałeś czy tez spada , a moze jest ok ?

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 18 sty 2009, 16:50

Cześć.... Jak nic regulator.... Nie masz co nawet sprawdzać reszty...
Pozdrawiam
Arek

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 18 sty 2009, 19:58

Tylko napięcia sprawdzałem, ale faktycznie to regler musi być, czas się rozglądnąć za nowym :neutral: .

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 18 sty 2009, 21:48

sprawdz. sprawdzenie wiele nie kosztuje... a niechcialbym widziec Twojej miny jak sie okaze ze nie regler, ktory trzymasz w drugim ręku za prawie 400 plnów
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » sob 24 sty 2009, 17:20

Regulator bankowo. Identyczne mialem objawy. Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » sob 24 sty 2009, 18:49

miałem podobne objawy wszyscy sugerowali regler regler...

a okazało sie ze to akumulator szalał z voltami...
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 25 sty 2009, 01:39

dlatego też napisałem żeby sprawdzić. objawów nie należy traktować pospolicie :P
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: ładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów

Post autor: szatan » ndz 25 sty 2009, 11:27

Shoov pisze: bez świateł 14,45
swiatła 14,40
długie 14,30

przy 5000rpm:
bez świateł 14,00
swiatła 13,10
długie 12,50

imho powinno być odwrotnie, nie wiem czy wymieniac regler czy nie, nie chciałbym żeby moto gasło w czasie jazdy przy wyższych obrotach a taki chyba byłby objaw zbyt niskiego ładowania?
Wiec jako łelektryk z piekielna wiedza na ten temat potiwerdzam iz tam ma byc ( spadanie napiecia przy zwiekszeniu obrotów) ale nie do tego stopnia , 12,5 voltacza to za mało, choc niby za dlugo sie nie jezdzi na dlugich to tak byc nie powinno .

Pomoc to wyczyszczenie stykow miedzy regulatorem a zoltymi kablami , u mnie napiecie wzrosło o 1,5 V !!!

Dla bardziej kumajacych elektryke cos na temat tego dlaczego napiecie spada .
Otoz w regulastorze samochodowym napiecie jest regulowane przez regulator ktory podaje napiecie na zwoje w wirniku ( wirnik jest to po prostu regulowany magnes) jest to zazwyczaj nie wiecej jak 3 Ampery

W fafirkach i wielu innych moturach jest inaczej , tutaj jest staly magnes ktory nie jest regulowany i wytwarza razem z uzwojeniem tyle pradu ile fabryka daje czy przy malych obrotach ok 24 V a przy max obrotach nawet 300V n 1 zwoju

A jak to jest regulowane ??? ano wlasnie naszym super regulatorem ktory musi cos z ta ogramna energia zrobic , a robi to tak ze napierdziela ta cala energie w mase za pomoca trzech tyrystorow ( jeden tyrystor na 1 faze)
I dlatego tez fafirkowe regulatory sie tak grzeja i musimy zakladac do nich chlodzenie bo nie dosc ze sa w nim 3 tyrystary ktore musze ztlumic taka energie to jeszzce jest w nim 6 diod ktore prostuja tez prad i tez sie grzeja.


Tak wiec panowie nasz regler to prawdziwy bohater wiec nie dziwcie sie ze czasem sie psuje, to tak jakby wam kobita przez 7 dni w tygodniu prze 12 godzin naparzala o tym jak sie robi pirogi ? ile wytrzymacie ? :twisted:

mam nadzieje ze naczytalem to w miare logicznie. pozdro
Ostatnio zmieniony sob 28 mar 2009, 14:39 przez szatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 25 sty 2009, 17:13

spryskalem wszystkie styki obficie wd40 i bez lamp sytuacja ma sie tak ze przy 1300rpm ladowanie ma 14.3 a na 5000rpm rosnie do 14.4 zobacze na wiosne jak bedzie z lampami to wygladalo i temperatura ortoczenia nieco wzrosnie ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości