Strona 1 z 2
Mam taki problem.
: wt 30 gru 2008, 12:46
autor: wasyl
moto działa, po za jedną rzeczą jak zapalę światła, czy kierunki, czy wcisnę stop zapala się kontrolka FI i moto gaśnie.Jak nie zapalam moto a włączę cokolwiek to zapala się FI.
Miał ktoś takie przypadłości, a może macie jakieś podejrzenia.
: wt 30 gru 2008, 12:49
autor: KolczyK
no widać było prak prądu Wasylu, miernikiem sprawdzałeś ?
: wt 30 gru 2008, 12:49
autor: wasyl
KolczyK,
Nie mam takowego ustrojstwa.
: wt 30 gru 2008, 13:52
autor: Daniel
Ja też zaczął bym od sprawdzenia ładowania. W końcu to VFR

: wt 30 gru 2008, 15:27
autor: orzyl
moim zdaniem nie musi być to ładowanie. Może ale nie musi. Proponuę posprawdzać również masę na moto.
Ja u siebie zauważyłem że czerwony przełącznik na prawej kierownicy jest jakiś dziwny. Czasami jak go przełącze to zaskakuje dopiero po chwili, ale nigdy w czasie jazdy nic mi sie nie działo. Może go rozbierz i zerknij co tam sie dzieje. Może coś gdzieś, źle przewodzi i jak uruchamiasz dodatkowy odbiornik prądu to coś przerywa. zapalone FI, może oznaczać poprostu wyłączony zapłon, stąd taką drogę podpowiadam. Myślę, że nie zaszkodzi też odczytać błędy z komputerka.
: wt 30 gru 2008, 16:27
autor: mario_blues
i jak Wasyl, zrobiłeś tak jak rozmawialiśmy?
: wt 30 gru 2008, 16:31
autor: wasyl
mario_blues,
Za diabła nie restartuje mi kompa ani nie wskazuje błędu -żadnego.
Albo ja nie umiem albo Ona się uparła jak dziewica orleańska.
Ale nie z takimi sobie radziłem będę musiał to ją rozbiorę ( a to lubię najbardziej) i zbuduje jej elektrykę od nowa.
: wt 30 gru 2008, 18:10
autor: PETER
Wasyl najprościej kabelek taki trochę grubszy i połącz ramę albo silnik lepiej to drugie z minusem aku i sprawdź czy działa resztę elektryki na pracującym silniku ,jeśli działa masz coś z masą ,jeśli nie ,masz tzw główny włącznik ten elektromagnes {gdzieś obok aku}tam jest taka wtyczka na 4 kabelki +bezpiecznik sprawdź połączenia często w tej wtyczce tkwi problem z niej jest zasilana elektryka w moto
: wt 30 gru 2008, 18:14
autor: wasyl
PETER, Dziękować
Jutro to sprawdzę dziś już nie mam ikry.
: wt 30 gru 2008, 18:21
autor: PETER
no ja tez leze bo padłem walczyłem dziś z gsxf600 wymiana skrzyni biegów wywalić to wszystko i do tego samemu to w morde kupa roboty
: wt 30 gru 2008, 19:11
autor: Redford44
Wasyl ,koledzy dobrze Ci podpowiadają typowy brak masy ,ale nie na silniku tylko w instalacji.Miałem taki przypadek co prawda w CBR 1100xx.Musisz znalezć , ja to nazywam "grzebienie masowe" są one zaizolowane w wiązce.Żeby je namierzyć niestety trzeba pruć wiązkę -szukaj zgrubień
: wt 30 gru 2008, 19:18
autor: wasyl
Redford44, będę szukał
nie nawidzę elektryki bo nie wiadomo gdzie tego szukać
: wt 30 gru 2008, 21:09
autor: kecajm69
wasyl, bo to jest takie ustrojstwo ze go nie widac,wiem cos o tym bo pracuje w energetyce

: czw 01 sty 2009, 11:12
autor: rafi
ehhh ten prąd... gdzies widziałem specjalne okulary do szukania prądu, zakładasz je i widzisz w którym kablu jest prąd czy go nie ma i nie drogie było.
: ndz 04 sty 2009, 15:34
autor: G O F E R
Wasyl, koledzy dobrze podpowiadają, chodzi masę.
Pod owiewką(po lewej stronie, na wysokości połączenia z czachą) masz dwie szerokie kostki w których jest w pytę przewodów.
Przewody zewnętrzne to przewody masowe i na jednym (lub dwóch) masz zwarcie i prąd Ci spieprza.
Miałem dokładnie taki sam problem, przesiedziałem z miernikiem qpe godzin i nic nie wynalazłem. Aż wpadłem w jakiejś jankeskiej gazecie na oficjalny komunikat Honda corp. o częstej usterce w VFR. Z pomocą kolegi- mechanika temat załatwiony.
Zapraszam do mnie, zdejmiemy owiewkę i sobie obaczysz- diabeł nie taki straszny
Jakby co to dzwoń!