Strona 1 z 2

nowszy regler do RC 46 rok 1998

: śr 09 lip 2008, 23:04
autor: kopi800
witajcie, może ktoś ma doświadczenie, czy wyjeżdzając do chorwacji na tydzień warto kupić i zabrać ze sobą nowy zapasowy regulator napięcia? (VFR model RC 46 FI, rok prod. 1998) Jeśli tak to jaki? Na Allegro jeden gość sprzedaje do rocznika 2000 i twierdzi, że regulator będzie pasował i będzie się mniej grzał. Czy to prawda? Może ktoś już taki regler wypróbował?

: pt 11 lip 2008, 07:21
autor: david117
Witam. Ja kupilem taki regulator od 2000 rocznika od "olekmotocykle" i nie narzekam. Nie wiem czy mniej sie grzeje, ale kupilem go na poczatku sezonu i jakies 3 tys km na nim przesmigalem. Nic sie nie dzieje i jestem zadowolony:D Pozdrawiam

: sob 12 lip 2008, 11:04
autor: marmot
Witam!Dawid ile Masz pinów na wyjściu z regulatora w twojej 99r a ile w tym z 2000r?
Ja kupiłem do nowszego i musiałem zrobić przejściówkę żeby nie przerabiać końcówek z kostki do alternatora i jeden kabel (dodatkowy piąty) z wyjścia regulatora podłączyłem do przekaźnika pompy paliwa (jak mnie poinstruował dostawca) a pozostałe 4 piny przepiąłem do mojej starej kostki regulatora.

: wt 02 wrz 2008, 09:17
autor: david117
ANO TEZ COS TAK KOMBINOWALISMY Z "SERWISANTEM". MALE PRZEROBKI I PO STRACHU :biggrin

: wt 09 wrz 2008, 19:59
autor: Marecki69
Skończyłem swoją VFRke, polatałem i jak to często bywa padł regler. Po przebuszowaniu forów, sklepów i allegro kupiłem ten lepszy/mocniejszy regler do modelu 00-01 (moja to 99r.).

Wszystko pięknie ładnie, tylko gdzie i jak mam podpiąć ten trzeci , czarny kabelek?? Wiem że ma być podłączony do "+" ale:

1) Mam go gdzieś wpiąć, do jakiejś kostki, złączki. Koło tych 2 dużych kostek, z wiązki głównej przewodów wystaje jakaś mała kosteczka, biegnie ona czerwonym przewodem do bezpiecznika głównego (a dalej główny przewód do akumulatora).

2) Czy mam coś ciąć, lutować ten przewód i izolować??


Będę wdzięczny za pomoc, tylko proszę prosto wręcz łopatologicznie, bo jak różne rzeczy potrafię zrobić to z elektryką mi delikatnie mówiąc różnie idzie :mrgreen:

Pozdro

M.

: śr 10 wrz 2008, 07:27
autor: Marecki69
marmot pisze:... i jeden kabel (dodatkowy piąty) z wyjścia regulatora podłączyłem do przekaźnika pompy paliwa (jak mnie poinstruował dostawca) ...


A w którym miejscu jest ten przekaźnik? Podpiąłeś to normalnie złączką, czy jak?

: śr 10 wrz 2008, 17:13
autor: Marecki69
Oki , dzięki chłopaki za info na PW, już wiem co robić i idę działać :mrgreen:

: śr 10 wrz 2008, 19:48
autor: Gienio
a mi wlasnie w moim sprzecie padl regler ducati energia :sad: mimo ze nawet mial zalozone chlodzenie w postaci wentylatora, no i co tu teraz zalozyc???

: śr 10 wrz 2008, 20:48
autor: Marecki69
Gienio - po prostu tak padają reglery w Hondach, VFR nie ma w zasadzie wad, to padają regulatory.....

Panowie jest kolejna hydrozagadka:

Jak mi podpowiedzieli koledzy, założyłem nowy regler, podpiąłem 2 duże kostki, przeciągnąłem kabel z tego luźnego kabelka (czarnego) pod siedzeniem, znalazłem "+ prawie 12V" na jednym kabelku z szybkozłączkami przy przekaźniku pompy paliwa, zdjąłem izolacje, skręciłem, zaizolowałem i .................. przekręcam kluczyk 'OK', pompa działa, 'FI' gaśnie, wciskam starter i wydobywa się głośny zgrzyt (o raczej elektryczno-zwarciowym brzmieniu) z okolic akumulatora, bezpieczników i moto nie odpala........ :cry: :cry:

HELP! Już mi się nerw powoli kończy....... Rozrusznik? W złe miejsce podpięty ten kabel? Jakiś przekaźnik? Ktoś miał taki przypadek?

Będę wdzięczny za pomoc.

M.

: śr 10 wrz 2008, 20:51
autor: Sylwio
A akumulator Ci nie padł?

: śr 10 wrz 2008, 20:54
autor: Marecki69
Aku ma 11,4 V

Ale ten zgrzyt ..... kurde nie wiem ..... A i przy tym zgrzycie przygasają kontrolki.

: śr 10 wrz 2008, 23:13
autor: Sylwio
Marecki69 pisze:Aku ma 11,4 V

Ale ten zgrzyt ..... kurde nie wiem ..... A i przy tym zgrzycie przygasają kontrolki.
No to wg mnie masz padnięte aku, przygasające kontrolki to też jeden z objawów. A ten zgrzyt to pewnie rozrusznik.

: czw 11 wrz 2008, 07:59
autor: Marecki69
Aku moge podładować bo jest nowy.

W kwestii zgrzytu to też mi się wydaje że rozrusznik, tylko że on jest pod silnikiem, między chłodnicami, a ten zgrzyt wydobywa się jakby z aku lub bezpieczników...

Możliwe żeby się rozrusznik pozacierał w czasie odpalania na pych?

No nic na razie wyjeżdżam, bede w niedziele wieczorem, jak coś się komuś nasunie to proszę śmiało pisać.

Pozdro

: czw 11 wrz 2008, 08:10
autor: Yaco
Jeśli brzmi jak takie szybkie terkotanie to jest to nie rozrusznik tylko przekaźnik rozrusznika. Razem z przygasającymi kontrolkami stanowi typowy objaw rozładowanego akumulatora w motocyklu.
Podładuj akumulator i będzie git.

: czw 11 wrz 2008, 08:17
autor: Marecki69
Yaco pisze:Jeśli brzmi jak takie szybkie terkotanie to jest to nie rozrusznik tylko przekaźnik rozrusznika. Razem z przygasającymi kontrolkami stanowi typowy objaw rozładowanego akumulatora w motocyklu.
Podładuj akumulator i będzie git.
Dokładnie szybkie terkotanie, dlatego może wrażenie że zgrzyt. Patrzyłem w serwisówce i właśnie tam jest ten przegażnik, więc by się zgadzało. Podładuje aku i zobaczę, w niedziele dam znac jaki efekt. Wielkie dzięki :mrgreen: