IAT sensor- problem??

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

IAT sensor- problem??

Post autor: juhass » wt 20 maja 2008, 14:19

Witam,
postanowiłem dzisiaj z ciekawości sprawdzić, czy moto wyrzuci mi jakieś błędy (chodzi ok, lampka FI nie zapala się podczas jazdy), no i powtarza się sekwencja: jedno zapalenie (przerwa) 9 mrugnięć.
Mam to interpretować jako 9 czy 10 mrugnięć?
9 to IAT sensor, natomiast 10- BARO.
Czy wogóle jest się czym przejmować w sytuacji gdy moto podczas jazdy nie zapala lampki FI, a błąd wykazuje dopiero tryb serwisowy?
Czy awaria IAT- sensora sprawia że zapala się FI? (w przypadku awarii komputer symuluje wartość dla 20 stopni C)
Proszę o odpowiedź, jestem świeży w vfr-ce i trochę mnie przeraża mnogość czujników, kabelków i innych takich w tym moto...

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » wt 20 maja 2008, 21:03

Mnie to na nr 19 wychodzi

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » wt 20 maja 2008, 21:23

Moto na stopke boczna odpalic i pozostawic na obrotach.
W manualu jest napisane ze jezeli FI -( multi function indicator ) sie nie zapala w pamieci nie ma zadnych zapisanych bledow...

Zapraszam przestudiowania od poczatku rozdzialu piatego Honda Manual.

Jest tam opisana funkcja - self-diagnosis reset procedure.

Z amnuala jezeli ma byc numer 19 bedzie to 19 mrugniec..

Pozdrawiam

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » wt 20 maja 2008, 21:57

Whitespirit Chyba mamy wymijające sie informacje ... :roll:
1 dłuższe i 9 krótkich to 19
a zczytać można przez założenie zworki we wtyczkę serw. i właczyć zapłon bez odpalania moto :cool

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » wt 20 maja 2008, 22:14

Fazer72,

1.3 s mrugniecie oznacza 10
0.5 s mrugniecie oznacza 1

Pisza zeby odpalic jeseli mozna moto odpalic...
Jezeli nie mozna to zrobic bez otpalania...

Sczytanie bledow.

Stopka otwarta.

zamykamy obwod i kluczyk ON
Jezeli mryga znaczy ze w pamieci sa zapisane bledy. Liczymy...
Jezeli nie ma bledow swieci bez mrugania.
Kluczyk OFF

Reset pamieci

Zworka zamknieta i Kluczyk ON
zworka otwieramy i zamykamy od razu. Mamy na ponowne zamkniecie zworki 5sekund
FI ze swiatla stalego powinno przejsc w tryb mrugania.
Pamiec wyczyszczona.
Kluczyk OFF

GO!!!!!!!
Ostatnio zmieniony śr 21 maja 2008, 15:44 przez whitespirit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » wt 20 maja 2008, 22:57

Ok, mój błąd- to są 2 osobne błędy raczej- 1 i 9.
Teraz pytanie- czy one fizycznie "są" czy to tylko stara zawartość kompa z "kiedyś tam"? Normalnie lampka FI się nie zapala, przy odpalaniu moto gaśnie zaraz po tym jak pompka przestanie pompować paliwo...
Mam się czego obawiać? jak to sprawdzić, ew. gdzie??

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 20 maja 2008, 23:09

Po pierwsze zależy w jakich odstępach są te błyski jeśli to jest jedne długi i 9 krótkich to masz błąd nr 19
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » wt 20 maja 2008, 23:13

Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 20 maja 2008, 23:35

Jeśli podczas normalnej jazdy FI daje ci znać o sobie to znaczy że kupa i coś jest dupa, znaczy sie moto pragnie by go popieścić i naprawić co sie popsuło
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » śr 21 maja 2008, 08:19

Sprawdzić czy to błędy przeszłości , to by trzeba wyczyścić historie błędów , pojeździć i obserwować czy pojawią sie powtórnie . Ja miałem 2 błędy , servis ocenił je na 2800 zł , ja je usunołem i nie pojawiły ponownie

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 21 maja 2008, 11:20

czyli kasowanie błędów to tylko w serwisie???

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » śr 21 maja 2008, 11:25

NIE . Kasuje sie zworką serwisową , tylko nie moge sobie przypomnieć jak ..... :oops:

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » śr 21 maja 2008, 22:26

Fazer72 pisze:NIE . Kasuje sie zworką serwisową , tylko nie moge sobie przypomnieć jak ..... :oops:
Zworka, kawalek kabla i tyle :)

Wyzej napisalem co i jak. Mam nadzieje ze tym informacje sa zgodne...

[ Dodano: 2008-05-21, 21:34 ]
juhass pisze:Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
TAK

Awatar użytkownika
Klepak23
pisarz
pisarz
Posty: 312
Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
Imię: Jacek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: IAT sensor- problem??

Post autor: Klepak23 » ndz 13 maja 2012, 22:22

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem tyle że w Vitku.
Wczoraj pogoda była typowo garażowa w związku z tym zabrałem się za zaległości serwisowe w moto.'
Poszukiwałem zgubionych świateł "długich" i tak lecąc od bezpiecznika prze kostki do manetki z włącznikami świateł znalazłem sprawcę zamieszania.
Zaśniedziałe piny w kostce, które przeczyściłem i światełka dają po oczach aż miło.
Zadowolony z roboty wybrałem się na mały locik testowy i zonk....
OBJAWY:
- na każdym biegu przy około 4-5 tys obrotów odcina lub coś podobnego w każdym bądź razie dalej nie idzie :(
- znajomy rzucił hasło że może przy majstrowaniu z elektryką, zrobiły się błędy i przeszła w tryb awaryjny. Może piszę bzdury ale elektryka to dla mnie czarna magia więc z góry prosze o zrozumienie :)

PYTANIA:
- czy ta wersja z trybem awaryjnym jest możliwa i czy takie są objawy?
- czy reset błędów w V-tecu odbywa się tak samo ja w zębatej VFR?
- gdzie w V-tecu jest złączka serwisowa?
- czy są jakieś inne pomysły co się mogło stać? Dodam że przy okazji zdjęcia owiewek sprawdzałem ładowanie, regler i akumulator. Wszystko w normie.
Z góry dzięki za pomoc. Za tydzień mam zaplanowany wyjazd a tutaj takie kwiatki :)
Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...

Awatar użytkownika
karmas
Posty: 2
Rejestracja: sob 01 wrz 2012, 01:36
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: IAT sensor- problem??

Post autor: karmas » wt 17 cze 2014, 21:43

Witam, podłącze się do tematu.
A wiec moja vfr 800 boli IAT sensor tzn mruga do mnie na biegu jałowym 9 razy a podczas jazdy świeci się cały czas i bardzo razi w oko. Po wielkim trudzie wykręcenia czujnika sprawdziłem jego rezystancje w temperaturze pokojowej wynosiła ona 1.5 a po podgrzaniu troszkę atmosfery rezystancja spadała. Manual pisze ze powinno się mieścić miedzy 1 a 4. Czy mój wynik równy jest nowemu czujnikowi? czy diabeł tkwi w zawiłej poupychanej gdzie się tylko da przez Japończyka z małymi rączkami instalacji. Jak myślicie czujnik czy może coś więcej?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości