Strona 1 z 1
Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: wt 12 gru 2017, 16:14
autor: jan-xr
Witam jak w tytule przeróbki ciąg dalszy otóż moto już działa na kompie od fi .A temat zaworów rozwiąże w następujący sposób. Zamiast obudowy z popychaczem w szklance który załącza vtec-a zostanie założona płytka o odpowiedniej grubości i wadze i to w zasadzie powinno wystarczyć . Jak zrobię te płytki to wrzucę jakieś fotki .Natomiast potrzebuję jeszcze uszkodzonego kompa z vtec-a do zrobienia przejściówki bo nie chcę przerabiać oryginalnej instalacji wiec prozba do forumowiczów może ktoś coś takiego posiada.
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: wt 12 gru 2017, 18:48
autor: emil
Chcesz z kazdym elementem zakladac nowy temat??
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: pn 25 gru 2017, 15:29
autor: jan-xr
Witam na dzień dzisiejszy wygląda to tak moto zrobione

przejechałem dzisiaj jakieś 130 km i wszystko wygląda ok o wiele płynniej oddaje moc a w zakresie obrotów około 5 czuć że jest wyraznie mocniejszy. Zamienione elementy na foto poniżej.
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: pn 25 gru 2017, 15:43
autor: jan-xr
Niestety trzeba było zastąpić cewkofajki zwykłymi cewkami bo komp od fi z nimi nie współpracował .
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: pn 25 gru 2017, 15:58
autor: MarcinD
Mógłbyś opisać całą modyfikację krok po kroku, wykaz części, orientacyjne koszta itp?
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: pn 25 gru 2017, 17:33
autor: jan-xr
Niema problemu wygląda to tak ; komp z fi , wtyczki (ja kupiłem całą instalacje) i problem był jak go podłączyć do oryginalnych wtyczek więc tymczasowo polutowałem pojedyncze piny do kabli z wtyczką od fi przykleiłem folię na wtyczkę od vtec-a żeby klej nie wszedł do środka powkładałem w odpowiednie miejsca w wtyczce od vtec-a i zalałem klejem (poxipol bezbarwny) i wyszła taka wtyczka .baro sensor (wtyczka) bo vtec takiego nie posiada, cewki zapłonowe. Elementy mechaniczne zrobił mi znajomy na tokarce numerycznej wiec koszt zależy kto za ile ci to zrobi ja zapłaciłem 60zł za wszystko czyli 16 elementów jak będziesz chciał to podam ci wymiary .Kompa podpinasz kolorami bo pasują prawie wszystkie poza dwoma jeden różowy w fi musisz podłączyć do żółto czerwonego w vtec-u a drugi różowy do różowego w vtec-u tyle że są tam dwa i trzeba znależć który on jest połączony z czujnikiem prędkościomierza , dalej w wtyczce od vtec-a są dwa kable biało żółte a w fi jeden trzeba znależć który jest podłączony do czujnika połozenia wału i tam go podłączyć ,potem cewki od fi mają 2 kable wiec podłączasz czarno biały (wspólny na wszystkie cewki) i kolorowy (jak kupisz całą instalację to też kolory są takie same) a zielony zostawiasz tylko cewki muszą mieć masę na obudowie i działa

.
A co to wydatków to za kompa dałem 80zł,cewki 60 zł instalacja 65zł, baro sensor 25zł, koszty przesyłek i 60 zł tokarz . A co do części mechanicznej to tak jak na foto vfr2 w tej kolejności są zamienione zaworek vtec-a na te dwa elementy z tym że ten przed szklanką został doszlifowany tak aby zachować odpowiedni luz zaworowy z tego co pamiętam to IN-8.90mm a EX-8.70mm to taki było ciekawe że na wszystkich był taki sam luz mimo ze moto ma już 84000km.
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: śr 27 gru 2017, 16:18
autor: K_L_A_M_A
po takim modzie to tylko zostało wjechać motkiem na hamownie aby porównać wykresy mocy i momentu z oryginałem.

Poza tym mam pytanie odnośnie tych części które toczyłeś, czy były koniecznie ? Czy nie wystarczyłoby zablokować na stałe zaworów vtec'a tak jak to się robi podczas regulacji ?
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: czw 28 gru 2017, 13:59
autor: jan-xr
Z hamownią to by było fajnie ale tutaj tylko jeden znajomy ma hamownie tyle że nigdy czasu nie ma

a co do zablokowania zaworków to trzeba by włożyć tam jakiś dodatkowy bolec bardzo możliwe że było by ok ale to dodatkowa waga ruchomej części i pytanie czy sprężyna by nadążyła z odbiciem a element który teraz jest w łożony jest 6gram lżejszy.
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: śr 03 sty 2018, 14:52
autor: Hefajstos
Ale silnik zostął z Vteca' czy z rocznika 98-01 dałes i odłaczyłaes dołączane zawory?
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
: czw 04 sty 2018, 22:06
autor: K_L_A_M_A
Hefajstos pisze: ↑śr 03 sty 2018, 14:52
Ale silnik zostął z Vteca' czy z rocznika 98-01 dałes i odłaczyłaes dołączane zawory?
A to były w modelach przed vitkiem silniki w vfr z dołączanymi zaworami? bo wydawało mi się że to właśnie tylko vtec taki patent jako pierwszy posiada:)
Przecież kolega napisał że przerabiał zawory vtecowe

Na zdjęciach też ładnie widać , oj ktoś chyba jeszcze nie wrócił na ziemie po

Sylwestrze