Strona 1 z 1

Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: czw 02 cze 2016, 15:08
autor: PawełH
Witam
Po wizycie w "powitalni" przechodzę do sedna sprawy :)
Moja VFR RC46 '98r. w listopadzie zeszłego roku miała awarię. Już piszę jak to wyglądało.
Normalny dzień, bez upałów, bez deszczu, podczas wyprzedzania i przy obrotach w okolicy 7 - 7,5 tyś motocykl nagle przestał pracować. Zgasł silnik, brak prądu. Generalnie motor nie odpowiadał, dlatego musiałem zabrać go do garażu na przyczepie. Już na miejscu znalazłem przepalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa oraz wtrysku. Wymieniłem na dobry, zatem próba odpalenia. Przekręcam kluczyk, prąd wrócił. Wciskam "killswitch" i.... wywala ten sam bezpiecznik.
Chwila zastanowienia, konsultacja z bardziej doświadczonym kolegą i trop idzie w stronę pompy paliwa. Całkiem możliwe, że jeśli się zatarła, będzie wywalać ten właśnie bezpiecznik, prawda? Wymianiłem pompę na sprawną (przed zamontowaniem sprawdziłem) i dalej to samo! Znowu wywala bezpiecznik 20A od pompy paliwa oraz wtrysku.
Co jest grane? Może mieliście podobne doświadczenia? Moto rozebrąłem z plastików żeby zobaczyć stan kabli, ale nie są poprzecierane. Wszystko wygląda na dobrze zaizolowane, bez uszczerbków oraz przetarć. Gdzie może leżeć problem? Gdzie zacząć sprawdzać? Moto w 2013 roku miał wymieniony regulator napięcia, ponieważ stary odmówił posłuszeństwa. Czy tutaj może leżeć problem?
Nie będę ukrywał, że jeśli chodzi o prąd to można powiedzieć, że nie znam się kompletnie :) no, potrafię zmieżyć napięcie w akumulatorze miernikiem, ale nic bardziej skomplikowanego.
Pytam Was i proszę o pomoc, ponieważ już kilka osób odmówiło mi "warsztatu" zasłaniając się brakiem czasu lub brakiem kompeterncji (jeśli chodzi o elektrykę motocyklową). Jeśli jest to coś drobnego, może sam uporam się z problemem?

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: czw 02 cze 2016, 18:10
autor: PETER
po kolei odłączaj urządzenia które mogą powodować zwarcie ,odłącz przewód od pompy paliwa i spróbuj zakręcić rozrusznikiem ,tak samo z innymi urządzeniami ,listwa wtryskowa regulator itp.

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: sob 11 cze 2016, 21:04
autor: LudwigVan
Zmień kable pod siedzeniem. Cała wiązkę. Załóż grube, porządne. Zmień gniazdo bezpiecznika. Generalnie pełny lift kabli pod tyłkiem. Polecam proforma zmienić regler na Borg, Obowiązkowo przeleć wszystkie dostępne masy. Wyczyść i nasmaruj. Powtarzaj co rok. Moja franca, w prawdzie vtec chciała mnie zabić w ten sposób dwa razy.

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: sob 11 cze 2016, 21:07
autor: LudwigVan
Poczytaj moje watki odnośnie elektryki i egzemplarza. W końcu udało sie go wyprowadzić na prosta. Elektryka to straszne gooowno w tych sprzętach.

Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: czw 15 gru 2016, 14:57
autor: Randalllmub
brak paliwa albo dalej kran zamkniety. albo jakis waz zalamany. albo nadpalone styki pompy

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: czw 27 lip 2017, 10:13
autor: M4NI3K
LudwigVan pisze:
sob 11 cze 2016, 21:04
Polecam proforma zmienić regler na Borg, Obowiązkowo przeleć wszystkie dostępne masy. Wyczyść i nasmaruj.
Siema, jestem na etapie wczytywania sie w forum wiec pewnie odkopie pare tematow jeszcze. Dla wiekszego zrozumienia watkow chcialem zapytać:

1. Co to jest ten regler?
2. Czym nasmarowac masy?

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

: czw 27 lip 2017, 13:57
autor: Mbwene
1. Co to jest ten regler? - regulator napięcia