Strona 1 z 2

Nie dzialajacy licznik

: pt 04 sty 2008, 10:29
autor: Piszol
Jak w temacie - po przygodzie ze spalonym regulatorem, modułem i przerywaczem tez przestal licznik pokazywac predkośc i ilość przyjechanych kilometrów.
No i nie wiem do końca czy cuś upaliło przy tej akcji czy poprostu jak rozgrzebałem Hanke to moze cos rozłączyłem nieswiadomie.

Od czego zacząć, gdzie szukać problemu, będe wdzięczny równiez za opis działania licznika to może sam cos wydedukuje.

: pt 04 sty 2008, 10:35
autor: wasyl
Piszol,

1.bezpiecznik sprawdź
2.ścieszki
3.z lewej stony dochodzi taki mechanizm odkręcany za pomocą dwóch śrub.
Jak go ściągniesz to masz tam taki plastikowy element -może by przekręcony to nic nowego.
Kilku kolegów meldowało o takim problemie.
Ja też miałem taką przygodę.
Poxilina - czyni cuda.

: pt 04 sty 2008, 17:20
autor: Piszol
Bezpieczniki sprawdzalem - musze na reszte w takim razie zerknac w wolnej chwili

Dzieki

: ndz 06 sty 2008, 16:06
autor: Lucek
jesli masz II to wszystko w zegarach jest ta takiej jakby folii.
i mnie na zgieciu byla przetary jedej 'drucik' na tej 'folii'
i dobrze je przeciscic czyms

: pn 07 sty 2008, 17:45
autor: Piszol
Jak tylko cieplej sie zrobi to bede szukal.

Mam jeszcze pytanie gdzie jest jakiś "czujnik" albo inaczej skąd sa przekazywane "informacje" do licznika

: pn 07 sty 2008, 19:11
autor: Ketchup
info jest przekazywane od "czujnika prędkości" (w dosłownym tłumaczeniu), przewodem bezpośrednio do licznika, idą tam też "+" i "-", więc jak ci padł regler to i może licznik dostał w torbę.
Tak jak pisał Wasyl, jest on przy "pokrywie" zębatki przykręcany na 2 śrubki
pzdr

: wt 08 sty 2008, 23:37
autor: Lucek
TDK-napis

: pt 08 sty 2010, 16:03
autor: Piszol
Dojrzałem chyba do tego żeby w końcu dowiedzieć się z jakimi prędkościami jeżdżę i wziąłem się za licznik :)
Sprawdziłem styki, ścieżki wytrawiane w liczniku gdzie miałem podejrzenie że może być coś nie halo poprawiłem "lakierem grafitowym" i został jedynie czujnik prędkości TDK który zakupczyłem od forumowicza i po wymianie dalej nic :(

I teraz moje pytanie czy jak wymieniałem regulator trochę mniej oryginalny czy idzie od niego zasilanie jakieś na licznik moze czegoś nie podpiąłem ?!?

Ketchup pisze:idą tam też "+" i "-", więc jak ci padł regler to i może licznik dostał w torbę.

Drugie pytanie i prośba czy może mi ktoś sprawdzić (powiedzieć) czy po przekręceniu zapłonu czy jest prąd na pierwszej złączce od czujnika tej koło modułu zapłonowego.
Może po prostu nie ma prądu na liczniku - chyba ze czarny scenariusz i padł mi licznik.

: pt 08 sty 2010, 16:18
autor: Ketchup
Jestem świeżo po zakupie zegarów z walniętym prędkościomierzem, sprzedający zdiagnozował usterkę, więc było mi łatwiej i po prostu wymieniłem płytkę pod prędkościomierzem - na fotce widać przyjarane oporniki po uszkodzeniu regulatora.

Sprawdź to u siebie

pozdro

: pt 08 sty 2010, 20:39
autor: Piszol
Dzięki jutro z rana rozbiorę jeszcze raz i oblukam.

Miał bym jeszcze prośbą jak by Ci się chciało sprawdzić czy na tej wtyczce pierwszej za czujnikiem po włączeniu zapłonu czy jest prąd - będe wdzięczny.

: pt 08 sty 2010, 22:03
autor: Ketchup
do garażu to się nie wybieram :mrgreen: , ale czytając schemat będzie tak:

P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.
Piszol pisze:Miał bym jeszcze prośbą jak by Ci się chciało sprawdzić czy na tej wtyczce pierwszej za czujnikiem po włączeniu zapłonu czy jest prąd - będe wdzięczny.
odp - tak będzie

pozdro

: sob 09 sty 2010, 10:44
autor: emil
a przewody z tego TDK nie mają kostki czasem tam, gdzie cała tylna lampa, po lewej stronie przed modułem? tak mi się zdaje, ale moge sie mylic..

: sob 09 sty 2010, 10:51
autor: Ketchup
emil_sc pisze:a przewody z tego TDK nie mają kostki czasem tam, gdzie cała tylna lampa, po lewej stronie przed modułem? tak mi się zdaje, ale moge sie mylic..
co tu dużo pisać :mrgreen:

: sob 09 sty 2010, 13:49
autor: Piszol
Ketchup pisze: P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.

O to właśnie mi chodziło ja na kostce na czarnym nie mam nic czyli wygląda na to że moze tylko zasilania nie mam :disagree

: sob 09 sty 2010, 18:17
autor: Ketchup
Piszol pisze:
Ketchup pisze: P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.

O to właśnie mi chodziło ja na kostce na czarnym nie mam nic czyli wygląda na to że moze tylko zasilania nie mam :disagree
napięcie idzie tam z bezpiecznika 10A - kontrolka luzu, ciśnienie oleju, stopka boczna, wskaźnik temperatury itd