Nie dzialajacy licznik

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Nie dzialajacy licznik

Post autor: Piszol » pt 04 sty 2008, 10:29

Jak w temacie - po przygodzie ze spalonym regulatorem, modułem i przerywaczem tez przestal licznik pokazywac predkośc i ilość przyjechanych kilometrów.
No i nie wiem do końca czy cuś upaliło przy tej akcji czy poprostu jak rozgrzebałem Hanke to moze cos rozłączyłem nieswiadomie.

Od czego zacząć, gdzie szukać problemu, będe wdzięczny równiez za opis działania licznika to może sam cos wydedukuje.
Ostatnio zmieniony pn 10 mar 2008, 08:42 przez Piszol, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pt 04 sty 2008, 10:35

Piszol,

1.bezpiecznik sprawdź
2.ścieszki
3.z lewej stony dochodzi taki mechanizm odkręcany za pomocą dwóch śrub.
Jak go ściągniesz to masz tam taki plastikowy element -może by przekręcony to nic nowego.
Kilku kolegów meldowało o takim problemie.
Ja też miałem taką przygodę.
Poxilina - czyni cuda.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pt 04 sty 2008, 17:20

Bezpieczniki sprawdzalem - musze na reszte w takim razie zerknac w wolnej chwili

Dzieki
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 06 sty 2008, 16:06

jesli masz II to wszystko w zegarach jest ta takiej jakby folii.
i mnie na zgieciu byla przetary jedej 'drucik' na tej 'folii'
i dobrze je przeciscic czyms
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pn 07 sty 2008, 17:45

Jak tylko cieplej sie zrobi to bede szukal.

Mam jeszcze pytanie gdzie jest jakiś "czujnik" albo inaczej skąd sa przekazywane "informacje" do licznika
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 07 sty 2008, 19:11

info jest przekazywane od "czujnika prędkości" (w dosłownym tłumaczeniu), przewodem bezpośrednio do licznika, idą tam też "+" i "-", więc jak ci padł regler to i może licznik dostał w torbę.
Tak jak pisał Wasyl, jest on przy "pokrywie" zębatki przykręcany na 2 śrubki
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 08 sty 2008, 23:37

TDK-napis
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pt 08 sty 2010, 16:03

Dojrzałem chyba do tego żeby w końcu dowiedzieć się z jakimi prędkościami jeżdżę i wziąłem się za licznik :)
Sprawdziłem styki, ścieżki wytrawiane w liczniku gdzie miałem podejrzenie że może być coś nie halo poprawiłem "lakierem grafitowym" i został jedynie czujnik prędkości TDK który zakupczyłem od forumowicza i po wymianie dalej nic :(

I teraz moje pytanie czy jak wymieniałem regulator trochę mniej oryginalny czy idzie od niego zasilanie jakieś na licznik moze czegoś nie podpiąłem ?!?

Ketchup pisze:idą tam też "+" i "-", więc jak ci padł regler to i może licznik dostał w torbę.

Drugie pytanie i prośba czy może mi ktoś sprawdzić (powiedzieć) czy po przekręceniu zapłonu czy jest prąd na pierwszej złączce od czujnika tej koło modułu zapłonowego.
Może po prostu nie ma prądu na liczniku - chyba ze czarny scenariusz i padł mi licznik.
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pt 08 sty 2010, 16:18

Jestem świeżo po zakupie zegarów z walniętym prędkościomierzem, sprzedający zdiagnozował usterkę, więc było mi łatwiej i po prostu wymieniłem płytkę pod prędkościomierzem - na fotce widać przyjarane oporniki po uszkodzeniu regulatora.

Sprawdź to u siebie

pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pt 08 sty 2010, 20:39

Dzięki jutro z rana rozbiorę jeszcze raz i oblukam.

Miał bym jeszcze prośbą jak by Ci się chciało sprawdzić czy na tej wtyczce pierwszej za czujnikiem po włączeniu zapłonu czy jest prąd - będe wdzięczny.
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pt 08 sty 2010, 22:03

do garażu to się nie wybieram :mrgreen: , ale czytając schemat będzie tak:

P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.
Piszol pisze:Miał bym jeszcze prośbą jak by Ci się chciało sprawdzić czy na tej wtyczce pierwszej za czujnikiem po włączeniu zapłonu czy jest prąd - będe wdzięczny.
odp - tak będzie

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 09 sty 2010, 10:44

a przewody z tego TDK nie mają kostki czasem tam, gdzie cała tylna lampa, po lewej stronie przed modułem? tak mi się zdaje, ale moge sie mylic..

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 09 sty 2010, 10:51

emil_sc pisze:a przewody z tego TDK nie mają kostki czasem tam, gdzie cała tylna lampa, po lewej stronie przed modułem? tak mi się zdaje, ale moge sie mylic..
co tu dużo pisać :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » sob 09 sty 2010, 13:49

Ketchup pisze: P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.

O to właśnie mi chodziło ja na kostce na czarnym nie mam nic czyli wygląda na to że moze tylko zasilania nie mam :disagree
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 09 sty 2010, 18:17

Piszol pisze:
Ketchup pisze: P - różowy - sygnał do licznika;
G - zielony - masa, czyli minus, cały czas;
Bl - czarny - plus po przekręceniu stacyjki.

O to właśnie mi chodziło ja na kostce na czarnym nie mam nic czyli wygląda na to że moze tylko zasilania nie mam :disagree
napięcie idzie tam z bezpiecznika 10A - kontrolka luzu, ciśnienie oleju, stopka boczna, wskaźnik temperatury itd
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości