Strona 1 z 3
brak ładowania
: ndz 13 wrz 2015, 20:28
autor: harc
witam wszystkich
Na wstepie napisze moje rozterki "Honde VFR kupuje się po to żeby się nie psuła " tak wyczytałem w testach i opiniach przed zakupem
nooo ale zawiodła mnie już 3 raz w trasie ... po początkowych problemach z pompa paliwa które jakimś cudem udało mi się samemu zlokalizować.
Teraz pojawił sie problem z ładowaniem aku ... Podjechałem pod market i przy ponownym odpaleniu rozrusznik już nie zakręcił przygasły tylko światła
Odpaliłem moto z kabli i jakoś dojechałem do domu (gasnące liczniki i ledwo palące sie lampy ) Po dojechaniu pod garaż światła przygasały na wolnych obrotach
gdy zmniejszyłem obroty do minimum moto zgasło bezpowrotnie. Po naładowaniu aku przejechałem kolo 20-30 km i stało się to samo.
Po podpięciu testera (taki z lidla ) pokazuje aku OK ,ładowanie ledwo się świeci
Sprawdziłem bezpieczniki i porozpinałem kostki i dupa diagnoza padł alternator ?
poradzi ktoś jak sprawdzić to dokładnie ?
Pozdrawiam jeszcze raz
a podam może jaki mam moto VFR rok 2006 niby wersja A a bez ABS
Re: brak ładowania
: ndz 13 wrz 2015, 20:36
autor: śliniak290
Ładowanie sprawdź miernikiem
Na wolnych obrotach
Na wyższych
Na światłach
Będziesz miał jasność wtedy.
Re: brak ładowania
: ndz 13 wrz 2015, 20:39
autor: PETER
miernik w łapkę i sprawdzasz czy nie ma przejścia miedzy żółtymi kablami a masą moto ,potem odpal i sprawdź, jakie masz napięcie miedzy nimi na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 20 v prąd przemienny mierzysz każdy z każdym żółtym,wszędzie powinno być tak samo
Re: brak ładowania
: ndz 13 wrz 2015, 21:39
autor: harc
A to da sie jakoś wyłączyć te światła żeby nie świeciły cały czas ? jakoś nie doszedłem do tego jak to zrobić
Powiem tak z elektryki jestem cienki jak dup... węża nie wiem gdzie szukać tych żółtych kabli, chyba chodzi ci o regulator ?
Jutro biorę miernik i coś pogmeram, pogoda fajna a ta bestia uparta się psuje

Re: brak ładowania
: ndz 13 wrz 2015, 22:13
autor: PETER
i tu wychodzi brak opisu o jaki dokładnie model chodzi v-tek miał włącznik świateł ale były modele bez takiego włącznika światła zapalały sie po łączeniu zapłonu ,najprościej zdejmij wtyczki z żarówek albo wyciągnij bezpiecznik od świateł
Re: brak ładowania
: pn 14 wrz 2015, 22:00
autor: harc
dziś trochę dłubałem z samochodem ale w końcu pomierzyłem te napięcia , nie mogłem dostać się do regulatora to sprawdzałem na kostkach wychodzących z regulatora
pomiar bez świateł na wolnych obrotach na 5 tys napięcie takie same
aku 12,6 V
1 żółty
z czarnym 11.3
ż/zielony 1.3 V
ż/2 zielony 1.3 V
ż/czerwony 11.4 V
ż 2 czerwony 11.3 V
NA masę daje napięcie 1v
2 żółty
ż/czarny 8.8V
ż/ziel 3.7 V
ż/2ziel 3.9V
ż/czer 8.8V
ż/2czer 8.7
na mase dawało z żółtego 2.9 V
3 żółty
ż/czarny 8.7V
ż/ziel 3.6 V
ż/2 ziel 3.6V
ż/czer 8.8V
ż/czer 8.8V
na masę żółty dawał 3.5V
totalnie dziwnie to powychodziło chyba ze źle pomierzyłem dałem fotkę żeby było jaśniej
Dobra juz wiem co zrobiłem źle

Jutro miernik i będę mierzył napięcie miedzy żółtymi

temat w wątku zrób to sam "wymiana uzwojeń alternatora"

mówiłem ze z elektryki cienki jestem
Pozdrawiam

Re: brak ładowania
: wt 15 wrz 2015, 08:04
autor: belkot
12,6 po odpaleniu to malo. powinno byc miedzy 13.8 do 14.2. Prawdopodobnie regulator masz padniety
Re: brak ładowania
: śr 16 wrz 2015, 08:57
autor: Robertos
Alternator daje napięcie którego wartość zmienia się wraz z obrotami. Przy 5kobr/min wartości powinny być grubo ponad 50V
Re: brak ładowania
: śr 16 wrz 2015, 19:30
autor: wydra
aby były prawidłowe pomiary to moto musi pochodzić minimum z 1-2 minuty, ponieważ aku też się rozładowuje i czasem z 12,4V potrafi wzrosnąć do 13,8-14,2V i tak trzymać.
Re: brak ładowania
: sob 19 wrz 2015, 11:33
autor: harc
witam
Mierzyłem te napięcia na żółtych i daje najwięcej 10 V na wolnych, przy 5 tys obrotów kolo 11 V
najmniej miedzy żółtymi było 6.4 V
Mam gówniany miernik i pasowało by to jeszcze raz zmierzyć ale z tego co widzę nie daje takiego napięcia jak piszecie 30 V
pozdrowionka

Re: brak ładowania
: pn 21 wrz 2015, 06:27
autor: Samson1983
Kolego 11V na obrotach to padocha
Spróbuj na innym mierniku.
Pomierz wszystkie fazy - czyli żółty każdy z każdym.
Ja jak mierzyłem to na wolnych miałem nie pamiętam 20-30V
A na obrotach przy 5000tys - 70V
Jak wkręcałem wyżej do 8000tys - 80/90V
Wygląda na to że zdechł Ci altek.
Re: brak ładowania
: sob 26 wrz 2015, 16:44
autor: harc
zrobiłem kolejny pomiar na professional mierniku

na początku zaskoczenie bo napięcia 25-30 V
jak moto się zagrzało i prze gazowałem go kilka razy wszystko padło na łeb
1z2 napiecie 6.1 ,5tys obr 13V
1z3 napiecie 7,5V, 5tys obr 11V
2z3 napiecie 5.2V ,5tys obr 7,7V
(bez swiatel pomiar)
tak ze wygląda na totalna padake

pozdrawiam
Re: brak ładowania
: ndz 27 wrz 2015, 19:02
autor: Samson1983
No cóż nie ma wyjścia ale czeka Cie wymiana altka - a po wymianie się okaże czy regulator przeżył ...
Re: brak ładowania
: pn 28 wrz 2015, 21:14
autor: Gregory
Harc, uśmiechnij się do Jagny z forum. Ma piękny nowy altek do vitka po lifcie na opchnięciu. Możesz powołać się na mnie, że wiesz, ale jaką cenę chce za niego to nie mam pojęcia

Re: brak ładowania
: pn 28 wrz 2015, 21:15
autor: Gregory
Oczywiście po wymianie altka sprawdź ładowanie, czy przypadkiem też regel ci nie padł
