Strona 1 z 1
Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: pn 14 kwie 2014, 23:15
autor: ludwip
Czesc,
Nie wiem czy mieliscie kiedykolwiek ten problem, ale wlasnie zatankowalem do mojego Vteca do pelna paliwo wysoko oktanowe (Tesco Momentum 99) … no i pojawil sie problem.
Od razu po zatankowaniu i odpaleniu pojawily mi sie dwa bledy na lampce PGM Fi. Bledy to 1 oraz 9.
No i teraz pytanie, czy mieliscie kiedykolwiek podobne problemy i jesli tak to jak to rozwiazaliscie?
Planuje wyczyscic bledy jutro i zobaczyc. No i zastanawiam sie czy jesli bledy pozostana nadal to czy nie warto byloby spuscic paliwo z baku?
Jakieklowiek podpowiedzi mile widziane

Z gory dzieki.
Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: pn 14 kwie 2014, 23:31
autor: andreas
Ja cały czas jeżdżę na 98 i nie mam żadnych problemów.
Kiedyś wlałem na stacji z nazwą jak te słodycze, na "Ne..." 98 i śmierdziała nie wiem czym, była gorsza niż 95

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: pn 14 kwie 2014, 23:47
autor: ludwip
Kurcze, pewnie ja trafilem na taki "slodycz"

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: wt 15 kwie 2014, 07:52
autor: Fakir
ludwip pisze: Bledy to 1 oraz 9.
a patrzył czego to są błędy?
1 to błąd MAP sensora
9 to błąd IAT sensor - intake air temperature - czujnik temperatury powietrza na dolocie
Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: wt 15 kwie 2014, 10:07
autor: ZioLek-82-
A co do paliwa to rekomendowane jest 95 czy 98 do Fi ??
Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: wt 15 kwie 2014, 10:33
autor: rafal223
Na 95% rekomendowane jest 95

ale zdaje się, że nie powinno mieć to większego wpływu na jazdę, bo liczba oktanowa to jedynie miara odporności paliwa na spalanie stukowe, detonacyjne.
Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: wt 15 kwie 2014, 21:04
autor: ludwip
Fakir pisze:ludwip pisze: Bledy to 1 oraz 9.
a patrzył czego to są błędy?
1 to błąd MAP sensora
9 to błąd IAT sensor - intake air temperature - czujnik temperatury powietrza na dolocie
Patrzyl, patrzyl

I dzis z rana poszedl do garazu, odkreca plastik, ale pomyslal, zeby odpalic, no i juz sie bledy nie wlaczaly

Takze git, nie wiem skad one sie pojawily
Dzieki za podpowiedzi.
Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?
: czw 15 maja 2014, 21:08
autor: Vermilion
Rafal223 - tak faktycznie wyższa oktanowa to owszem odporność paliwa na spalanie stukowe, ale dalszą konsekwencją wyższej LO jest wyższa temp. zapłonu i bardziej łagodny przebieg spalania - co wiąże się m.in. z niższą mocą pojazdu (jeśli nie został fabrycznie nastawiony na paliwo o wyższej LO). W praktyce dotyczy to paliw do 98 LO. Co innego z paliwami 99+, tam wyższa liczba oktanowa jest niejako efektem ubocznym zastosowania dodatków - związków azotu. Faktycznie paliwo ma wyższą odporność na spalanie stukowe, ale dzięki zastosowaniu owych związków zapłon mimo, że następuje przy wyższej temp. (ciśnieniu) to również następuje dynamiczniej. Faktyczna korzyść z korzystania z paliwa 98 zamiast 95 (o ile pozwala na to konstrukcja silnika) polega tylko i wyłącznie na niższym spalaniu /100km tego paliwa ze względu własnie na łagodniejszy przebieg spalania. Cała reszta ew. zysków to tylko efekt placebo
