Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Witam
Dopadl mnie taki problem. Wymienialem klocki hamulcowe i plyn. Kiedy pojechalem sprawdzic jak heble sie sprawuja, przy zawracaniu niechcacy zdlawilrm moto. Przy probie odpalenia, a dokladniej przy wcisnieciu startera wywalilo mi bezpiecznik 10A (starter). Na pych moto pali i nie ma z nim problemu. Natomiast za kazdym razem gdy wcisne starter wywala ten sam bezpiecznik. Dodam, ze po wcisnieciu tego czerwonego pompa paliwa normalnie podaje i wszystko jest jak powinno. Sprawdzilem schemat i wszystko wskazywqloby na zwarcie przekaznika - ten przy aku. Jakie inne przyczyny moglyby powodowac taka sytuacje? Moze to nie przekaznik? Ew. Jaki on ma symbol zeby nowy zakupic? Jakies rady?
Dopadl mnie taki problem. Wymienialem klocki hamulcowe i plyn. Kiedy pojechalem sprawdzic jak heble sie sprawuja, przy zawracaniu niechcacy zdlawilrm moto. Przy probie odpalenia, a dokladniej przy wcisnieciu startera wywalilo mi bezpiecznik 10A (starter). Na pych moto pali i nie ma z nim problemu. Natomiast za kazdym razem gdy wcisne starter wywala ten sam bezpiecznik. Dodam, ze po wcisnieciu tego czerwonego pompa paliwa normalnie podaje i wszystko jest jak powinno. Sprawdzilem schemat i wszystko wskazywqloby na zwarcie przekaznika - ten przy aku. Jakie inne przyczyny moglyby powodowac taka sytuacje? Moze to nie przekaznik? Ew. Jaki on ma symbol zeby nowy zakupic? Jakies rady?
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Winien byl przekaznik. Wymienilem i dziala. Dzieki wszystkim za pomoc
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Dobra problem powrócił...... Próbuję wcisnąć starter i pali bezpiecznik..... Dodatkowo występuje inny objaw: Kierunki na zimnym moto zaskakują dopiero po około 3 sek. Jak moto nagrzeje się do powiedzmy 60-70 stopni wszystko działa prawidłowo...
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
bezpieczniki pali......czyli masz gdzies zwarcie trzeba szukac uszkodzonego elementu cm po cm
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Czy nie jest przypadkiem możliwe, że rozrusznik się mechanicznie blokuje? Wtedy wzrósłby pobór prądu, a co za tym idzie paliłoby bezpiecznik... W dobrą stronę kombinuję? jak sprawdzić tą teorię?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
u Freda podobnie się działo z rozrusznikiem w rc36II jeszcze.. Z tym, że coś tu sie nie zgadza, bo rozrusznikiem kręcisz chwilę, kierunki nic do niego nie mają.
Może nie być gdzieś dobrego styku i zacząłbym od wyczyszczenia klem aku i instalacji. No i poszukaj przetartej izolacji gdzieś w okolicy wiązki z prawego knefla a kierownicy, ramy, bo może być zwarcie, stąd problemy.
Sprawdź też ładowanie, bo może być wina reglera, pomierz ładowanie. Akumulator w jakim stanie? pomierz napięcie na klemach przy rozruchu - jak spada poniżej 10,5V to nadaje się na szrot.
Do tego sprawdź przewód masowy z aku do silnika - jego stan, styki, zobacz czy się nie grzeje jak kręcisz rozrusznikiem, albo potem przy poborze prądu. Do tego punkt zbiorczy masy gdzieś tam na ramie/czaszy i połączenia w kostkach.
Potem sprawdź gruby plus z przekaźnika do rozrusznika - jego stan, styki i czy się nie grzeje - w przypadku zbyt dużego poboru prądu przez rozrusznik taki objaw wystąpi.
Kilka przyczyn może być skoro pali bezpiecznik główny....
Może nie być gdzieś dobrego styku i zacząłbym od wyczyszczenia klem aku i instalacji. No i poszukaj przetartej izolacji gdzieś w okolicy wiązki z prawego knefla a kierownicy, ramy, bo może być zwarcie, stąd problemy.
Sprawdź też ładowanie, bo może być wina reglera, pomierz ładowanie. Akumulator w jakim stanie? pomierz napięcie na klemach przy rozruchu - jak spada poniżej 10,5V to nadaje się na szrot.
Do tego sprawdź przewód masowy z aku do silnika - jego stan, styki, zobacz czy się nie grzeje jak kręcisz rozrusznikiem, albo potem przy poborze prądu. Do tego punkt zbiorczy masy gdzieś tam na ramie/czaszy i połączenia w kostkach.
Potem sprawdź gruby plus z przekaźnika do rozrusznika - jego stan, styki i czy się nie grzeje - w przypadku zbyt dużego poboru prądu przez rozrusznik taki objaw wystąpi.
Kilka przyczyn może być skoro pali bezpiecznik główny....
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Aku jest nowe. Styki na klemach czyste. Przewody jak najbardziej sprawdze. Różnica taka że nie pali głównego bezpiecznika tylko 10A od startera. Reszta lampek czy tablicy zostaje - nawet nie mignie. Nie pomierze spadku napiecia na rozruchu bo podczas wciskania przycisku startera pali owy bezpiexznik. Profilakrycznie podepne inny panel z przyciskiem startera i stopu bo akurat posiadam. Co do spóźnionych kierunków to wyglada na regler. Sprawdze dopiero jak poradze sobie ze startem silnika
- m0rd3rc4
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
- Imię: Oti
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Przy uruchamianiu pali bezpiecznik startera VTEC
Ok pomierzylem napiecia ladowania. Wyszlo 14,5V bez swiatel niezaleznie od obrotow i 13,8V ze swiatlami Tez stale wiec regler odpada. Kable w niedziele zaczne sprawdzac. A jak sie dobrac do rozrusznika i jak go sprawdzic?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości