Strona 1 z 2

Problem z ładowaniem VFR 24RC

: pt 14 lut 2014, 21:37
autor: GrześT
Witam wszystkich.
Mam problem z ładowaniem w mojej
hondzie.
Gdy uruchamiam motocykl to miernik wskazuje 13,1.
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada poniżej 12.
Proszę o jakieś wskazówki od czego mam zacząć poszukiwania usterki.
Z góry dzięki za pomoc.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: pt 14 lut 2014, 21:41
autor: Fakir
regulator napięcia :lol:

sprawdź napięcie na trzech kablach wychodzących z alternatora, na wolnych obr. powinno być ok 17V AC, natomiast przy 5tys rpm - ok. 50-70V AC
ważne aby pomiędzy każdą parą kabli z trzech, było takie same napięcie przy danych obrotach.
ale na 80% masz uwalony regulator napięcia.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: pt 14 lut 2014, 22:02
autor: figaro
Jeżeli napięcie spada po rozgrzaniu silnika /kilka minut pracy/, najprawdopodobniej jest to wina regulatora.
Odkręć od ramy i zobacz jak wygląda żywica, którą zalany jest regler od spodu /może być spękana z powodu nadmiernej temperatury/.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: sob 15 lut 2014, 22:46
autor: GrześT
Mamiłem problemy z kostkami między regulatorem a alternatorem.
Były przegrzane, więc połączyłem je na krótko w zeszłym sezonie.
Dzisiaj sprawdziłem napięcie na połączonych przewodach alt-reg i wahało się w granicach 20-30V AC.
Mam mierzyć na odłączonych przewodach od regulatora?
Rozkręciłem pokrywę alternatora żeby sprawdzić czy niema przebicia na uzwojeniu i się okazało że jest ok.
Czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą?
Podłączałem lampkę kontrolną do zera i poszczególnych trzech przewodów i się nie zapalała.
Ale podłączając ją między sobą zapalała się.Co oznacza że są połączone lub mam przebicie na instalacji?
Czy tak ma być?
Jeśli piszę niezrozumiale to przepraszam ale są to moje pierwsze kroki :D

Pozdrawiam :)

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: sob 15 lut 2014, 23:36
autor: PETER
zaden z nich nie może mieć połączenia z masą wszystkie miedzy sobą maja mieć jednakowy opór

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 07:16
autor: GrześT
Ok nie mają połączenia z masą.
Ale czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą.
Bo wg. lampki kontrolnej są?

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 08:08
autor: Arnold
Muszą być połączone bo masz tam alternator trójfazowy z uzwojeniami połączonymi w trójkąt.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 09:44
autor: GrześT
Ok czyli tu jest wszystko ok.
Zostaje tylko regulator napięcia.
Pytanie tera jaki kupić.
Oryginał w serwisie to około 700-1000zł.
Na allegro 300-400zł zmienik.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 10:35
autor: Fakir
polecam regulator tourmax albo ducatienergia

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 14:33
autor: GrześT
Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 15:40
autor: kubatron2
olek motocykle lub gregory z forum ci pewnie ogarnie

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 15:41
autor: Fakir
Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 15:45
autor: firemanek1972
GrześT pisze:Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
Miałem ten sam problem w CBR SC 33, kupiłem używany oryginał za 100zł, u mnie hulał dwa lata i z tego co wiem daje radę dalej. Jeżeli alternator i przede wszystkim aku masz dobre, pomyśl nad tym łagodniejszym dla portfela rozwiązaniem. Oczywiście jest ryzyko jak wiadomo - część używana bez gwarancji.

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 15:53
autor: kubatron2
Fakir pisze:Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?
te stare miały gniazdo

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

: ndz 16 lut 2014, 15:59
autor: figaro
W RC24, przez cały okres produkcji stosowano ten sam model.
http://czescihonda.motorista.pl/produkty/31600ML7922