Montowanie ALARMU STIG

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
ethiel0
teksciarz
teksciarz
Posty: 110
Rejestracja: pn 30 lip 2007, 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dublin-KONIN

Montowanie ALARMU STIG

Post autor: ethiel0 » wt 25 wrz 2007, 04:44

Zakupilem alarm Stig 08 z powiadamianiem na pilota cena 200zl
A teraz bede sie meczyc zeby to podlaczyc :P
wiec mam pare pytanek:
na samym koncu skromnej instrukcji jest uwaga:
UWaga!Przewody rozowy i szary podlaczamy w powyzszy sposob tylko gdy uklad zaplownoy jest wzbudzany sygnalem MASOWYM od stacyjki(w bialoczarnym przewodzie pojawia sie masa po wlaczeniu zaplonu). W innym przypadku Trzeba zastosowac dodatkowo przekaznik rozlaczajacy i jako przewodu uruchamiajacego uzywamy przewodu szarego od alarmu a rozowego nie podlaczamy!UWaga

(rozowy-przewod do sterowania odcieciem - podlaczamy od strony stacyjki,szary przewod od sterowania odcieciem-podlaczany od strony ukladu zaplonowego)
moga zalaczyc obrazek...

czy w hondzie VFR 400R '93 jest uklad zaplonowy wzbudzany sygnalem masowym?
moge to podlaczyc bez zadnych obaw :P
podlaczal ktos cos takiego u siebie?

pozdro

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » śr 26 wrz 2007, 07:50

Wydaje mi się że nie jest wzbudzany masowym ale więcej bym powiedział widząc dokumentację od alarmu.
Co znaczy wzbudzany układ zapłownowy?
Cały moduł elektroniczny uruchamiany jest przez podanie +12. A z modułu eletronicznego idą przewody na cewkę.

W starych silnikach był przerywacz podłączający masę do cewek w rytmie obrotów silnika, tutaj tego nie ma.
Masz możliwość zeskanowania intrukcji? A może wskaż link na dokumentację producenta?
Wstrzymaj się do czasu wyjaśnienia bo może cię to kosztować wymiaję elektroniki w moto.

Awatar użytkownika
ethiel0
teksciarz
teksciarz
Posty: 110
Rejestracja: pn 30 lip 2007, 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dublin-KONIN

Post autor: ethiel0 » czw 27 wrz 2007, 00:23

oto skan instrukcji troche skromna...
Obrazek

jezeli bylby ktos w stanie pomoc mi bylbym wdzieczny...

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 09 mar 2009, 22:05

panowie, mam to samo pytanie: w który kabel się wpiąć? w instrukcji alarmu pisze, że wyłączanie MASĄ występuje żadko, w skuterach, do motocykli trzeba zakładać przekaźnik na przewód zasilający cewki zapłonowe. czy może ktoś sprawdzić, czy w moim przypadku to przewód Czarno-Biały (z włącznika zapłonu na prawej manetce)? czy jestem w błędzie :)??

dzięki :)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 833
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » wt 10 mar 2009, 11:52

Czarno-biały kabel przy module zapłonu,tak jest w rc36/1. Musisz tam podpiąć przekażnik który możesz mieć w alarmie na kabelku(zależy jaki model STIGA). Wtedy możesz gasić moto z pilota kiedy jest odpalone z kluczyka.....
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » wt 10 mar 2009, 15:58

ten kabel co piszesz jest tez u mnie, to kabel do zasilenia cewek, ale ja sie wepne miedzy stacyjke a bezpieczniki, wtedy silnik tez nie zakręci :)

czyli mówisz robsonic, że w kabel z przełącznika do modułu sie wpiąć? nie mam mozliwosci uruchamiania silnika :) czyli przerwa na tym kablu powoduje unieruchomienie silnika? tzn nie zakręci nawet? czy nie będzie miał zapłonu tylko?

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 833
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 11 mar 2009, 10:18

Kręcenie rozrusznikiem a odcięcie zapłonu to kolego dwie inne rzeczy. Sam napisałeś że kabel ten odpowiada za zasilanie cewek ;-) Wtedy kiedy kluczyk w stacyjce możesz zgasić go pilotem.... a kręcenie rozrusznikiem to inna bajka
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » śr 11 mar 2009, 12:23

dlatego mowie, ze wepne się miedzy stacyjke a bezpieczniki :> po co ma mi kręcić rozrusznikiem skoro i tak nie odpali? szkoda aku :) wiem juz co i jak, dzieki :)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 833
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 11 mar 2009, 16:59

Jak chcesz, chyba że ktoś ci będzie krecił rozrusznikiem
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości