Strona 1 z 2

Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 09:02
autor: Buła
Witam,wiem że tematów o regulatorze jest pełno ale ja mam dziwne objawy,chciałem wczoraj odpalić VFR a tu nawet nie zakręci,mówię co jest,nówka aku,moto stoi w miarę ciepłym garażu,podładowałem aku i zapaliła a po chwili spalił się bezpiecznik który jest obok akumulatora w takiej białej obudowie 30A i nie było słychać pompy,założyłem nowy i moto odpaliło od strzała także miernik w rączki i zonk,totalny brak ładowania,wacha się pomiędzy 12,1V a 12,3V niezależnie od obrotów,sprawdziłem regulator miernikiem w ten sposób Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.

Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.


I wychodzi na żZdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.

Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.

I wychodzi na to że walnięty,tylko zastanawia mnie czy to jest dobry sposób i co ma wspólnego z tym palący się bezpiecznik,wszystkie kostki są spięte prawidłowo,styki ładne,nie zaśniedziałe.Tak jeszcze myślę czy to czasem nie wina alternatora,jak pomierzyć te żółte kable?

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 09:38
autor: Buła
Acha,najważniejsze,VFR 800 fi 1999r.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 10:40
autor: emil
Buła ale są tam chyba dwa bezpieczniki, jeden tylko do przekaźnika rozrusznika, a drugi do całej wiązki, z tego co widzę na schemacie.

Pali się ten od przekaźnika? Obadaj schemat z końca serwisówki.

Pomierz sobie napięcie na trzech żółtych, miernik na ACV do 200V bo to przemienne a nie pamiętam czy niskie czy wyższe. 3 pary, 3 pomiary, powinny byc zbliżone bardzo wyniki. Przy odpalonym silniku i bez rozpinania regulatora pomierz.

Potem wyłącz całkiem moto, odłącz regler i pomierz opór pomiędzy każdym żółtym - między nimi, a potem między każdym z nich a masą. Do masy przejścia ma nie być a pomiędzy nimi niecały 1 Ohm z tego co kojarzę, bo to tylko druty cewek.

Jeśli chodzi o pomiar reglera to serwisówka do rc36II podaje fajny schemat w tabelce, z tym że tam jest mniej przewodów, bo 5, a Ty masz pewnie 6. Ale postępowanie i wyniki podobnie muszą wyjść, albo jest przejście albo go nie ma wcale.

Zbadaj to sobie i nie pisz takich esejów bo w połowie np. ja się zgubiłem :D :mrgreen: :mrgreen:

Pozdro!

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 10:47
autor: Buła
No właśnie w RC 36II jest mniej przewodów bo nawet mam regulator od II,trzeba dzisiaj zadziałać coś,na razie to wertuję cały dział ,,Elektryka,,.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 10:51
autor: emil
Ile akumulator ma lat?

Zobacz do ilu spada napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem, jak do 10,5 to szrot. I też może powodować błędy przy pomiarach.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 11:01
autor: Buła
Akumulator to nówka sztuka bo nie było przy VFR jak kupowałem,był tak jakiś słaby na rozruch tylko,a co do bezpiecznika to pali się ten który od którego idzie czerwony kabel do plusa na aku.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: ndz 21 paź 2012, 11:44
autor: kubatron2
mi tak sie działo gdy regler spalil mi kompa. tz, moduł zapłonowy

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: pn 22 paź 2012, 17:25
autor: Buła
No i regulator do wymiany,pożyczyłem dzisiaj od kolego regulator od CBR 929 i ładowanie na wolnych obrotach to 14,5V bez świateł,na światłach na wolnych obrotach 12,9V-13V(chyba trochę mało :?: )a na światłach przy 5 tyś obrotów 14,5V,także regulator do dupy.Trzeba szukać innego bo widzę że ten też nie jest oryginalny.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: pn 22 paź 2012, 21:39
autor: emil
szukaj z ducati energia jesli robili do rc46, ja mam i odpukać. przed pomiarami naładuj aku ;)

pozdro

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: pn 22 paź 2012, 21:49
autor: Buła
No właśnie do RC46 już chyba nie robili bo się nie spotkałem,w pierwszej mojej VFR 750 z 1990r miałem właśnie Ducati i zero problemów.Jak nic nie znajdę to może zapodam właśnie od tej Cebry tylko że jest mniejszy.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: wt 06 lis 2012, 17:10
autor: Ketchup
Buła pisze:No i regulator do wymiany,pożyczyłem dzisiaj od kolego regulator od CBR 929
:twisted: ja u siebie mam regler od 929 już od lat i zero problemów, kupisz używkę tanio i polatasz lata

pozdro

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: wt 13 lis 2012, 20:19
autor: Buła
Hej,mam już regulator tylko że polski i mam pytanie,jak go podłączyć,to znaczy które przewody do których,wiadomo że kolrami ale czy ma znaczenie który żółty do którego i który czerwony do czerwonego i tak samo z zielonym.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: śr 14 lis 2012, 03:04
autor: Arnold
Masz ten polski regler od Pana Sławka? Jeśli tak to go możesz wywalić do kosza. Za rok siądzie i gdyby jeszcze psując się miał za niskie napięcie to by było ok, a on robi dokładnie odwrotnie czyli wrzuca 20V. Kup jakiś używany z innego moto i polutuj kable. A jak nie to popytaj kogoś o stare wtyczki z reglera i podepnij. Ja mam regler z Suzuki SV i nic się nie dzieje, napięcie jak ksiądz nakazał i do tego idealnie pasuje w fabryczne miejsce.
Co do kolorów to żółte podłączasz jak Ci się widzi, nie ma to znaczenia. Czerwone łączysz z czerwonymi, obojętnie jak, a czarne do zielonych w moto.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: śr 14 lis 2012, 07:03
autor: Buła
Tak,chyba ten,na razie musi być taki,kupiłem go za grosze a jest nie używany także póki co może być,zresztą moto muszę sprzedać także nie chcę dokładać,a jak cos to mam w rezerwie ten od kolego od 929,zobaczymy co ten pokaże jak go podłącze,dzięki za info.PS.kasa poszła wczoraj.

Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.

: śr 05 gru 2012, 20:41
autor: kiki
I jak ? ładowanie działa? Coś się poprawiło?