Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
: ndz 21 paź 2012, 09:02
Witam,wiem że tematów o regulatorze jest pełno ale ja mam dziwne objawy,chciałem wczoraj odpalić VFR a tu nawet nie zakręci,mówię co jest,nówka aku,moto stoi w miarę ciepłym garażu,podładowałem aku i zapaliła a po chwili spalił się bezpiecznik który jest obok akumulatora w takiej białej obudowie 30A i nie było słychać pompy,założyłem nowy i moto odpaliło od strzała także miernik w rączki i zonk,totalny brak ładowania,wacha się pomiędzy 12,1V a 12,3V niezależnie od obrotów,sprawdziłem regulator miernikiem w ten sposób Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na żZdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na to że walnięty,tylko zastanawia mnie czy to jest dobry sposób i co ma wspólnego z tym palący się bezpiecznik,wszystkie kostki są spięte prawidłowo,styki ładne,nie zaśniedziałe.Tak jeszcze myślę czy to czasem nie wina alternatora,jak pomierzyć te żółte kable?
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na żZdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na to że walnięty,tylko zastanawia mnie czy to jest dobry sposób i co ma wspólnego z tym palący się bezpiecznik,wszystkie kostki są spięte prawidłowo,styki ładne,nie zaśniedziałe.Tak jeszcze myślę czy to czasem nie wina alternatora,jak pomierzyć te żółte kable?