uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
espresso
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: espresso » pt 24 sie 2012, 18:58

Witam,

Alternator umarł.
Może ktoś się orientuje czy uzwojenie alternatora (VFR800 V-tec abs 2006) do wersji na Europę i USA jest takie samo?
Na stronie http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G180.html dostępny jest model G180, a nie mogę znaleźć do modelu europejskiego.
/espresso

Awatar użytkownika
Stuwka
klepacz
klepacz
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
Imię: Konrad
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: Stuwka » pt 24 sie 2012, 19:56

A powiedz mi skąd ta diagnoza ???
RC 36 II 96r.

Obrazek

Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!

Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny :)

Awatar użytkownika
espresso
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: espresso » pt 24 sie 2012, 20:34

Alternator padł w zeszłym roku i był przewijany, przez dobrych fachowców.
Teraz moto stoi w wilcza garage w KRK i diagnoza jest taka, że się spalił, więc kolejne przezwojenie nie wchodzi w grę.
Nie znam jeszcze kosztu oryginału, ale podejrzewam, że będzie to w okolicach 1500-2000 zł.

Na allegro niestety nie ma uzwojenia do mojego modelu, jest jedynie to do wersji amerykańskiej.
/espresso

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: zalew » pt 24 sie 2012, 21:14

No to ja już wolę wymieniać ten regulator....Wspólczuję.
Może spytaj jakimś sprytnym wybiegiem w serwisie jak to wygląda??Przykładowo 'mam taki,jest do wymiany a nie wiem czy pasuje.Chiałbym u was wymienić' :wink: .Tak na szybkiego mi to sie nasunęło

Awatar użytkownika
espresso
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: espresso » pt 24 sie 2012, 21:20

Dzięki,

myślę jednak że serwisy są zbyt cwane i raczej uczulone na tego typu akcje, bo inaczej nie zarobiliby na siebie.
/espresso

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: zalew » sob 25 sie 2012, 07:32

Niekoniecznie :wink:
Swego czasu udało mi się w podobny sposób wyciągnąć informacje odnośnie samochodu,więc próbować zawsze mozna :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: Fakir » pn 05 sie 2013, 23:26

Odgrzebie kotleta :P
Szybkie pytanie - jaki zakres napięcia powinien generować alternator?

Po ostatnich problemach z ładowaniem (jazda 300km bez świateł) zmierzyłem rezystencje alternatora - jest ok, i nie ma przebicia do masy.
Ale zastanawia mnie jaki powinien generować prąd?

U mnie jest to ok. 17volt oczywiście AC przy 1200rpm - nie za mało?
przy ok. 5000rpm utrzymuje się ok 70volt, między każdymi z trzech przewodów jest takie samo...
Niestety w serwisówce nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

daras984
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 99
Rejestracja: sob 09 mar 2013, 17:20
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: międzychód

Re: uzwojenie alternatora rc46 - prośba

Post autor: daras984 » ndz 18 sie 2013, 19:22

17 V AC w trzech fazach jest wystarczające by na wyjściu regulatora było 14V DC. napięcia jak dla mnie ok ostatnio sam wymieniałem regulator i mierzyłem wartości za alternatorem i były podobne, jak by coś było nie tak o byś miał rozbieżności w tych napięciach na poszczególnych fazach bo to są trzy osobne cewki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości