Strona 1 z 17

znowu regulator napięcia :/

: ndz 01 lip 2007, 12:44
autor: leoul
Serwus
Mój problem z VFR powrócił.
Ostatnio rozmawialiśmy tutaj:

ostatni temat

Pomimo przeczyszczenia styków akumulator nadal się rozładowuje. Na domiar złego żyłem w błogiej nieświadomości, że posiadam zamiennik regulatora....
Mam teraz problem.
Mam regulator oryginalny i posiada on dwie kostki. Jedna 3 przewodowa a druga 4 przewodowa. Natomiast kupiłem (koleś mnie zapewniał, że to do FVR 800) regulator, który ma jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową :/
Ma ktoś z was doświadczenie, czy da się to przerobić? Wiem, że to niezbyt dużo danych, ale naprawdę nie wiem od czego ten regler pochodzi tak naprawdę....

Pozdrawiam

: ndz 01 lip 2007, 12:54
autor: rommi
leoul pisze:Ma ktoś z was doświadczenie, czy da się to przerobić? Wiem, że to niezbyt dużo danych, ale naprawdę nie wiem od czego ten regler pochodzi tak naprawdę....
Regler pewnie jest do 800. Jeśli masz rocznik od 98-00 to masz w swoim moto właśnie jedną wtyczkę 3 przewodową a drugą 4 przewodową.
W 800 od 2001 roku robili już przy regulatorach jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową.
Wystarczy jak przewód (czarny-bynajmniej w moim regulatorze) podłączysz do + (czerwony przewód) i będzie działał.
Ja też kupiłem regulator od modelu 2001 ale przewód (czarny) z kostki 5 przewodowej podpiąłem pod przekaźnik pompy, która załącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Podobno ma to służyć temu, że regulator nie będzie cały czas dostawał napięcia, tylko dopiero po włączeniu zapłonu (tak mnie poinstruował sprzedawca regulatora).

Tak więc musisz tylko wybrać opcję i edzie wszystko ok.

: ndz 01 lip 2007, 14:14
autor: leoul
Nie wiesz czy reszta przewodów będzie się zgadzać? W sensie kolor do koloru ?

: ndz 01 lip 2007, 14:50
autor: szatan
podaj symbol regulatora, sie znajdzie od czego on tak naprawde jest

: ndz 01 lip 2007, 17:10
autor: leoul
No mam ten numerek
SH579C-12

: ndz 01 lip 2007, 20:09
autor: WiktorVFR
Ja mialem ten sam problem kupilem zamiennik i tez mialem za duzo kabli połaczylem czarny z czerownym i wszystko dziala

: pn 02 lip 2007, 14:35
autor: leoul
Regulator jest już zamontowany.
Nie wiem od czego on jest, ale pasował idealnie w otwory montażowe. Kolega podłączył czarny przewód pod stacyjkę i wygląda na to, że wszystko działa, ładuje i wogóle.
Przy okazji odkryłem, że był zamontowany wcześniej regulator od jakiejś YAMAHY :shock: i popaliło mi tą kostkę gdzie sa 3 żółte przewody.
Ehh mam nadzieję, że wszytko będzie działało poprawnie bo wybieramy się w Bieszczady na urlop.

pozdrawiam

: pn 02 lip 2007, 14:46
autor: rommi
leoul pisze:Regulator jest już zamontowany.
Nie wiem od czego on jest, ale pasował idealnie w otwory montażowe. Kolega podłączył czarny przewód pod stacyjkę i wygląda na to, że wszystko działa, ładuje i wogóle.
No to masz juz problem z głowy, możesz teraz nam kliknąć "pomógł" ;-)
Pozdrawiam.

: śr 30 sty 2008, 22:32
autor: Daniel
Podłączę się pod temat trochę bo nie ma sensu zaczynać nowego. Mam chyba ten sam problem z regulatorem. Choć jeszcze się łudzę że to tylko akumulator. Motocykl kupiłem tydzień temu i parę dni temu już miałem problem z rozruchem, ale myślę moto długo stało nie jeżdżone (sprowadzone) to bateria słaba. Podładowałem i w drogę. Dziś pojechałem na wymianę opony. Wyprowadziłem moto z warsztatu i znów nie zapalił. Zapaliliśmy na pych i jadę, a tu na mieście cuda. Obrotomierz działa tylko od 2 000 obr. w górę. Poniżej tych obrotów wskazówka spada na zero. W końcu nawet silnik zaczął przerywać.... Dopiero jak wyłączyłem światła to dało się jakoś dojechać do domu.
Kupiłem już nowe aku. Jutro sprawdzę wszystkie połączenia przewodów w okolicy regulatora i może pojadę sprawdzić ładowanie. Ale coś czuje że to regler.... mam jednak cichą nadzieje że wymiana baterii wystarczy.
Pozdrawiam

: śr 30 sty 2008, 23:02
autor: wheelman
Off topicznie: ile zaplaciles za te vfr z '98 roku ?

: czw 31 sty 2008, 02:02
autor: KolczyK
zamiast kupować nowe aku najpierw sprawdź jego wartość, powinna oscylować w granicach 12 - 13V i będziessz wiedział czay aku

: czw 31 sty 2008, 08:14
autor: C_L_K
KolczyK pisze:zamiast kupować nowe aku najpierw sprawdź jego wartość, powinna oscylować w granicach 12 - 13V i będziessz wiedział czay aku
Napięcie może być 12-13V, ale może już nie trzymać pojemności i zaraz po podłączeniu "w oczach" się rozładowuje (a może rozładowywuje? ;))

: czw 31 sty 2008, 09:20
autor: Daniel
Kiedy poprzednim razem ładowałem aku to coś słabo przyjmował prąd. Choć był rozładowany, to po podpęciu, wskazówka na prostowniku ledwo drgnęła. Dlatego kupiłem nowy. Ale na wszelki wypadek zatrzymałem starą baterie.

[ Dodano: 2008-01-31, 09:38 ]
Co o tym myślicie?
http://www.reg_mot.republika.pl/

[ Dodano: 2008-01-31, 12:30 ]
No więc sprawdziłem ładowanie. Miernik pokazywał od 12.5 do 13.5 tak do ok. 6 tyś. obrotów. Ale jak włączyłem światła to nie wyszedł powyżej 12.5 niezależnie od obrotów. Wskazywał wtedy 12.2, 12.3. Więc chyba regulator do wymiany. Tylko teraz gdzie,jaki i za ile? :shock:

: czw 31 sty 2008, 15:18
autor: WiktorVFR
ale napiecie spadalo co chwila czy trzymalo sie na jednym poziomie? jesli spadalo = regler

regler dostaniesz na allegro ~250-300zl

: czw 31 sty 2008, 20:41
autor: SOWA
Daniel, musisz dokonać tego pomiaru na sprawnym aku. Nie wiem czy twój aku jest wadliwy, ale i ty tego nie wiesz, ale pomiar musi być wykonany przy aku OK. Prawidłowy wynik to 14<V<14,5. Może też być tak, że masz trafione i jedno i drugie. Istotne jest też to co pisze C_L_K o pojemności.