Strona 1 z 1

regulator czy alternator?

: ndz 03 cze 2012, 09:27
autor: pawelkozi1
Witam! Jestem tu nowy. Od tego sezonu posiadam vfr 800 z 1999rp. Motocykl do tej pory spisywał sie bardzo dobrze. na początku sezonu wymieniłem mu akumulator bo na starym nie było mowy o odpaleniu. na kablach od akumulatora samochodowego odpalił, a na starym akumulatorze nie było mowy, dlatego kupiłem nowy. Przez dwa miesiące było dobrze aż do wczoraj. Jechaliśmy w paradzie bo kumpel brał ślub. po przejechaniu około40 km zaczął wariować mi obrotomierz i momentami podczas jazdy wskazywał na zero. po zgaszeniu motocykla i ponownej próbie odpalenia- czapa, ani rusz. słychać pomp pęaliwa a po nacisnięciu rozrusznika cisza. Kiedy znalazłem się już w domu zmierzyłem napięcie akumulatora i było one w granicach 11,5v. odpaliłem moto na kable z akumulatora samochodowego i sprawdziłem ładowanie na przewodach które idą do akumulatora, tam pokazywało trochę ponad 12v. Proszę pomoc od czego zacząć czy od regulatora czy od tych cewek?

Re: regulator czy alternator?

: ndz 03 cze 2012, 11:31
autor: woju27k
Ewidentnie popsuł Ci się regulator napięcia. Miałem w swojej identyczny problem i wymieniłem regiel na oryginalny nowy i problem przestal istnieć :)

Re: regulator czy alternator?

: pn 04 cze 2012, 09:06
autor: pito
Miałem tak dwa razy gdy byłem posiadaczem VFR 800. To regulator. Wymień i zamontuj wiatrak, ja tak zrobiłem. Od tamtej pory problemu nie było.

instrukcja do wykonania
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm

Re: regulator czy alternator?

: pn 04 cze 2012, 11:34
autor: Stuwka
Pamiętaj też żeby nie kupować tego najtańszego. W temacie niżej masz Regulator Made In Poland, przeczytaj i wszystko będziesz wiedzieć.....

Re: regulator czy alternator?

: wt 12 cze 2012, 13:12
autor: pawelkozi1
Regiel wymieniony. jest ok! można śmigać. Dzieki za porady

Re: regulator czy alternator?

: pt 15 cze 2012, 22:08
autor: PFG
Dołącze się do tego tematu ze wzgłedu na podobne objawy. Sprzęt to VFR 800 RC46 rok 1998.
Od kilku dni sprzęt stracił ładowanie - więc kupiłem regulator Tourmax (polecany wielokrotnie) i jakież było dziś po montażu moje zdziwienie gdy zobaczyłem wartości ładowania: na biegu jałowym 13,9V a przy 5tys.obr 13,2V i te 13,2 utrzymuje się już w zakresie 4-12tys. Napięcie mierzyłem i na wyjsciu z regulatora i na akumulatorze różnice niewielkie wręcz pomijalne.
Sprawdziliśmy wszystkie przewody jakie przyszły nam na myśl i nic.
Napięcie z prądnicy przy ok 5tys.obr pokazywało jakieś +- 60V na każdej parze przewodów.

Po tym zamontowałem stary leżakujący regulator (był zmieniony bo gdy był zimny działał ok a po nagrzaniu dawał wysokie napięcia) i o dziwo na nim moto reaguje bardziej normalnie: bieg jałowy 13,6V na obrotach pod 14V.

Mam wielkie zdziwko - trafił mi się felerny Tourmax czy szukać problemów gdzieś indziej?

Niestety mieszkam w Holandii i nie mam nikogo z podobnym sprzętem by coś podmienić, popróbować.

Poradzcie co z tym fantem robić.

Re: regulator czy alternator?

: ndz 17 cze 2012, 00:44
autor: pawelkozi1
kolego u mnie problem wrócił. nowy regulator i sytuacja sie powtórzyła.kolejna parada-dojechałem, moto zgasiłem i nie ma mowy o ponownym odpaleniu.na pych jak wsk-e i do domu bez swiateł. sprawdziłem ładowanie i na wolnych obrotach przy włączonych światłach 12,6 a przy obortach 5 tys ładowanie 13,6- to za mało przecież. o robić ratunku bo moto zajebiste ale nie wiem co mu dolega.

Re: regulator czy alternator?

: śr 20 cze 2012, 22:47
autor: PFG
Panowie jak dokładnie podłączyć przewody z regulatora do akumulatora (tam chyba występuja 2 przewody plusowe - jak to podłączyć?)
Chce sprawdzić jeszcze taką opcję bo nie mam pomysłu co jej jest:(

Re: regulator czy alternator?

: czw 21 cze 2012, 00:06
autor: kiki
z jednego czerwonego(obojętnie którego) do plusa i tak samo z minusem :)

Re: regulator czy alternator?

: czw 21 cze 2012, 16:36
autor: PFG
Dziękuje ci dobry człowieku :)