H.I.S.S. Honda Immobilazer Security System (o ile sie nie myle) Częsciej znany jako imobilajzer
Przy stacyjce w formie elektronicznej zapisany jest super hiper tajny kod

Kod ten znajduje się w kluczyku.. O ile w Vtec'u jest tak samo jak w autach - kluczykiem niezakodowanym (nie posiadającym kodu) odpalisz motocykl ale zapłon zostanie odłączony po okresie około 3sekund. (Tak jest przynajmniej we wszystkich samochodach)
Zabezpieczenie stosunkowo dobre, trzeba bardzo dobrego sprzętu żeby je rozpracować.. W praktyce w przypadku motocykla raczej nikt by się w to nie bawił - łatwiej przeciez wziąć motocykl na lawete.. Sysytem stosowany powszechnie w samochodach od wielu lat..
Rozrózniamy dwa typy imobilajzera - zwykły i ze zmiennym kodem - krypto. Podaje nazwy zwyczajowe

Ten ze zmiennym kodem jest mówiac kolokwialnie fajniejszy
Za każdym razem zmienia kod i zapisuje go w kluczyku czy jakoś tak..
W praktyce nieciekawie wygląda dorobienie kluczyka bo do kosztów dorobienia dochodzi kodowanie (zapewne mozliwe tylko w Hondzie ale spytam jeszcze tate kiedys przy okazji)
I owe kodowanie jest strasznie drogie, załózmy ze kluczyk dorabiamy za 30zł , za kodowanie płacimy 300 albo więcej.. (w samochodach koszt kodowania jest między 100 a 400zł chyba)
System ten raczej nie jest awaryjny , zapewne trzeba tylko uważać żeby nie narażać kluczyka na jakies mocne uderzenia ponieważ w środku znajduje się chip a w nim zapisany kod o którym wspominalem..
[ Dodano: 2007-06-18, 23:14 ]
poszperałem w necie ale nie wiele znalazłem
http://forum.scigacz.pl/about7057-0-asc-0.html
Zawsze w razie potrzeby bardziej szczegółowych informacji moge skontaktować się z tata (zajmuje się dorabianiem i kodowaniem kluczy).. Jeśli ktos chciałby zakodowac to trzeba by "na żywca" sprawdzic czy się da bo to już zależy od rodzaju kodu i takich tam

pozdr.