Strona 1 z 2
Przygasające kontrolki
: pn 04 cze 2007, 11:57
autor: Pepe VFR
Jak silnik pracyje na jałowych obrotach to światło słabiej świeci i kontrolki troche przygasają myślę że może być to problem alternatora który ma za słabe ładowanie bo jak dużo w korkach jeżdze to już ze dwa razy padł aku czy jest to jakiś duży problem czy można przeregulować alternator i bedzie ok mam też wrażenie jakby na wysokich obrotach miał za mocne ładowanie bo jak wyprzedzam i redukuje bieg to na wysokich obrotach silnika kierunki szybko migają poradzicie coś
Pzdr

: pn 04 cze 2007, 12:12
autor: musieli
Szukaj regulatora napięcia
: pn 04 cze 2007, 12:51
autor: Gacek
I to szybko bo Ci przy okazji aku zniszczy jak to było u mnie

: pn 04 cze 2007, 15:13
autor: Gienio
sprawdz sobie ladowanie, to raczej regler tak jak koledzy pisza, ja juz problemami z ladowaniem 2 aku zalatwilem, z tym ze ten drugi byl na gwarancji i wymienili na nowy

: pn 04 cze 2007, 15:50
autor: Pepe VFR
nie wiecie gdzie można tanio kupić regulator?

: pn 04 cze 2007, 20:50
autor: SOWA
Wiemy. Modlińska 217, może nie najtaniej, ale pewnie i miło. Ale zanim wydasz 4,5 stówki to sprawdź styki na kościach alternator-regler. W ostatnim czasie okazuje się, że większość niedomagań ładowania czai się w tym miejscu. Jeśli masz problem z lokalizacją miejsca to przyjeżdżaj do mnie i ustalimy przyczynę (mam nadzieję).
Zanim rzucisz kasę w błoto połączenia sprawdź w swym moto. 
: pn 04 cze 2007, 20:56
autor: olo
SOWA pisze:Zanim rzucisz kasę w błoto połączenia sprawdź w swym moto.
Sowa - przybij piątkę !
: pn 04 cze 2007, 20:59
autor: Pepe VFR
Dzięki sowa wiedziałem że na was można liczyć

: pn 04 cze 2007, 21:21
autor: SOWA
olo, PIĄTKA!
Pepe VFR, nie ma sprawy, zawsze chętnie pomogę, zapraszam.
: pn 04 cze 2007, 22:39
autor: cristo
To, ze przygasa na jalowych obrotach to moim zdaniem nie jest duzy problem.
Mam podobnie a regulator napewno jest sprawny. Widac to zwlaszcza w nocy jak mam wlaczony kierunkowskaz. U mnie spowodowane jest to chyba tym, ze na wolnych obrotach mam dosyc niskie napiecie, bylo to poruszane w innym temacie.
Niepokojace jest jednak to, ze na wysokich obrotach tez wariuje. Najlepiej wez sobie miernik i zmierz napiecie przy roznych obrotach.
Dokladnie tak jak pisze Sowa - szkoda wywalac pieniadze na regulator napiecia, skoro wina moze lezec gdzie indziej.
: wt 05 cze 2007, 20:46
autor: Pepe VFR
Sprawdzaliśmu dzisiaj z Sową ładowanie okazało się że na niskich obrotach nie ma wcale ładowania tylko napięcie z aku a na wyższych jest około 13,5 a powinno być 14,5 jutro dobierzemy się do alternatora bo to może być przyczyna ale może ktoś się oriętuje co to może być

: wt 05 cze 2007, 20:53
autor: olo
Stary, porównaj wartości napięcia: sama bateria - obroty użytkowe. Jeśli różnica wynosi ok. 1,0-1,5V to bym się nie przejmował... Jeśli dobrze pamiętam to u mnie napięcie ładowania wacha się pomiędzy 13,5 a 14,0
: wt 05 cze 2007, 21:04
autor: SOWA
Już wszystko wiem, konsultowałem się z elektrykiem i jutro pomierzymy altera i będzie wszystko wiadomo. olo, Pepe VFR niestety ma 12,5-13,7 i wygląda na to, że nie ma pełnego ładowania. Dziś trochę zbrakło mi fachowej wiedzy, ale już się uzbroiłem i mogę iść z problemem za remizę. Pepe VFR, zapodawaj jutro tak jak się umawialiśmy.
: wt 05 cze 2007, 21:09
autor: Pepe VFR
: śr 06 cze 2007, 09:26
autor: musieli
Najprostszym sposobem, tak co by zachować jakąś kolejność eliminacji przyczyn, jest podjechać drugą VFRą i wziąć z niej na chwilkę reglera i podpiąć do Pepowej. Jak napięcie się pojawi to znaczy, że wiadomo co jest. A jak nie - to bym dopiero wtedy rozgrzebywał alternator.