Strona 1 z 1

Napięcie (ładowania, a nie przedmiesiączkowe)

: ndz 27 maja 2007, 00:11
autor: Yaco
Witka

Chcę się zapytać tych z Was, którzy to kiedykolwiek mierzyli, bądź mają możliwość bez większego problemu zmierzyć napięcie ładowania. O co dokładnie mi chodzi - manual oraz informacje przekazywane między ludźmi traktują o napięciu ladowania przy włączonych światłach i obrotach rzędu 5000obr/min. Ja natomiast zastanawiam się, jakie powinno być napięcie na obrotach jałowych (przy włączonych światłach). U mnie jest trochę poniżej 13V. Zastanawiam się czy tak powinno być...

PZDR

: pn 28 maja 2007, 14:59
autor: portier
Hej,
umnie też oscyluje w tych granicach.

: pn 28 maja 2007, 19:29
autor: Gienio
u mnie tez troche ponizej 13

: pn 28 maja 2007, 19:39
autor: cristo
To tak widocznie ma byc.
Ale tylko na wolnych obrotach, jesli obroty wzrosta gdzies do ~2tys to napiecie jest juz powyzej 13V

: pn 28 maja 2007, 21:13
autor: Yaco
Przed chwilą dostałem PW od SOWY, który twierdzi, że na dwóch VFR (RC36II i RC46) napięcie przy obrotach jałowych wynosi 14,5 bez świateł, a po włączeniu świateł wzrasta do 14.8. Po przygazowaniu jest około 14...

Jaki z tego wniosek? Że nadal nic nie wiadomo :D

Jeśli możecie, podajcie jakiego typu macie reglery(oryginał, podróba) i w którym modelu. Może uda się wyciągnąć jakieś wnioski.

U mnie, jak widać pod avatarem RC36 i regler Ducati-Energia. (na jałowych ze światłami mijania trochę poniżej 13V).

Dzięki za pomoc.

: pn 28 maja 2007, 21:51
autor: rommi
W mojej na oryginalnym regulatorze bez świateł jak i włączonymi, na jałowych obrotach jak około 4-5 tyć ładowanie waha się w granicach 13,5V do 13,8V.

: pn 28 maja 2007, 23:41
autor: szatan
Yaco to jest jak najbardziej mozliwe i normalne , a szczegolnie w moto z dwoma H4 swiecacymi sie cały czas , u mnie stojąc na swiatłach w piekny upał , trzymając hamulec czyli wiekszy pobor pradu i jak zaiwania sobie wentylator jest 12,5 V , i tak ma być bo pradnica jest tak wyliczona ze nie daje wystarczająco duzo pradu na takich małych obrotach. dopiero przy 1,5-2 tys obrotow daje rade
To całkiem coś innego jak alternator i dlatego tak jest,
To tez zalezy od typu regulatora i mozliwe ze U Sowy jest wyzsze napiecie , ale przypuszczam ze sowie sie swieci w lampie jedna H4 z przodu a to jest 4A mpery pradu mniej czyli duzo mniej
A Tobie ile sie swieci swieczek ?

: wt 29 maja 2007, 06:36
autor: Gienio
u mnie swieca dwie, reszta czyli: regler, model i ladowanie, takie jak u Ciebie Yaco

: wt 29 maja 2007, 08:46
autor: SOWA
Racja szatan, ale regler właśnie pod obciążeniem podrzuca wyżej. I u Maćka800 identycznie. Myślę, że masz rację, że w dużym stopniu zależy to od rodzaju reglerka. No i konektory. Okazuje się, że mają kolosalny wpływ na pracę reglera.

: wt 29 maja 2007, 16:14
autor: szatan
Racja SOWA ;-) Ale jesli pradnica nie daje wystarczająco duzo pradu to skąd regulator wezmie ten prąd :?:
A ładowanie najbardziej zalezy od regulatora bo testowałem swoj skonstruowany wynalazek i dawał normalnie pod obciazeniem 14V , a oryginał daje 12,5 V , dopiero po przygarowaniu na 1,5 tys daje rade . styki mam po tuningu wiec są ok :twisted:

: śr 30 maja 2007, 21:14
autor: Piszol
U mnie na regul. Ducati na postoju 14,5 bez swiatel i 14.7 ze swiatlami RC36 II

: czw 20 gru 2007, 14:26
autor: B.J.
będę niedługo oglądał VFR z padniętym aku. Podejrzewam że może mieć padnięty reler poniewaz stoi ona w komisie w Rzeszowie ( a wiadomo jak to w komisach - "a podładujesz se pan i bedzie grało").
Nie chciałbym jej zakupic z padniętym reglerkiem wiec mam do Was takie pytnie podsumowujące:

Jakie powinny być te napięcia i jak je najlepiej zmierzyć ( w którym miejscu)? -> RC 46

Za wszelkei info z góry dziękuję :)

pozdro

: czw 20 gru 2007, 14:50
autor: Lucek
3 zolte kable idace do regl od alt maja miec tyle samo ok 4."cos"
czrny to msa czyli 0
i piaty to do bateria czyli suma 3 zoltych cos ok12-14 i ma nie spadac ponizej drastycznie ani nie wzeastac powyzej drastycznie przy kreceniu maneta po calych obrotach

wsadz patyk miernika tamgdzie kabel przy regl jest goly i powinno pokazac no i drugi do masy

: czw 20 gru 2007, 14:55
autor: WiktorVFR
to starguj 300 zł na regler i nie bedzie roznicy

: czw 20 gru 2007, 20:05
autor: Yaco
Aby sprawdzić ładowanie musisz mieć sprawny, naładowany aku. Inaczej to zawsze jest wróżenie z fusów. Jeśli masz od kogo pożyczyć sprawny akumulator to bierz miernik mierz napięcie przy obrotach jałowych i przy 5000tys/min. Przy zgaszonych światła jak i przy zapalonych. Napięcie w zasadzie nigdy nie powinno spaść poniżej 13V i podskoczyć powyżej 16V. Powinno wahać się w tym zakresie - ideałem jest jeśli cały czas mieści się w okolicach 14,5V. Jeśli np cały czas wynosi 13,2V to też niedobrze - tak naprawdę trzeba trochę doświadczenia - każdy regler ma trochę inną charakterystykę. Tak z grubsza.