Strona 1 z 2

świece - opinie

: śr 23 maja 2007, 20:33
autor: BofA lysy
Witam!!!
Panowie co myslicie o zatosowaniu swiec irydowych lub platynowych w Rc-46 zamiast standardowych??? aaa... i Panie oczywiscie :biggrin

Pzdr!!!!!

Edit by Kolczyk:


Świece dla rc46I

NGK CR9EH9 lub DENSO U27FER9 - standardowe

: śr 23 maja 2007, 20:40
autor: rommi
Mam takie w swojej, poza podobno lepszymi osiągami ;-) rzadziej się je wymienia, silnik równiej pracuje itp.
Chyba warto - poszukaj w historii, LukeVFR dawał kontakt do gościa, który na allegro sprzedawał kpl. (4 szt.) za 160 zł.
Tu masz link do gościa (możesz wysłać maila z allegro do niego)
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=387725

[ Dodano: 2007-05-23, 20:43 ]
MAsz tutaj w temacie kontakt.
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... sc&start=0

: śr 23 maja 2007, 23:27
autor: Lucek
ja wlasnie tez u niego zamowilem

: czw 24 maja 2007, 08:42
autor: Shoov
Ja kupowałem u tego kolesia:
http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=2974322
4 szt świec DENSO Iridium, typ: IUH27 cena: 200zł czyli po 50 zl. szt.
cena raczej korzystna jedyna sklepowa jaką znalazłem to 71zł,

tu sobie można sprawdzić jakie komu świeczki pasują:
http://www.densoiridium.com/find_part.php?tab=2
a tutaj odpowiedniki NGK wg DENSO:
http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_r ... 36_08.html

: czw 24 maja 2007, 10:34
autor: Lucek
ten moj ngk iridium ma po 40

: czw 24 maja 2007, 14:53
autor: Shoov
Jakby ktoś nie wiedział tak jak :mrgreen: ja jaki klucz potrzebny jest do świec to poniżej daje link:
http://www.opieoils.co.uk/performance_s ... mspecs.pdf
okazuje się że potrzebny klucz to 16ka a nie 18ka :biggrin

A i niech ktoś w końcu poprawi temat na świece :D

mówiłem to ja.. Jarząbek

: czw 08 lis 2007, 14:52
autor: gladiator
Witam, pytanko co jaki czas wymieniamy swieczki ??

: czw 08 lis 2007, 15:30
autor: Lucek
12 tys a irydowki rzadziej

: pt 14 mar 2008, 00:53
autor: KolczyK
czym charakteryzują się świece:

irydowe ?

platynowe ?

: pt 14 mar 2008, 08:20
autor: Shoov
KolczyK pisze: irydowe ?

platynowe ?
To co znalazłem:

Ogólnie:
Iryd jest najtrwalszy wśród wszystkich metali szlachetnych i odporny na większość związków chemicznych. Srebrno-biały metal szlachetny, topi się dopiero w temperaturze 2450 stopni C.

Spawana laserowo elektroda wykonana z irydu. Dzięki "minimalnej" średnicy wynoszącej 0,6 mm (w przpadku NGK bo w moich DENSO mam 0.4mm, w przypadku seri denso "long live jest chyba 0.7mm) napięcie zapłonowe zostaje skupione w cienkiej wiązce. Poprawia to spalanie we wszystkich zakresach jazdy. Silnik pracuje równo, a motocykl przyspiesza szybciej. Iryd zapewnia zachowanie stałego i dokładnego odstępu pomiędzy elektrodami. Zapobiega wypadaniu zapłonu.

Co przebiegów to w denso wygląda to tak że Iridium POWER (4mm) wymienia się co 50 tyś. Natomiast Iridium LONG LIVE (elektroda uziomowa 0,7 mm pokryta platyną) co 200 tyś km.

Wygląda na to że świece "platynowe" to nic innego jak irydowe z dodatkową powłoką.

Co wrażeń po wymianie, to ja jakoś szczególnie różnicy nie odczułem (mam IUH24) w poprzeniej VFR zamontowałem i może faktycznie jakby zaczeła lepiej odpalać, ale to może być subiektywne odczucie po tym że dałem za nie 200zł :biggrin
Niektórzy twierdzą że różnice odczuwa się dopiero w granicach 8tys obr.
W nowej VFR też je zamontowałem ale to dla lepszego samopoczucia ;) bo one poprostu ładnie wyglądają w porównaniu z tymi normalnymi świecami.. faktycznie widać "technologie" zamiast jakiejś koślawej wielkiej elektordy ;)
Różnicy w spalaniu też nie sprawdzałem, niech się wypowie ktos kto to sprawdzał :)

: czw 19 mar 2009, 20:00
autor: Gregory
Podepnę się pod temat.
Mam przebieg 48 km. Jak fizycznie sprawdzić, czy świece są do wymiany??? Moto, pali na dotyk, nie przerywa w czasie jazdy, ale po przebiegu to wychodzi, że są zużyte :neutral:

: czw 26 mar 2009, 15:28
autor: V-four
Ja zaryzykowalem i na ten sezon kupilem swiece Brisk ze srebrna elektrodą. Niby polecaja te swiece, ale musze sie przekonac na wlasnej skorze. Podobno moto lepiej zapala :)

: ndz 29 mar 2009, 00:04
autor: Bor0
Na ten sezon zakupiłem standardowe NGK, czyli takie same na jakich przejezdzilem poprzedni sezon. Wydaje mi się, że kupując lepsze świece nie odczujemy poprawy pracy silnika, mniejszego spalania czy innych rzeczy do których przekonują producenci, co najwyżej to pewnie nie musimy się martwić że któraś świeczka padnie, bo pewnie żywotność jest dłuższa niż normalnych świec. Taka ciekawostka nie potwierdzona komentarzem, to przy zakupie zapytałem znajomego w sklepie (motocyklisty) co wybrać NGK czy Denso i stiwrdził że tylko i wyłącznie NGK, dalej w temat nie wnikałem, poprzedni sezon przelatałem bez problemu na zwykłych NGK więc nie miałem powodów do obaw.

: pt 18 wrz 2009, 21:19
autor: Damo 88
A czy jakaś świecka padnie to po czym możemy rozpoznać np: Pali się dioda FI .

: sob 19 wrz 2009, 08:09
autor: Buła
Damo 88 pisze:A czy jakaś świecka padnie to po czym możemy rozpoznać np: Pali się dioda FI .
FI jest od wtrysku,jak Ci padnie swieca to bedziesz to słyszął po pracy silnika.