Strona 1 z 2

Czyzby regulator czy jaki inny cud?

: ndz 17 kwie 2011, 18:58
autor: przem09
Witam. Dzis po dojezdzie do czestochowy cos mi doslownie smierdzialo kolo moto.... a ze w kolo rozne sprzety to zwalilem wine na innych. Jednak wracajac do domu co sie zatrzymalem to znow smrod cos w stylu nierozgrzanego katalizatora.
Po dojezdzie do garazu olsnienie to chyba moje moto smierdzi.. Podnosze siedzenie a tam para, w kolo az mokro. Akumulator goracy jak cholera. Mierze napiecie aku i jest 13,59. Wiec mysl ze regulator ale, mierze ladownanie przy 5000obrotow raz i wychodzi w normie. Mierze znow za chwile i pojawia sie 15,9. Troszke chyba za duzo. Dodam ze akumulator jest stosunkowo nowy(yuasa) poniewaz wymieniony byl w zeszlym roku kolo czerwca. Dla ciekawosci dodam ze wczesniejsza tez nowa yuasa wytrzymala 2 tygodnie. W podobnej sytuacji czyli po dluzszej trasie sie zagotowala i stwierdzili w serwisie ze wada aku i wyminili na nowe. Ten aku na razie pali itp ale zaczynam podejrzewac ze cos nie gra u mnie z instalacja skoro cos takiego sie dzieje. Na krotkich dystansach po miescie tych objawow nie widac..
Tu pytanko do elektrykow i wszelkich domoroslych adamow slodowych.. Co z tym dzialac? Bo na allegro regulatorki to troszke duzo kosztuja zeby wymienic tak sobie jesli tamten jest sprawny.

Pozdro dla wszystkich poznanych dzis osobiscie w czestochowie

: ndz 17 kwie 2011, 19:16
autor: ppamula
Masz uszkodzony regulator napięcia.
Regulator po podgrzaniu, w jego przypadku jest normalne, zaczyna "przepuszczać napięcię" i przeładowuje akumulator co oznacza że aku się wygotowuje przez nadmierną elektrolizę.

KONIECZNIE wypłucz całe okolice akumulatora dużą ilościa wody. Bo elektrolit potrawi ci wszystko.

[ Dodano: Nie 17 Kwi, 2011 ]
przy okazji sprawdź poziom elektrolitu, na pewno masz go za mało.

: ndz 17 kwie 2011, 19:23
autor: przem09
Dzieki za info aku mial byc ten tzw bezobslugowy:) ale to juz wiemy ze to tylko z nazwy:) jeszcze gdzies wyczytalem w poprzednich postach ze jakis dodatkowy kabelek musi isc na 12v wiec zaraz pojde i sprawdze czy jest on podlaczony czy nie zasniedzialy itp.. Bo chce sie jakos ratowac przed wiekszym wydatkiem:) A tak przy okazji to jakies konretne regulatory lepiej kupic czy to co jest w oryginale?

: ndz 17 kwie 2011, 19:27
autor: ppamula
Uważam że sprawa jest przegrana jesli chodiz o regulator.
Aku jest bezobsługowy do momentu kiedy kończą się jego normalne warunki eksploatacyjne. Przeładowania żaden aku nie wytrzyma. Dobrze że ci go nie rozsadziło.

: ndz 17 kwie 2011, 20:02
autor: robsonic
Wymień regulator i sprawdz aku :) ducati energia polecam regulator tej firmy :)

: ndz 17 kwie 2011, 20:17
autor: przem09
Bylem wlasnie w garazu i... powtorka z rozrywki. Teraz przed odpaleniem aku na zimno ma 13,3v lecz gdy chcialem zakrecic spada do 4v i nie kreci... po odpaleniu z kabli pokazuje 14 na obciazeniu na wolnych i 15,2 na 5000 tys... Czyli aku pewno oddam na gwarancje, ostatnio wymienili na nowy moze teraz tez:) a regulator chyba niestety do kupna.
Dodam ze moj obecny wyglada na oryginalny z tym ze ma zamocowany wiatraczek ale chyba nie pomogla:/

: ndz 17 kwie 2011, 20:28
autor: yacc
Podepnę sie do tematu, bo miałem dziś podobny problem z aku. Rano zapalił bez problemu, zrobiłem jakieś 80km, zjechalismy z trasy, i już potem nie chciał zakręcić. Zapaliłem z pomoća kolegi który mnie zapchnął i było ok. Jechaliśmy dalej ok 50km i zjechalismy na stację zatankować (musiałem wyłaczyć sprzęta) i co dziwne po zatankowaniu opalił na dotyk.
Pózniej jeszcze raz sie zatrzymaliśmy i też było ok. Zajchałem do chaty, zgasiłem sprzęta i z ciekawosci spróbówałem znowu zapalić ii..... już nie odpalił.
Napięcie ładowania sprawdzałem i jest ok.

Na dniach wymienie aku na nowe i bede sprawdzać.

Martwy aku czy jakies zwarcie w instalacji a może jednak regulator? Czy coś nie styka?

Aha.. zapomniałem dodać ze aku mam 8 albo 9 ah a nie jak fabryczny 10 (lub 12ah) i jest on ok 2-3cm niższy niż oryginał (pod nim szmatka;) Ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.

: ndz 17 kwie 2011, 20:39
autor: poscig
Mój drogi jednak wydatek rzędu 340pln czeka ciebie i troszkę zabawy...
Regler firmy TOURMAX japoński jest już przetestowany i sprawdza się.

: ndz 17 kwie 2011, 20:47
autor: przem09
To juz pojechalem na 3B...:/ za to bede mial nowy regler. A co sadzicie o tym polskim odpowiedniku rn07?

: ndz 17 kwie 2011, 20:48
autor: Lukaszny
Sprawdź miernikiem jaki masz prąd ładowania - czasami to nie wina regulatora tylko uszkodzonego akumulatora.

: ndz 17 kwie 2011, 21:39
autor: Chris-Zg
Lukaszny pisze:Sprawdź miernikiem jaki masz prąd ładowania - czasami to nie wina regulatora tylko uszkodzonego akumulatora.

Przeciez napisal ze sprawdzal.

: ndz 17 kwie 2011, 21:56
autor: kiciol
przem09 pisze:A co sadzicie o tym polskim odpowiedniku rn07?
Było to już przerabiane mnóstwo razy.Użyj opcji "szukaj".

: ndz 17 kwie 2011, 22:10
autor: yacc
Chris-Zg pisze:Przeciez napisal ze sprawdzal.
Napięcie łądowania a prąd łądowania to dwie różne rzeczy i inaczej sie je mierzy.

: ndz 17 kwie 2011, 22:26
autor: przem09
co do rn07 to przegladalem temat ale w 16 stronach ciezko wyszukac konkretna odpowiedz pozatym z tego co widzialem moze zle szukalem to nie bylo jakiegos porownania polskiego odpowiednika z tourmaxem czy ducati:) Bo tyle juz wyczytalem

: ndz 17 kwie 2011, 22:39
autor: Diego
przem09 pisze:nie bylo jakiegos porownania polskiego odpowiednika z tourmaxem czy ducati
Kilku ma RN7 i nie ma z nimi problemów,producent na miejscu,dobra gwarancja.Tourmax dobra firma,te tez śmigają w kilku motkach.Ciężko je porównywać i nie słyszałem,żeby któryś z nich się popsuł.Pozostaje cena,a tu wiadomo.......
Ducati energa chyba nie robi do osiemsetek.