Strona 1 z 1
Proszę o wasze opinie- rozładowany akumlator
: ndz 05 wrz 2010, 10:38
autor: maxym73
Czy jest to możliwe żeby po 1 h jadąc w korowodzie / praktycznie na jałowym biegu/ przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie mój aku. był pusty? Dodam że akumlator jest po jednym sezonie. Wydaję się że łodowanie jest ok. Po odpaleniu na pych i przejechaniu ok 5 km bez problemu odpalił.
moj moto to VTEC
: ndz 05 wrz 2010, 10:44
autor: MC_Hammer
maxym73 pisze:Czy jest to możliwe żeby po 1 h jadąc w korowodzie / praktycznie na jałowym biegu/ przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie mój aku. był pusty?
odpowiadam - jest mozliwość.
pojemność akumulatora w motocyklach jest niewielka ( w Vitku chyba coś około 11Ah ), więc przez godzinke spokojnie mógł się "rozładować" pod takim obciążeniem.
: ndz 05 wrz 2010, 18:45
autor: marmot
Całkiem możliwe, ponieważ było duże obciążenie a silnik pracował głównie na wolnych obrotach, ale kontroluj te objawy
: ndz 05 wrz 2010, 20:13
autor: Kajzer
Światła+klakson+wentylator+stop[dwie żarówy] ładnych parę amper toto pobiera, a akumulator niewielki.

: ndz 05 wrz 2010, 21:07
autor: orzyl
mialem dokladnie to samo

niestety, ładowanie przy takim obciążeniu alternatora występuje przy trochę wyższych obrotach niż bieg jałowy... sprawdź sobie mierniczkiem jak to wygląda...
: pn 06 wrz 2010, 11:46
autor: maxym73
Dzięki bardzo. Faktycznie ładowanie jest ok sprawdziłem miernikiem przy 3000 tyś obr .ładowanie powyżej 14 v i rośnie przy większych obr.
A już się wystraszyłem że regulator.
Jeszcze raz fenks
: pn 06 wrz 2010, 22:27
autor: Lukaszny
No nie wiem - według mojej wiedzy nawet pełne obciążenie nie powinno powodować spadku ładowania aku do tak niskiego poziomu aby rozładował się aku. Zrozumiałbym gdybyś miał podłączone dodatkowe odbiorniki, pobierające dużą ilość prądu.
Poprzednio (w Fi) miałem podobnie - na trasie było OK, wpadłem w korek po horyzont w Warszawie i w pewnym momencie motocykl po prostu zgasł z braku prądu. Dokładne pomiary wykazały, że jednak regulator był wadliwy.
Rozgrzej solidnie motocykl i wtedy zrób pomiar jaki masz prąd ładowania i sprawdz jak ma się tempteratura akumulatora po takim stylu jazdy.
: pn 06 wrz 2010, 22:31
autor: MC_Hammer
Lukaszny pisze:Zrozumiałbym gdybyś miał podłączone dodatkowe odbiorniki, pobierające dużą ilość prądu.
Jedynie przypomnę:
maxym73 pisze:przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie
To nie są dodatkowe odbiorniki ??? i faktycznie niewiele pobierają, szczególnie dwie żarówki po 55W każda
Lukaszny pisze:Rozgrzej solidnie motocykl i ...
A tego nie rozumiem, po co lub czemu ma służyć to "solidnie" ???
: wt 07 wrz 2010, 14:43
autor: Lukaszny
Dodatkowe odbiorniki - tj. takie, których producent motocykla nie przewidział (grzane manetki itp).
Nie powiesz chyba, że producent nie robi bilansu projektując motocykl (stosunkowo młody sprzęt z XXI wieku

) i nie przewiduje, że tego typu odbiorniki mogą pracować łącznie w jednym czasie.
: wt 07 wrz 2010, 15:15
autor: MC_Hammer
Lukaszny pisze:Nie powiesz chyba, że producent nie robi bilansu projektując motocykl (stosunkowo młody sprzęt z XXI wieku ) i nie przewiduje, że tego typu odbiorniki mogą pracować łącznie w jednym czasie.
Ano powiem, bo żaden producent nie przewiduje, godziny stania w korku na motocyklu w temperaturze 38 st.C gdzie niedość, że cały czas załącza się wentylator to jeszcze będę trąbił na innych uczestników drogi stojąc na światłach
Owszem chwilowe obciążenie jak najbardziej tak, godzinne - nie sądzę aby jakikolwiek akumulator (alternator) wydał obciążeniu przez godzinę.
Nadmienie jedynie, że to nie tylko przypadłość motocykli XXI wieku

: wt 07 wrz 2010, 23:43
autor: PETER
propozycja po takiej paradzie warto wyłączyć wszystkie odbiorniki i niech chwile popracuje na wyższych obrotach, albo przejechać się kawałek to pozwoli odbudować trochę energii w aku