Strona 1 z 1
alternator - zamiana nalepszy
: pt 20 sie 2010, 12:16
autor: su4beusz
witam po dłuższej przerwie,
szukałem trochę, ale nic konkretnego na ten temat znaleźć nie mogę. rozładowuje mi się akumulator po dłuższej jeździe na długich lubw ciepłe dni, kiedy wiatraki włączają się częściej. mechanik sugeruje, ż emoże to wina alternatora, że za słabo ładuje aku. moje pytanie: czy jest jakiś zastępczy/silniejszy/tzw tuningowy do v-teca?
chętnie bym się pozbył tego problemu, bo zamierzam podłączyć jeszcze navi i się obawiam, że z dodatkowym odbiornikiem prądu to już nigdzie nie zajade.
z góry dzięki i pozdr,
S
: pt 20 sie 2010, 17:29
autor: Kajzer
Najpierw sprawdż jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora przy 5 tys obrotów[przy zapalonych światłach]Przy zbyt niskim będzie rozładowywać aku.

: pt 20 sie 2010, 17:57
autor: WąskiVFR
A sprawdzałeś regulator? Tak jak pisał Kajzer, zmierz napięcie na aku przy 5 tys. obrotów i powłączaj wszystkie światła, aby jak najbardziej obciążyć regulator.
: pt 20 sie 2010, 20:37
autor: Vermilion
Na 90% jest to regulator napięcia, miałem to samo. Mechanik mówił, że to alternator, kupiłem inny a problem nie zniknął. Dopiero regiel rozwiązał sprawę.
: sob 21 sie 2010, 06:34
autor: Kajzer
Dodam tylko ,że nawigacja którą chcesz podłączyć pobiera śladowe ilości prądu.
: sob 21 sie 2010, 20:36
autor: Alkad
Możliwe, że aku jest o jakiś "niestandardowych" parametrach i nie doładuje.
: ndz 22 sie 2010, 10:58
autor: Twardy161
Alkad co Ty opowiadasz?
chyba tylko jak by zalozyl od stara 24 woltowy:]
: ndz 22 sie 2010, 13:20
autor: Alkad
Na mój rozum jak oryginalnie aku powinno mieć ok. 10Ah, a jak założy sie np. 14Ah to nie daładuje i moga powstawać cyrki, ale oczywiście mogę sie mylić

: ndz 22 sie 2010, 13:32
autor: Twardy161
Nie masz racji, akumulator nalezy wkladac jak najwiekszej pojemnosci o ile wejdzie wiekszy,
poprostu naladowanie go mogloby zajac nieco dluzej ale tego w ogole nie ma co rozpatrywac bo jesli wszystko jest ok to akumulator jest caly czas naladowany, a w przypadku potrzeby dluzszego krecenia czy niskiej temp otoczenia, aku o wiekszej pojemnosci dluzej pokreci a jesli jest w stanie odpalic to bedzie bezproblemowo jechal i sie ladowal, wiec po jezdie mozebyc tylko bardziej naladowany niz przed nia czyli tym bardziej odpali kolejny raz.
: pn 23 sie 2010, 10:02
autor: su4beusz
ok, a regulator jakiś wzmocniony można dostać? znam się na tym ja wilk na gwiazdach.. pomóżcie

gdzie i jaki kupić?
pozdr,
: pn 23 sie 2010, 15:27
autor: Kajzer
Nie pakuj kasy bez potrzeby tam gdzie nie trzeba. Sprawdź ładowanie na zagrzanym silniku i pod obciążeniem[zapalone długie światła] Potem możesz kombinować z regulatorem.

: pn 23 sie 2010, 18:19
autor: Twardy161
kolego na fabrycznym alternatorze mozesz z motocykla zrobic choinke a pradu wystarczy:]
chyba jasne, ze to nie jest normalne, ze aku pada, albo nie masz ladowania albo aku do d...
regler mocniejszy mozna kupic-oslawiony juz ducati albo polskiej produkcji samorobka, o ktorej inf. tez jest na forum, ewentualnie od kolegi szatana,
a tak swoja droga od wtryskowcow i tak sa mocniejsze no ale wszystko moze pasc.
: pn 23 sie 2010, 20:26
autor: Rychu
Twardy161 pisze:Nie masz racji, akumulator nalezy wkladac jak najwiekszej pojemnosci o ile wejdzie wiekszy,
poprostu naladowanie go mogloby zajac nieco dluzej .
alternator i regulator sa pprzystosowane do danego aku , o ile alternator ma zapas pradu , to regulator po dluzszym czasie by sie spalil bo ladowal by aku duzym pradem, a nie tylko doladowywal - o ile byl by w stanie doladowac duze aku .
: pn 23 sie 2010, 20:59
autor: Twardy161
chyba masz na mysli uzywanie motocykla jako ladowarki do akumulatorow samochodowych.