regulator nap. alternator czy cos innego?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » ndz 25 cze 2006, 12:48

No i mnie rowniez to spotkalo. Sprawdzalem napiecie na akumulatorze oscyluje miedzy 0 a 40 V. W zwiazku z tym pytanie gdzie mozna w miare tanio kupic taki regulator? Sprawdzalem w Larssonie - cena 400 zl. Moze da sie gdzies taniej...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 25 cze 2006, 20:49

Zam?w na allegro - jeden kole? ma po 229 zeta bardzo dobre reglery Ducati-Energia. Pasuj? pod oryginaln? kostk? i ?ruby wi?c nie trzeba zupe?nie nic przerabia?. No i w por?wnaniu do orygina??w wog?le si? nie grzej?.

tu masz linka http://allegro.pl/item101804861_regulat ... _nowy.html

Powodzenia

PS. Je?eli napi?cie osi?ga powy?ej 16V to na 100% masz walni?ty regler.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » ndz 25 cze 2006, 22:23

Ale ten regulator jest do VFR750 do rocznika 97. Ja mam juz na wtrysku, czy to nie ma znaczenia? Patrzylem z ciekawosci w katalogu Larssona i cena regulatora do RC46 jest prawie 2 razy wyzsza od ceny tego urzadzenia dla modeli do roku 97. Czyzby to samo kosztowalo 2 razy wiecej?
Jesli to w gruncie rzeczy jest to samo, to byloby dobrze.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 26 cze 2006, 10:10

Masz racje cristo, w twoim modelu jest ju? inny regler i powinien by? mniej awaryjny od starszych modeli.
Mam jedno pytanie - teraz dopiero zwr?ci?em uwag?: napi?cie naprawd? zawiera?o si? w przedziale 0-40V? Czy mo?e np 8-40V? Je?eli minimalna warto?? jak? uzyska?e? wynosi 0V to najprawdopodobniej masz uszkodzony miernik albo co? ?le robi?e?. Na akumulatorze praktycznie zawsze pozostaje jakie? szcz?tkowe napi?cie i nigdy nie osi?ga 0V (nawet je?eli jest niedo?adowany). Sprawd? to jeszcze raz, bo mo?e problem nie tkwi w reglerze.


PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » pn 26 cze 2006, 20:24

Dzieki za informacje.
Sprawdzalem to zwyklym wskazowkowym miernikiem. Moze to byc spowodowane jego bezwladnoscia.
Mysle, ze to jednak regulator. Zapalilem na zimnym silniku i mierzylem napiecie na akumulatorze, bylo stale, nawet podczas dodawania i odejmowania gazu. Po 2,3 minutach regulator zrobil sie goracy i wtedy na jalowych obrotach utrzymywalo sie napiecie ok 15 V natomiast przy dodawaniu i odejmowaniu gazu wskazowka szalala. Latala w gore i w dol po calej skali. Sprobuje jeszcze sprawdzic napiecie z alternatora i mysle, ze wtedy juz wszystko bedzie jasne.
A tak z ciekawosci, jesli sie odlaczy akumulator na dzialajacym silniku to gasnie? Bo u mnie tak wlasnie reaguje. Myslalem, ze bedzie chodzil dalej...

Yaco, wielkie dzieki za zainteresowanie moim problemem.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 26 cze 2006, 21:28

Nigdy nie od??czaj akumulatora na dzia?aj?cym silniku, no chyba, ?e znudzi? Ci si? modu? zap?onowy albo sterownik wtrysku. Nagle zabranie obci??enia jakim jest akumulator mo?e powodowa? gwa?towne skoki napi?cia i w efekcie uszkodzenie ww. element?w.


PS. no problemo ;) po to w?a?nie jest to forum.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » wt 27 cze 2006, 20:24

Dzwonilem dzisiaj do dealera Hondy w krakowie. Szczeka mi opadla. Regulator napiecia do RC46 kosztuje 1033 zl + VAT. Znalazlem w internecie kilka miejsc, mam nadzieje, ze uda sie jakos taniej to kupic. Gdyby ktos z was mial jakies namiary to prosze o informacje.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 27 cze 2006, 21:17

Olek Motocykle.
Kupi?em za 200 z? chyba. Co prawda nie oryginalny i jedna wtyczka (z ???tymi przewodami) nie pasowa?a i musia?em zrobi? prowizork?, ale jak narazie dzia?a bez zarzutu :) Zrobi?em z nim prawie 5,5 tys km.
Regulator ma taki sam rozstaw otwor?w do przykr?cenia i wi?kszy radiator, ale wchodzi pod owiewk? bez k?opotu.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » śr 28 cze 2006, 22:43

maciek pisze:Olek Motocykle.
Kupi?em za 200 z? chyba. Co prawda nie oryginalny i jedna wtyczka (z ???tymi przewodami) nie pasowa?a i musia?em zrobi? prowizork?, ale jak narazie dzia?a bez zarzutu :) Zrobi?em z nim prawie 5,5 tys km.
Regulator ma taki sam rozstaw otwor?w do przykr?cenia i wi?kszy radiator, ale wchodzi pod owiewk? bez k?opotu.
Dobra wiadomosc :) Pamietasz moze co to za model albo od jakiego motocykla?

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » śr 28 cze 2006, 23:07

Napisane na nim by?o zdaje si? "Ducati" ;-)
Jak zadzwoni?em i powiedzia?em ?e do VFR800 z 98 to od razu mi ten zaproponowali.
Nie wiem dok?adnie od jakiego to modelu motocykla.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » śr 28 cze 2006, 23:48

Mo?e to ten o kt?rym pisa? Yaco Ducati-Energia czu jako? tak...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 29 cze 2006, 00:00

seba_VF750FR pisze:Mo?e to ten o kt?rym pisa? Yaco Ducati-Energia czu jako? tak...
Mam wra?enie, ?e parametry elektryczne mog? by? bardzo zbli?one. Prawdodpobnie ma tylko inne z??cze. Z tego co wiem to w 800 z reglera wychodz? przewody zako?czone kostkami. Regulator od 750 ma po prostu gniazdo na kostk
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » czw 29 cze 2006, 01:01

Te? tak my?le ja u siebie mam oryginalny regulator z VF przy silniku z RC24 ,w oryginalnym VFoskim s? dwie kostki ,przerobi?em tylko kabel od alternatora i dzia?a bezproblemowo.My?l? ze warto spr?bowa? za?o?y? inny


Mog? za?atwi? regler od VFki ,za 90z? , ma du?o wi?kszy radiator ni? oryginalny z VFR i wyjscia z kablami na dwie kostki .

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 29 cze 2006, 16:17

Ten kt?ry kupi?em by? bardzo podobny do oryginalnego z VFR800. Ma tylko wi?kszy radiiator i przewody te? z niego wychodz?. Nawet jedna kostka pasuje!
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » czw 29 cze 2006, 17:07

co? takiego ? sory za tak dupne foty ale narazie nie mam floty na cyfr?wk? :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości