Chłodzenie Regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
alternatom
pisarz
pisarz
Posty: 264
Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
Imię: tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z kulunii, LU
Kontakt:

Post autor: alternatom » śr 18 lut 2009, 20:02

wasyl dzięki za odp.

normalny tzn. jaki ? japoński,włoski,polski ? rozpoznajesz jakiegoś producenta ? normalny tzn. z radiatorem ale też może padnąć ?

co do ramy to moje pytanie brzmi nie jak tylko czy izolować ?

śmigło mam od staaarego procka ale ono troche słabo daje ,no chyba że są większe do mocniejszych procesorów .

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » śr 18 lut 2009, 20:06

producent ducati energy miałem takowy był ok
izolować na pewno warto zwiększyć przepływ powietrza lub pomóc schłodzić -czyli warto


ja miałem w 36 kanał wlotowy i rurką giętą przez wentylator przeciągnołem do regulatora-wlot pod lampą przednią.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » śr 18 lut 2009, 20:44

kris2k Masz 14.4 V niezależnie czy są włączone światła czy nie i to oznacza że masz idealne ładowanie ,a Kolczyku będziesz miał wydatek na regulator.Napięcie ładowania powinno być stałe.Zmieniać się może prąd ładowania który jest zmieniany przez regulator

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 18 lut 2009, 23:03

a no widzisz....czyli powolutku coś musze sie czaić.....czyścilem styki....a moze nie tak jak powinienem...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 19 lut 2009, 16:02

Wiadomo że kostkę z kostką ciężko jest sprawdzić czy styki się dobrze stykają bo jest ich kilka i to w obudowie z tworzywa,dlatego dobrze jest mieć samca tej samej grubości co w kostkach i sprawdzać czy wsuwa się z oporem . Jeżeli nie to wyciągasz luźną samiczkę i ja lekko zaciskasz kleszczami a na końcu wazelina lub jakiś kontakt w spraju naprawdę dużo daje i prąd płynie jak powinien. Z powodu złego styku między innymi pada alternator lub regulator ponieważ "wszystko głupnie''i praca tych urządzeń nie odbywa się poprawnie.

pablo_65

Post autor: pablo_65 » sob 21 mar 2009, 15:30

Witam panowie. Od niedawna jestem szczesliwym posiadzaczem 800-tki fi. Niestety mam problem z ladowaniem i po przeczytaniu x stron na temat tego problemu stwierdzam ze to regler - jak zawsze:/ Ale zeby byc pewnym chcialbym podlaczyc i sprawdzic jakis sprawny, jak bedzie wygladalo ładowanie. Jestem z okolic Łodzi. Czy jakis uprzejmy użytkownik pomógłby mi z tym ambarasem, tzn oczywiscie przyjechalbym i na chwile podlaczylibysmy sprawny reg. ????

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » ndz 22 mar 2009, 22:12

pablo - kierunek - POWITALNIA - potem coś pomyślimy

Awatar użytkownika
pablo_65
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódźkie
Kontakt:

Post autor: pablo_65 » pn 23 mar 2009, 12:21

mario POWITALNIA juz zaliczona, teraz czekam na odzew w mojej sprawie. moze nie ma co czekac i odrazu zamawiac rega...pogoda na kwiecien bedzie napewno :]

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pn 23 mar 2009, 12:50

jak chcesz podjechać i przepiąć sobie na chwile regler to nie ma problemu- tylko lepiej pod koniec tygodnia albo w weekend się umówmy, bo dziś wstawiam maszynkę na serwis wiosenny :) jeśli jesteś pewien że to regler to przed wymianą Cię raczej nic nie uchroni, ale sprawdzić można. Pytanie czy takie same kostki będą u mnie i u Ciebie - bo u mnie poprzedni właściciel załatwił sprawę i wsadził nowszy model reglera. Z tego co kojarzę czasem jest konieczna modyfikacja kostek przy wymianie na inny - ale to się okaże jak podjedziesz
pozdro - jakby coś to dzwoń, nr masz w profilu

Awatar użytkownika
pablo_65
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódźkie
Kontakt:

Post autor: pablo_65 » pn 23 mar 2009, 12:56

kostki mam wydaje sie standardowe w rc 46, musze zatem dobrze aku naladowac na ta wycieczke zeby starczylo powera. Spoko, bardzo szybka reakcja, nie spodziewalem sie :) Jak pogoda pozwoli to mysle ze na sobote mozna by podziałać. Bede dzwonil jakby co. Dzięki mario !!!

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Hefajstos » wt 31 mar 2009, 08:31

Witam,
planuje założyć wentylator od kompa na regulator napięcia wg patentu wcześniej opisanego (http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm) i nasunęło mi sie pytanie co do kierunku obrotów wentylatora...
Kto ma u siebie zamontowane takie rozwiązanie to, czy wentylator nastawiony jest na nawiew czy wyciąg? Wydaje mi się, że lepiej by chłodziło na nawiewie, ale chciałbym wiedzieć jak sprawa wygląda w praktyce.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 31 mar 2009, 08:59

Nawiew.

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » wt 31 mar 2009, 12:06

U mnie też dmucha na radiator.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » śr 01 kwie 2009, 08:27

Hefajstos pisze:nasunęło mi sie pytanie co do kierunku obrotów wentylatora...
Kto ma u siebie zamontowane takie rozwiązanie to, czy wentylator nastawiony jest na nawiew czy wyciąg? Wydaje mi się, że lepiej by chłodziło na nawiewie, ale chciałbym wiedzieć jak sprawa wygląda w praktyce.
wszystkie urządzenia które maja byc chłodzone skutecznie muszą mieć wentylator ZA przedmiotem chłodzonym. Zwróć proszę uwagę jak wygląda chłodzenie chłodnicy w VFR. Wentylator jest wewnatrz , a gdy sie włącza to ... zasysa powietrza nie nadmuchuje.
Zasysanie powoduje iż powietrze przejdzie przez chłodnicę , a nadmuchowanie powoduje zmniejszenie efektywności - bo tylko nawiewa, ale powietrze nie przechodzi przez oczka. Oczywiście mówimy o przypadku, gdy chłodzony przedmiot jest obudowany z wentylatorem jak własnie chłodnica. Ale pewnie do chłodzenia reglera to sie nie sprawdzi... :)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Hefajstos » śr 01 kwie 2009, 09:43

Witam,
wczoraj zabrałem sie za mocowanie wentylatora.... Po zdjęciu owiewki tylnej okazało się, że w mojej VFRce jest zamontowany inny regulator niż tutaj były opisywane! Radiator w regulatorze ma inne użebrowanie i wygląda jakby był grubszy. Wentylatora nie da sie zamocować, gdyż po pierwsze nie styka się na całej powierzchni z regulatorem (wypukłe użebrowanie), a po drugie jak już by się go zamontowało na wsporniku to nie zmieściłby się pod owiewką...
W końcu po namyśle wykombinowałem to w następujący sposób: zamontowałem wentylator pomiędzy belkami stelaża tylnego, z nawiewem w kierunku owiewki, rewelacji z tym pewnie nie będzie ale w jakiś sposób spowoduje to lepszy obieg powietrza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości